Vývojári Star Citizen plánujú pretvoriť FPS žáner s realistickejšími prvkami |
Autori priblížili kľúčové zmeny, ktoré by mali značne vylepšiť zážitok z FPS častí hry
Vesmírny simulátor Star Citizen sa stal známym najmä vďaka sume, ktorú sa autorom podarilo vybrať na vývoj hry. Tá pritom len pred chvíľou prekročila hranicu 79 miliónov dolárov. Každopádne, Star Citizen nebude iba o lietaní v pustom vesmíre, no dostaneme sa aj do priamych konfliktov na "pevnej" zemi. No a práve v takýchto prípadoch sa z vesmírneho simulátora stane FPS. Vývojári v najnovšom blogu povedali pár slov k tejto časti hry, s ktorou by však chceli pretvoriť celý FPS žáner a priniesť doň trochu viac z reality.
Autori hovoria, že štandardné FPS hry ponúkajú iba dva bojové postoje. Prvý drží neustále hráčovu zbraň pri rameni, pričom ten druhý simuluje zameriavanie cez zameriavač zbrane. Podľa vývojárov je takáto forma FPS nereálna a namiesto toho prichádzajú s tromi bojovými postojmi, ktoré by mali tento problém riešiť. S novým systémom tak hráči môžu pracovať so zbraňou v troch pozíciach - nízkej, pripravenej a pre mierenie. Pridanie tretieho postoja umožní hráčom lepšie odlíšiť medzi tým, či sú v ten daný moment pripravení strieľať - čiže presne v tom postoji, ktorý využívajú dnešné FPS hry - alebo majú ruku so zbraňou pustenú dole pre rýchlejší a svižnejší pohyb po priestore. Takáto kombinácia troch postojov simuluje postoje pri skutočných súbojoch a hráčov donúti omnoho viac premýšľať. Pri prechádzaní tak bude kladený omnoho väčší dôraz na pozornosť hráčov a doslova budú nútení prechádzať sa pomalšie, ako keby mali riskovať.
Roberts pritom ubezpečuje, že aj keď celý systém môže znieť komplikovane, je plne automatický:
"Šprintovanie alebo použitie kontextovej navigácie aktivuje znížený postoj. Ak sa budete pohybovať pomaly a s rozvahou, zbraň budete držať v pozícii pripravený. Ak ste v zníženom postoji, pri stlačení tlačidla pre streľbu sa dostanete do pripraveného postoja, no ak už v ňom ste, po stlačení tlačidla pre mierenie sa presuniete do pozície mierenia a po pustení tlačidla sa zase vrátite do pozície pripravený"
To ale nie je všetko a do FPS systému zapracovali aj ďalší systém, ktorý kontroluje intenzitu dýchania postavy. Zbrane bude pochopiteľne možné vylepšovať pomocou získaných bodov a následne ich aj presúvať medzi ďalšími rôznymi zbraňami a brneniami. Ak si na seba oblečiete ťažšiu výstroj, postava bude míňať staminu omnoho rýchlejšie a tým pádom sa aj viacej zadýcha. No a práve toto bude zohľadnené priamo v akcii. Ak totiž postava bude musieť rýchlejšie dýchať, mierne otrasy spojené s dýchaním sa prenesú aj do mierenia, ktoré bude tým pádom komplikovanejšie. Presne ako v skutočnosti.
"Týmito prvkami chceme spomaliť tempo súbojov, aby pôsobili viac taktickejšie a tým posilnili náš zámer, podľa ktorého musíte pre prežitie hlavne uvažovať a nie iba náhodne strieľať"
Všetky spomínané novinky budú pridané spolu s novým FPS modulom s názvom "Star Marine", ktorý ale, žiaľ, nemá stanovený presnejší dátum vydania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 262
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 86
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 60
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Cloud Imperium Games / Cloud Imperium Games Štýl: Akcia / Simulácia Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|