DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne

Programátori začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu.

pridal saver 29.3.2015 o 9:58 pod hry
DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne

HRY > NOVINKY >

Vývojári začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu. Konkrétne jeho tvorcovia prezradili, ako napríklad môžu vyvojári využiť paralelné spracovanie údajov. Napríklad na spracovaní tieňov, ktoré môže výrazne vylepšiť výkon a rovnako môže byť aplikované do už existujúcich enginov.

Ide o to, že tiene sú nezávislé na scéne a môžu byť renderované paralelne. Prezentovali to na scéne so 7000 objekami a 3 svetlami vrhajúcimi tiene. Zatiaľ čo scéna pod DX11 trvala 23.38ms a pod DX12 to už bolo len 13.75ms, čiže takmer dvojnásobné zrýchlenie. Podobne na tom budú aj iné efekty, ktoré sa môžu pridať do paralelného spracovania.

Plnú prezentáciu Unity z GDC si môžete pozrieť tu,  mimo DX12 ukazujú aj nové možnosti enginu.

DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne

S čím však bude potrebné pri DX12 rátať, bude zvýšenie teploty čipov. Tie budú môcť byť využité prakticky na maximum a náležite tomu porastie aj teplota. To ukázali aj aktuálne overhead testy, kde DX11 ide ako keby bolo na dovolenke vďaka prispatému overheadu, zatiaľ čo pri DX12 musí čip makať, kde napríklad 1150% zrýchlenie zadávania dát spraví svoje.

DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne

Ďalšie materiály k DX12 vydalo aj AMD, ktoré sa tiež zameralo na aktuálny benchmark, na ktorom ukázalo že DX12 vyťaží AMD šesťjadro, ale osemjadro už neprináša žiadne plus. Na druhej strane je to len benchmark a teda reálna hra by mala byť s osemjadrom efektívnejšia.  To sa však dozvieme keď začnú DX12 hry vychádzať a keď začnú využívať paralelné spracovanie grafiky.

DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne





DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne  DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne
Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Praskanie v zdroji (8)
Zdravím, mám problém s PC. Keď zapojím kábel do el...
|Ms windows cd key (18)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Hodinky (6)
Uvažujete o kúpe hodiniek,náramkov,smart hodiniek ...
|Ps5 hdr (1)
Ahojte idem si sem po radu ohľadom hdr na ps5.. ak...
|Hitman 2 a hitman 3 (1)
ahojte,sectoráci. mám menši problem,zakúpil som hi...
|Svet, ukrajina, vojny ... (17916)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk