Ako funguje Hololens?

Na Builde si už vývojári a novinári mohli vyskúšať Hololens okuliare, konkrétne ich tam Microsoft priniesol sto a to už vo finálnom designe, aj keď technicky stále len vývojovej fáze

pridal saver 3.5.2015 o 10:26 pod hry
Ako funguje Hololens?

HRY > NOVINKY >

Na Builde si už vývojári a novinári mohli vyskúšať Hololens okuliare, konkrétne ich tam Microsoft priniesol sto a to už vo finálnom designe, aj keď technicky stále len vývojovej fáze.  Microsoft už má veľa vecí dotiahnutých, všetko funguje a z dojmov novinárov ešte treba dotiahnuť jeden prvok.

Prakticky Hololens ponúka čistý a veľmi kvalitný holografický obraz, v ktorom nevidíte pixely a je pekne pravidelný.  Čo však obmedzuje je FOV, teda uhol pohľadu, ktorý je zatiaľ nižší, a teda podobne ako pri ostatných VR systémoch hologram vidíte len presne pred sebou, ak teda očami uhnete do strán, prostredie je bez hologramov. 

Redaktori to porovnávajú s monitorom alebo tabletom pred sebou, kde sa vám hologram zobrazuje len na danej ploche. Mimo nej sa hologram nezbrazuje. Teda pre menšie objekty je to veľmi dobré, ale pri väčších musíte poodstúpiť. Minimálne zatiaľ. Toto je vec, ktorú ešte Microsoft bude do finálnej verzie zvyšovať a uvidíme na akú plochu to dokáže zvýšiť. Určite však v prvej verzii  nedostaneme kompletný 180 stupňový pohľad na virtuálnu miestnosť.

Dojmy

 

Mimo toho majú okuliare aj veľmi dobrý zvukový systém, ktorý nefunguje na slúchadlách, a teda neodreže vás od reality a zároveň dokáže naznačiť pozíciu daného objektu v priestore. Rovnako aj gestá sú jednoduché a rýchlo si na to zvyknete. Celková váha je prijateľná, nie je ani ťažká ani ľahká

Čo sa týka dátumu vydania a ceny, tam ešte Microsoft neupresňuje detaily, ale časovo by to chcel stihnúť do jesene, aj keď nie je to ich deadline a odloženie môže nastať. Cenovo nečakajte nič lacné. Pôjde to nad 500 dolárov.

Vývoj pre Hololens prezentácia:

 

 

Microsoft sa teraz orientuje čisto na samostatné okuliare bez nutnosti pripojenia Hololens, ale prepojenia s PC, mobilmi a Xbox One sú jasné a zrejme po vydaní začne pracovať aj na nich. Pri vydaní si tak hlavne na hololens pozrieme aplikácie, videá, skype, a vzhľadom na výkon rôzne menšie virtuálne hry pripravené na Unity engine, špeciálne Minecraft, ktorý vyzerá, že bude hlavným ťahákom. Možno však už prvé prepojenia na veľké hry na Xboxe uvidíme už na E3, napríklad na januárovej prezentácii ukázali mapu bojiska z Ryse na stole, zatiaľ čo na TV išla samotná hra, aj keď to bol samozrejme koncept..

Build, dojmy vývojárov





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Praskanie v zdroji (8)
Zdravím, mám problém s PC. Keď zapojím kábel do el...
|Ms windows cd key (18)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Hodinky (6)
Uvažujete o kúpe hodiniek,náramkov,smart hodiniek ...
|Ps5 hdr (1)
Ahojte idem si sem po radu ohľadom hdr na ps5.. ak...
|Hitman 2 a hitman 3 (1)
ahojte,sectoráci. mám menši problem,zakúpil som hi...
|Svet, ukrajina, vojny ... (17913)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk