DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne |
Programátori začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu.
Vývojári začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu. Konkrétne jeho tvorcovia prezradili, ako napríklad môžu vyvojári využiť paralelné spracovanie údajov. Napríklad na spracovaní tieňov, ktoré môže výrazne vylepšiť výkon a rovnako môže byť aplikované do už existujúcich enginov.
Ide o to, že tiene sú nezávislé na scéne a môžu byť renderované paralelne. Prezentovali to na scéne so 7000 objekami a 3 svetlami vrhajúcimi tiene. Zatiaľ čo scéna pod DX11 trvala 23.38ms a pod DX12 to už bolo len 13.75ms, čiže takmer dvojnásobné zrýchlenie. Podobne na tom budú aj iné efekty, ktoré sa môžu pridať do paralelného spracovania.
Plnú prezentáciu Unity z GDC si môžete pozrieť tu, mimo DX12 ukazujú aj nové možnosti enginu.
S čím však bude potrebné pri DX12 rátať, bude zvýšenie teploty čipov. Tie budú môcť byť využité prakticky na maximum a náležite tomu porastie aj teplota. To ukázali aj aktuálne overhead testy, kde DX11 ide ako keby bolo na dovolenke vďaka prispatému overheadu, zatiaľ čo pri DX12 musí čip makať, kde napríklad 1150% zrýchlenie zadávania dát spraví svoje.
Ďalšie materiály k DX12 vydalo aj AMD, ktoré sa tiež zameralo na aktuálny benchmark, na ktorom ukázalo že DX12 vyťaží AMD šesťjadro, ale osemjadro už neprináša žiadne plus. Na druhej strane je to len benchmark a teda reálna hra by mala byť s osemjadrom efektívnejšia. To sa však dozvieme keď začnú DX12 hry vychádzať a keď začnú využívať paralelné spracovanie grafiky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Netflixovský seriál 3 Body problem? 36
- Alza spustila zľavy na konzoly, PC a ďalší herný tovar 22
- Aké herné PC zložiť na jar 2024 za 800, 1000, 1500 alebo 2000 eur? 58
- Resident Evil 9 bude zrejme umiestnený v otvorenom svete 86
- Aká bola druhá séria Halo seriálu? 50
- Objavená bola diera v Apple M1,M2 a M3 čipoch 65
- Príde GTA VI až v roku 2026? 63
- Horizon 2 odštartoval na Steame s nižším počtom hráčov ako jednotka, ale port je d 193
- Na GDC vraj niektorí vývojári nechápali dôvod existencie PS5 Pro, niektorí distrib 133
- Apple toľko skúšalo utláčať konkurenciu, až naň práve americká vláda podala žalobu 126 zobraziť viac článkov >