Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy

Pripomeňme si ako vznikal dizajn Xbox One konzoly.

pridal roberto 26.11.2014 o 20:01 pod hry
Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy

HRY > NOVINKY >

Xbox One pred pár dňami oslávil prvý rok života a pri tej príležitosti sa objavil aj rozhovor s Carlom Ledbetterom, šéfom tímu zodpovedného za dizajn Xbox One. Pod jeho vedením pracovalo 35 ľudí celé 3 roky na dizajne hardvéru i užívateľského prostredia novej konzoly a počas tohto času zároveň 1 100 ľudí otestovalo 200 prototypov nového ovládača.

Prečo je teda konzola tak veľká? A prečo dostala dizajn, vďaka ktorému si po ukázaní prvých prototypov vyslúžila prezývku “digestor“? Ledbetter dal iba veľmi jednoduchú odpoveď - dôvodom je chladenie. Všetci by chceli konzolu, ktorá je malá, kompaktná a neprehrieva sa, ale chladenie je s každým wattom výkonu väčší a väčší problém, preto je vo vnútri konzoly veľa voľného miesta. Nič viac v tom nie je. Samotný vzhľad už bol navrhnutý tak. aby zapadol do nábytku, ale aby sa tam nestratil a hodil sa k vášmu TV a ďalším zariadeniam v obývačke.

Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy

Ďalším dôležitým kusom hardvéru je už spomínaný ovládač. Hoci sa pri rozhodovaní o jeho podobe a funkciách muselo brať do úvahy viacero kritérií, nakoniec je dôležité iba to, či z neho hráčov bolia ruky: „Ak by niekto po 30 minútach používania nášho ovládača povedal, že ho už bolia ruky, tak by to bolo totálne zlyhanie. Ale ak sa po 30 minútach stále plne sústredí na hru, všetko je OK.“

Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy

Úprava povrchu konzoly, hlavne hornej a prednej strany, vytvára dojem mozaiky niekoľkých štvoruholníkov, čím je dizajn hardvéru previazaný s dizajnom dashboardu. „Previazanie vzhľadu konzoly a dashboardu je dôležité pre vytvorenie konzistentného zážitku a naplnenie očakávaní. Inak by to bolo, ako keby ste videli krásne auto, ale interiér akoby bol navrhnutý niekým iným a aj riadenie by bolo odlišné od toho, čo ste očakávali podľa vzhľadu,“ vysvetlil Ledbetter. Dizajn samotného dashboardu zasa ladí s Modern UI vo Windows 8 a Windows Phone 8, s ktorými je Xbox One previazaný pomocou spoločných aplikácií i SmartGlass.

Xbox One je teda už na trhu celý rok a prípravy novej konzoly sú ešte ďaleko, ale Ledbetterov tím sa nenudí. V priebehu posledného roka sa venovali špeciálnym a limitovaným edíciám konzol aj ovládačov, všetky totiž prechádzajú ich rukami. No a skôr či neskôr sa iste naplno vrhnú do prípravy slim verzie.

Hlavný dizajnér konzoly Xbox One vysvetlil svoje postupy





Páči sa mi!

Zaradené pod: xbox one






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18412)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk