Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy |
Pripomeňme si ako vznikal dizajn Xbox One konzoly.
Xbox One pred pár dňami oslávil prvý rok života a pri tej príležitosti sa objavil aj rozhovor s Carlom Ledbetterom, šéfom tímu zodpovedného za dizajn Xbox One. Pod jeho vedením pracovalo 35 ľudí celé 3 roky na dizajne hardvéru i užívateľského prostredia novej konzoly a počas tohto času zároveň 1 100 ľudí otestovalo 200 prototypov nového ovládača.
Prečo je teda konzola tak veľká? A prečo dostala dizajn, vďaka ktorému si po ukázaní prvých prototypov vyslúžila prezývku “digestor“? Ledbetter dal iba veľmi jednoduchú odpoveď - dôvodom je chladenie. Všetci by chceli konzolu, ktorá je malá, kompaktná a neprehrieva sa, ale chladenie je s každým wattom výkonu väčší a väčší problém, preto je vo vnútri konzoly veľa voľného miesta. Nič viac v tom nie je. Samotný vzhľad už bol navrhnutý tak. aby zapadol do nábytku, ale aby sa tam nestratil a hodil sa k vášmu TV a ďalším zariadeniam v obývačke.
Ďalším dôležitým kusom hardvéru je už spomínaný ovládač. Hoci sa pri rozhodovaní o jeho podobe a funkciách muselo brať do úvahy viacero kritérií, nakoniec je dôležité iba to, či z neho hráčov bolia ruky: „Ak by niekto po 30 minútach používania nášho ovládača povedal, že ho už bolia ruky, tak by to bolo totálne zlyhanie. Ale ak sa po 30 minútach stále plne sústredí na hru, všetko je OK.“
Úprava povrchu konzoly, hlavne hornej a prednej strany, vytvára dojem mozaiky niekoľkých štvoruholníkov, čím je dizajn hardvéru previazaný s dizajnom dashboardu. „Previazanie vzhľadu konzoly a dashboardu je dôležité pre vytvorenie konzistentného zážitku a naplnenie očakávaní. Inak by to bolo, ako keby ste videli krásne auto, ale interiér akoby bol navrhnutý niekým iným a aj riadenie by bolo odlišné od toho, čo ste očakávali podľa vzhľadu,“ vysvetlil Ledbetter. Dizajn samotného dashboardu zasa ladí s Modern UI vo Windows 8 a Windows Phone 8, s ktorými je Xbox One previazaný pomocou spoločných aplikácií i SmartGlass.
Xbox One je teda už na trhu celý rok a prípravy novej konzoly sú ešte ďaleko, ale Ledbetterov tím sa nenudí. V priebehu posledného roka sa venovali špeciálnym a limitovaným edíciám konzol aj ovládačov, všetky totiž prechádzajú ich rukami. No a skôr či neskôr sa iste naplno vrhnú do prípravy slim verzie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 25
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 63
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Putin rozkázal, aby si Rusko vytvorilo vlastnú hernú konzolu 197
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133 zobraziť viac článkov >