Ako funguje Hololens? |
Na Builde si už vývojári a novinári mohli vyskúšať Hololens okuliare, konkrétne ich tam Microsoft priniesol sto a to už vo finálnom designe, aj keď technicky stále len vývojovej fáze
Na Builde si už vývojári a novinári mohli vyskúšať Hololens okuliare, konkrétne ich tam Microsoft priniesol sto a to už vo finálnom designe, aj keď technicky stále len vývojovej fáze. Microsoft už má veľa vecí dotiahnutých, všetko funguje a z dojmov novinárov ešte treba dotiahnuť jeden prvok.
Prakticky Hololens ponúka čistý a veľmi kvalitný holografický obraz, v ktorom nevidíte pixely a je pekne pravidelný. Čo však obmedzuje je FOV, teda uhol pohľadu, ktorý je zatiaľ nižší, a teda podobne ako pri ostatných VR systémoch hologram vidíte len presne pred sebou, ak teda očami uhnete do strán, prostredie je bez hologramov.
Redaktori to porovnávajú s monitorom alebo tabletom pred sebou, kde sa vám hologram zobrazuje len na danej ploche. Mimo nej sa hologram nezbrazuje. Teda pre menšie objekty je to veľmi dobré, ale pri väčších musíte poodstúpiť. Minimálne zatiaľ. Toto je vec, ktorú ešte Microsoft bude do finálnej verzie zvyšovať a uvidíme na akú plochu to dokáže zvýšiť. Určite však v prvej verzii nedostaneme kompletný 180 stupňový pohľad na virtuálnu miestnosť.
Dojmy
Mimo toho majú okuliare aj veľmi dobrý zvukový systém, ktorý nefunguje na slúchadlách, a teda neodreže vás od reality a zároveň dokáže naznačiť pozíciu daného objektu v priestore. Rovnako aj gestá sú jednoduché a rýchlo si na to zvyknete. Celková váha je prijateľná, nie je ani ťažká ani ľahká
Čo sa týka dátumu vydania a ceny, tam ešte Microsoft neupresňuje detaily, ale časovo by to chcel stihnúť do jesene, aj keď nie je to ich deadline a odloženie môže nastať. Cenovo nečakajte nič lacné. Pôjde to nad 500 dolárov.
Vývoj pre Hololens prezentácia:
Microsoft sa teraz orientuje čisto na samostatné okuliare bez nutnosti pripojenia Hololens, ale prepojenia s PC, mobilmi a Xbox One sú jasné a zrejme po vydaní začne pracovať aj na nich. Pri vydaní si tak hlavne na hololens pozrieme aplikácie, videá, skype, a vzhľadom na výkon rôzne menšie virtuálne hry pripravené na Unity engine, špeciálne Minecraft, ktorý vyzerá, že bude hlavným ťahákom. Možno však už prvé prepojenia na veľké hry na Xboxe uvidíme už na E3, napríklad na januárovej prezentácii ukázali mapu bojiska z Ryse na stole, zatiaľ čo na TV išla samotná hra, aj keď to bol samozrejme koncept..
Build, dojmy vývojárov
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký je Fallout seriál? 164
- Filmový Minecraft je už natočený 18
- Ubisoft maže The Crew z knižníc hráčov 124
- PS5 Pro Enhanced označenie nebude vyžadovať 60 fps hry, konzola bude mať aj ultra 78
- História Fallout série 59
- Warhorse Studios nám budúci týždeň odhalia novú hru 81
- Európsky rebríček predaja hier za marec zaplavili C&C stratégie 24
- Alza ponúka ďalšie zľavy 15
- Ako vyzerá GTA VI trailer pretvorený do live action podoby? 21
- Fallout hry stupli na hrávanosti, znovu sú aj v rebríčkoch predaja 71 zobraziť viac článkov >