Prečo firmy viac neprezentujú DX12?

Brad Wardell zo Stardocku znovu povedal pár slov k DX12 a naznačuje aj to prečo firmy len opatrne spomínajú nový systém.

pridal saver 21.3.2015 o 14:19 pod hardware
Prečo firmy viac neprezentujú DX12?

HARDWARE > NOVINKY >

Brad Wardell zo Stardocku znovu povedal pár slov k DX12 a naznačuje aj to prečo firmy len opatrne spomínajú nový systém. Wardell je v podstate jediný, kto viac rozpráva od DX12 a reálne aj niečo ukazuje. Ostatní mlčia a aj Microsoft dal zatiaľ len jednu ukážku z DX11 a DX12 Fable.

Wardell mal veľa stretnutí s Microsoftom a AMD, niekoľko s Nvidiou a Intelom a hovorí, že oni musia priznať, že DX12, Vulkan a Mantle umožnia všetkym jadrám procesora komunikovať s grafikou naraz. Ale dodáva, že každý sa toho bojí. Pretože by tým priznali, že posledné roky, komunikovalo s grafikou len jedno jadro a nikto tou cestou nechce ísť. Povedali by: "Mimochodom viete, že  viacjadrový procesor bol vo vašich hrách prakticky zbytočný?" Nikto nechce byť tým prvým. Doteraz to obmedzovalo jedno 2-3 Ghz jadro a výkon sa menil len s grafikou kartou. Wardell hovorí, že teraz s DX12, Vulkan a Mantle bude zrazu výkon 4x alebo 5x vyššie.

Dodáva, že ďalšia vec je skončiť s tými blbými 20%. Všetci vedia ako to je, ale vedia aj to, že ak povedia ľuďom skutočné čísla, budú reagovať s tým, že je to marketingový výplod.  Pritom stačí v ľuďom ukázať DX11 a DX12 veľa seba a budú vidieť, že tento ide 8fps, tento 60 fps. Je to jednoduché, ale nikto to nechce priznať.

To hovorí Wardell. Reálne zatiaľ netuším o koľko to ovplyvní štandardné hry, napríklad fps akcie, ale minimálne ako sme dnes už ukazovali prezentáciu AMD, sú tam dva faktory a to ako využívanie procesora na tlačenie údajov do grafiky, tak aj paralelné spracovanie tých údajov v grafike. Doteraz to bolo len lineárne cez jedno jadro a teda výkon nebol efektívne využívaný.

Reálne je toto ticho celé marketingový plán Microsoftu a aj AMD, kde si Microsoft detailne načasoval vypúšťanie informácii k príchodu Windows 10, ktoré otvorí tieto možnosti na PC a aj na Xboxe a AMD zase chce prekvapiť svojou kartou, s plnou podporou DX12

Mimochodom čo sa týka plnej podpory DX12 má vyzerať tak ako ukazuje tabuľka dole. Nemáme to potvrdené, nevieme, či sú tam všetk funkcie a či sú správne, je to obrázok od užívateľa niekde z neogaf fóra. Vieme však, že Tier 1 sú DX11 karty, Tier 2 GTX900 karty, Tier 3 určite vieme, že bude R9 300 série, na obrázku sú zahrnuté aj staré Radeon GCN karty, ale je to je otázne, lebo AMD pod kompatibilitu zaradilo len nové karty.  Tier 3 má prakticky najviac jednu funkciu oproti Tier 2 a dve funkcie, ktoré Tier 2 emuluje.  Netušíme k čomu presne sú, ani či sa nejakým spôsobom týkajú priamo hier.





Prečo firmy viac neprezentujú DX12?
Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19598)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk