Valve podľahlo tlaku, platené mody na Steame sú už minulosťou |
Valve a Bethesda zastavili svoje platené mody.
Platené módy do The Elder Scrolls V: Skyrim nakoniec na Steame nevydržali ani týždeň. Valve a Bethesda sa rozhodli nečeliť negatívnym reakciám hráčov navyknutých na free prístup k módom a iba dobrovoľnú podporu smerujúcu priamo k ich autorom. Hráčov okrem samotného spoplatnenia samozrejme pobúrila aj správa, že Valve a Bethesda si z ich peňazí chcú nechať až 75 % a iba štvrtina by sa teda dostala až k autorovi módu. Ešte pred dvoma dňami sa pritom Gabe Newell, zakladateľ Valve, pokúšal obhajovať zavedenie možnosti vyberať za stiahnutie módu peniaze s tým, že to bude mať pozitívny dopad na ich kvalitu. Už dnes je však všetko inak a obe spoločnosti vrátia hráčom aj doteraz vyzbierané peniaze.
"Zo Skyrim Workshop odstránime možnosť platenia a každému, kto za módy zaplatil, bude vrátená celá čiastka. Hovorili sme o tom s ľuďmi z Bethesdy a máme ich súhlas," píše sa v stanovisku Valve.
Zástupca Valve pripomenul, že už v minulosti prišli s funkciami podporujúcimi vyberanie peňazí od komunity a podporou móderov (donate tlačidlo) a že toto mal byť iba ďalší krok, ktorý by móderom umožnil pracovať na svojich výtvoroch na plný úväzok. Výsledkom mali byť ešte lepšie módy pre Skyrim, ale aj Dotu, Counter-Strike, DayZ či Killing Floor, ale vraj si uvedomujú, že urobili chybu, špeciálne v platobnom modely. Tú vidia aj v tom, že model začali skúšať na Skyrime - už zavedenej hre, u ktorej si hráči zvykli na free prístup k módom. Asi teda nie je úplne vylúčené, že model sa po mesiacoch alebo rokoch vráti, tentokrát ako experiment na úplne novom titule.
S vlastnou správou prišla aj Bethesda. Píše, že načúva svojej komunite a napriek svojim najlepším úmyslom sa bude riadiť jej prianím. V dlhšom odôvodnení, prečo s týmto pokusom vôbec prišli, sa objavili aj zaujímavé údaje. Podľa štatistík Bethesdy si aspoň jeden mód nainštalovalo 8 percent majiteľov hry.
Tiež potvrdila zamýšľaný spôsob rozdeľovania peňazí a jeho odôvodnenie. Valve si malo nechať 30 %, čo je jeho štandardný podiel ako digitálneho distribútora. Móderovi malo ísť 25 % a Bethesde by teda zostalo 45 %. O tom, koľko si nechá a koľko pošle móderovi rozhodla ona sama, nie Valve.
Bethesda sa rozhodla skúsiť to s týmto rozdelením podielov, pretože to takto vraj najviac zodpovedá štandardom videoherného priemyslu. Opiera sa pritom o fakt, že aj pri 25 percentnom podiele zarobili niektorí móderi behom týždňa viac než niektorí členovia štúdia, ktorí sa podieľali na vyrobení obsahu, ktorý bol následne móderom použitý a pozmenený. Okrem toho sa porovnala s Kindle Worlds od Amazonu, ktorý dáva autorom okolo 15 až 25 %, pritom ponúka iba IP licenciu, nie samotný obsah ani nástroje.
A čo vy? Využívate módy zo Steam Workshopu? Páčil sa vám niektorý z nich natoľko, že ste finančne podporili jeho autora alebo stačí, že sa títo ľudia zviditeľnia a môžu dostať dobre platené miesto vo veľkom štúdiu?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 62
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 96 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Bethesda / Bethesda Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|