DX12 umožní prepočítavať tiene paralelne a zrýchliť vykreslenie scény takmer dvojnásobne |
Programátori začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu.
Vývojári začínajú postupne naznačovať vylepšenia v DX12 a teraz tu máme jeden príklad z Unity enginu. Konkrétne jeho tvorcovia prezradili, ako napríklad môžu vyvojári využiť paralelné spracovanie údajov. Napríklad na spracovaní tieňov, ktoré môže výrazne vylepšiť výkon a rovnako môže byť aplikované do už existujúcich enginov.
Ide o to, že tiene sú nezávislé na scéne a môžu byť renderované paralelne. Prezentovali to na scéne so 7000 objekami a 3 svetlami vrhajúcimi tiene. Zatiaľ čo scéna pod DX11 trvala 23.38ms a pod DX12 to už bolo len 13.75ms, čiže takmer dvojnásobné zrýchlenie. Podobne na tom budú aj iné efekty, ktoré sa môžu pridať do paralelného spracovania.
Plnú prezentáciu Unity z GDC si môžete pozrieť tu, mimo DX12 ukazujú aj nové možnosti enginu.
S čím však bude potrebné pri DX12 rátať, bude zvýšenie teploty čipov. Tie budú môcť byť využité prakticky na maximum a náležite tomu porastie aj teplota. To ukázali aj aktuálne overhead testy, kde DX11 ide ako keby bolo na dovolenke vďaka prispatému overheadu, zatiaľ čo pri DX12 musí čip makať, kde napríklad 1150% zrýchlenie zadávania dát spraví svoje.
Ďalšie materiály k DX12 vydalo aj AMD, ktoré sa tiež zameralo na aktuálny benchmark, na ktorom ukázalo že DX12 vyťaží AMD šesťjadro, ale osemjadro už neprináša žiadne plus. Na druhej strane je to len benchmark a teda reálna hra by mala byť s osemjadrom efektívnejšia. To sa však dozvieme keď začnú DX12 hry vychádzať a keď začnú využívať paralelné spracovanie grafiky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila megavýpredaj 20
- PS5 Pro má ponúknuť 45% rýchlejšiu grafiku ako PS5, pridá aj AI upscaling 327
- V PlayGoSmart práve spustili zľavy až do 70% 6
- RECENZIA: Robin Hood - Sherwood Builders 10
- PS5 konzola dostala nový update 25
- PS Plus Premium a Extra hry predstavené 50
- Detailnejšie špecifikácie PS5 Pro 142
- Star Citizen 1.0 sa blíži 54
- Pozrite si 23 minút z hrania českej FPS Gray Zone Warfare 18
- Na Steame odštartoval jarný výpredaj 49 zobraziť viac článkov >