Microsoft predstavil nové funkcie z DX12, ohlásil DX11.3 |
Microsoft priblížil počas Nvidia eventu dve nové funkcie pre Direct X 12 a DX11.3
Microsoft priblížil počas Nvidia eventu dve nové verzie Direct X a to DX11.3 a DX12. Kde DX12 vieme, že bude low level API so zníženým overheadom na procesore, ale čo je potom DX11.3? Je to medzistupeň medzi DX11 a DX12, kde časť funkcii posunú do 11.3 a to hlavne preto, že DX12 bude zložitejší na programovanie, DX11.3 bude oproti tomu jednoduchý systém. Nová verzia DX11 nebude však znižovať overhead na procesore, ale umožní zrýchliť niektoré grafické procesy. Konkrétne nové funkcie budú:
- Ordered rasterizer View
- Typed Unordered Access Views Load
- Volume Tiled Resources
- Conservative grid
Konkrétne Ordered view, umožní nastaviť postupnosť renderovania pri renderovaní a vypustiť tak procesor.
Typed UAV load umožní viacerým GPU threadom prístup k rovnakým dátam bez vytvorenia konfliktov, teraz aj bez zátaže procesora.
Volume Tiled Resources je prakticky obdoba megatexturingu od Carmacka, kde na obrázok nemusíte použiť 1.6GB textúr, ale s Tilovanými textúrami sa to zníži na 156MB.
Conservative Grid umožní presnejšie zachytávať okraje objektov a prepracovať ich do pixelov, detekovať kolízie a hlavne zlepší prácu z voxelmi.
DX11.3 a DX12 čakáme budúci rok. Prvú preview verziu DX12 uvidíme niekedy na jar, finálnu na jeseň.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 65
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 202
- RECENZIA: Horizon Forbidden West - Complete Edition (PC) 50
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193 zobraziť viac článkov >