Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Jeden z vývojárov zo štúdia Q-Games, James McLaren, dnes prezentoval na japonskej akcii CEDEC najnovšie technológie, ktoré použili do ich pripravovanej PS4 exkluzivity

pridal play3man 3.9.2014 o 18:29 pod hry
Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

HRY > NOVINKY >

Dnes jeden z vývojárov zo štúdia Q-Games, James McLaren, prezentoval na japonskej akcii CEDEC najnovšie technológie, ktoré použili do ich pripravovanej PS4 exkluzivity The Tomorrow Children. James McLaren sa ako vývojár s bohatými skúsenosťami pridal do tímu Q-Games v roku 2012, no už vtedy existovalo niekoľko konceptov vytvorených pomocou rendereru Octane Render, ktorý využíva pre nasvietenie ray tracing.

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Autori si tak už vtedy uvedomili, že normálne tiene v tejto hre nebudú dobrou voľbou, zvlášť v kombinácii s dynamickým svetom. Q-Games sa inšpirovali Elemental demom na Unreal Engine a vytvorili vlastnú technológiu nazvanú Cascaded Voxel Cone Tracing. Táto technológia kombinuje klasické, priame nasvietenie s lúčmi nepriameho nasvietenia s dvoma až troma odrazmi. V praxi to znamená, že každý vystrelený svetelný lúč do prostredia sa ešte dva až trikrát odrazí od rôznych materiálov v prostredí. Nižšie sú príklady, ako ich technológia funguje na scéne, ktorá je rozdelená do veľkých voxelov, ktoré sa postupne vytvárajú v sústredených vzoroch.

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Kedže je ale voxelizácia pomalá, tento postup sa využíva iba pre statické objekty. Postavy a dynamické objekty sa spracúvajú samostatne.

Viacnásobné odrazy majú výrazný dopad na scénu, čo dokazuje aj táto séria obrázkov

Priame nasvietenie

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Jeden odraz

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Dva odrazy

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Tri odrazy

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Nanešťastie, aj táto technológia bola stále pomalá a potrebovala až priveľmi časté načítavanie textúr a desiatky milisekúnd renderovania. Následná optimalizácia bola dosiahnutá prekombinovaním anisotropických voxelov, čo znížilo načítavanie textúr až o jednu tretinu. Na obrázkoch nižšie je možné vidieť rovnakú scénu so zapnutou a vypnutou technológiou Screen Space Occlusion

Screen Space Occlusion - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Screen Space Occlusion - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Ďalšie dva obrázky ukazujú technológiu collision volumes na postavách a vozidlách. Ide o podobnú technológiu, ktorá bola využitá aj v The Last of Us.

Occlusion - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Occlusion - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Occlusion - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Occlusion - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Technológia Screen Space Occlusion je aplikovaná aj na priehľadné objekty, ako napríklad častice, čo im dodá väčší realizmus.

Occlusion - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Occlusion - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Subsurface scattering bolo aplikované na materiály pomocou metódy nazývanej Static subsurface shading, čo pridá jemný efekt priesvitnosti

Subsurface scattering - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Subsurface scattering - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Subsurface scattering - zapnuté, s prídavným mrznúcim efektom

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Subsurface scattering - vypnuté, v noci

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Subsurface scattering  - zapnuté, v noci

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Engine hry taktiež podporuje materiály vyžarujúce svetlo.

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Ďalšou zaujímavou technológiou je Ray marched reflections

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Ray marched reflections - vypnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

Ray marched reflections - zapnuté

Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children

McLaren by chcel v budúcich hrách využívať kvalitnejšie tiene (možno voxel soft shadows), vyššie rozlíšenie mriežky voxelov, lúče svetla odrážajúce sa aj od postáv a nie iba od statických objektov a nakoniec by chcel zlepšiť vlastnosti materiálov, kedže v súčasnosti nie sú veľmi presné, čo sa aspoň fyziky týka.





Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children  Technológie nasvietenia použité v The Tomorrow Children
Páči sa mi!






PS4

Vývoj: SCE Europe / Q-Games
Štýl: MMO
Dátum vydania: 6. september 2015
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19595)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk