FAHRENHEIT

FAHRENHEIT

Dojmy

Hry s originálnym námetom sú na listine ohrozených druhov a keď sa nejaká lastovička objaví, jej osud má už spečatený vopred. Originalita očarí v dnešnej dobe iba pár nadšencov, nieto širokú verejnosť. Atraktívny titul môže stroskotať už v počiatočnej fáze vývoja s nedostatočným záujmom vydavateľov, tí chcú profitovať z predaja, neženú sa preto do riskantných projektov s nízkym ziskom. Nebavíme sa však o originálnej FPS zasadenej do súboja o varešku v kuchyni, kombinovanú s mlátením do hrncov a vytvárania tak úplne nových hudobných trackov, ktoré si potom môžete so známymi vymieňať, alebo použitia vojnového konfliktu, ktorý zatiaľ nebol použitý v žiadnej RTS. Bavíme sa o originálnom koncepte, z ktorého ťaží celý titul aj keď využíva prvky ktorejkoľvek inej hry. Spomeňme si na interaktívne filmy a ich veľký pád, alebo hry, ktoré zapadli prachom skôr, než sa stihli dostať na pulty obchodov. In Memoriam je isto originálny titul, otázkou však je, koľko ľudí siahne po takejto hre? Môžeme ďakovať preto odvážnym krokom vybraných vydavateľov, že raz za čas sa objaví hra, ktorá sa vymyká zaradeniu do akéhokoľvek žánru, jednou z nich je aj pripravovaný seriál na pokračovanie Fahrenheit.

Quantic Dreams netreba zvlášť prezentovať, ich prvotina Omikron: Nomad Soul ukázala smer, ktorým sa bude uberať toto vývojárske štúdio. Absolútna prekombinovanosť žánrov s vysokou hrateľnosťou s výborným soundtrackom šitým na mieru samotným Davidom Bowiem. O ďalšom projekte sa už dlhšiu dobu mlčí (ticho pred búrkou), od poslednej novinky venovanej Fahrenheitu ubehli pomaly dva roky. Stránka Quantic Dreams však pripravuje fanúšikov na spustenie novej stránky, stávajúca je strohá s dvoma press releasmi a jedným obrázkom. Preto sme sa rozhodli vniesť trocha svetla na tento titul naším preview.

Fahrenheit
Fahrenheit
Fahrenheit

Lucas Kane je radový občan New Yorku, každý deň dochádza do práce v banke a žije si pokojne svoj život. V jeden večer ho omrzí domáca strava a rozhodne sa povečerať v miestnej reštaurácii. Jeho myseľ je však v jednom momente ovládaná inou osobou, Lucas berie do rúk nôž a vydáva sa smerom k sociálnym zariadeniam. Chvíľu počká, na predlaktia si nakreslí čudné znaky a zrak uprie na prichádzajúceho muža s potrebou vyprázdniť si mechúr. Skôr než stihne uspokojiť svoje potreby, Lucasov nôž sa zabára do tela neznámeho muža a ten padá s početnými vpichmi na zem. Lucas v tranze ešte stihne zazrieť neznámu postavu obklopenú sviečkami a malé dievčatko, ktoré sa pravdepodobne stratilo. Po precitnutí si je vedomí svojho činu a na scénu prichádza hráč.

Fahrenheit sa odohráva v súčasnom New Yorku, metropole a jej odvrátenej temnej strane, kde klesá deň za dňom teplota ovzdušia. Záhadné vraždy sa začali objavovať jedna za druhou, neexistuje medzi nimi žiadna spojitosť, žiaden motív alebo príbuznosť obetí. Obete sú vyberané individuálne a vrahom je vždy iný človek. Spôsob, ktorým je zohavené telo je však identický, polícii niekde niečo uniká. Vyšetrovanie je zverené mladej detektívke talianskeho pôvodu Carle Valenti a jej partnerovi Tyler Milesovi. Carla veľmi rýchlo pochopí, že za týmto prípadom je niečo viacej ako sa na prvý pohľad zdá, vyšetrovanie ju zavedie k odhaleniu vecí, o ktorých sa jej nezdalo ani v tých najdivokejších snoch.

Autori chcú vytvoriť hru/seriál na pokračovanie, kde bude kladený dôraz hlavne na príbeh s možnosťou ovládať niekoľko nezávislých postáv, vo výsledku má ísť vlastne o epizodický 3D film, hráč tak bude mať možnosť stotožniť sa s viacerými postavami a tak mať viacero pohľadov na príbeh. Tajomný príbeh s dávkou mysticizmu má inklinovať k seriálu Akty X, Fahrenheit bude rozdelený na časti ako každý iný seriál, ktoré sa budú predávať ako ďalšie epizódy k pôvodnej hre. Dĺžka jednej epizódy sa má pohybovať medzi 20-30 minútami čistého herného času, čo je zarážajúce až opovážlivé. Predĺžiť hernú dobu majú podľa autorov tzv. interaktívne tajomstvá (ďalších 30min) ukryté v hre, prehlbujúc tak mystický príbeh a postavy. Hráč bude môcť ovládať nielen Lucasa, štvanú zver, pretože po ňom ide polícia, ale aj samotnú vyšetrovateľku Carlu, jej pomocníka Tylera, z nezaujatej strany to bude Lucasova ex priateľka, jeho brat a kňaz Markus. Charaktery v hre si žijú vlastný život, jednajú podľa seba, ale akceptujú existenciu druhých.

Fahrenheit
Fahrenheit
Fahrenheit

Z výberu hrateľných postáv môžeme usudzovať, že dôjde na okultizmus, čo už naznačili aj divné znaky na predlaktí Lucasa, kňaza, záhadnej postavy a strateného dievčatka, ktoré má byť kľúčom k rozlúsknutiu prípadu. Špekulovať by sme mohli aj o ex priateľke a možnom sexe alebo aspoň flirtovaniu medzi Carlou a jej partnerom. Možná je aj hra na dve strany, kde Lucasov brat predstavuje spojku medzi políciou a jeho osobou. Každej postave je daný priestor na predstavenie sa hráčovi. Ďalším prvkom s istou dávkou originality je interface, hráč ho prakticky nebude po celý čas vidieť (podobne ako v Call of Cthulhu), bude priesvitný a nebude obsahovať žiadne ikony ani menu. Podľa autorov ho každý pochopí v priebehu 10tich sekúnd rovnako ako ovládanie. Fahrenheit je zahalený nepriedušnou prikrývkou, informácií o ovládaní je málo, povrávalo sa o kombinácii myši a medzerníka a neskôr o klávesách určených pre pohyb a pre ovládanie kamier. Systém kamier má byť jednou z predností hry, kde hráč s nimi bude musieť narábať a prakticky režírovať hru. Ako to bude fungovať v reále ukáže až finálna verzia alebo hrateľné demo.

Fahrenheit nebude v žiadnom prípade hra lineárna, ale ani o úplnej slobode konania a pohybu nemôže byť reč. Lucas je krátko po spáchaní vraždy na záchodoch reštaurácie zverený do rúk hráčovi, ten môže okamžite rozhodnúť či schová vražednú zbraň, očistí si šaty od krvi a zamaskuje ostatné stopy, odtiahne mŕtvolu neznámeho muža niekam do tieňa alebo sa na všetky stope vykašle a vykročí späť k svojej večeri. Každú vec, ktorú urobíte ovplyvní pátranie, pretože sa isto pozrieme s očami Carly na miesto činu a budeme hľadať dôkazy na usvedčenie vraha. O tom či bude môcť hráč nastražiť falošné stopy a tak odpútať od seba políciu sa nehovorí, bol by to však nevšedný prvok.

Quantic Dreams sa posledných pár rokov venovali vývoju vlastnej technológie ICE (Interactvie Cinematic Entertainment), tento súbor enginov má byť použitý pri vytváraní budúcich titulov z dielne QD. Samotná technológia sa delí na štyri časti; ICE 3D, ktorá zabezpečuje vizualizáciu, je multiplatformová, pracuje dokonale s tieňmi a svetlami; IAM 4 je nástroj na robenie skriptov a prácu s kamerami; ICE Kernel zabezpečuje chod horeuvedených komponentov a má na starosť systémove požiadavky a vstupy zo zariadení; a nakoniec ICE Databox, ten manažuje všetky dáta, overuje ich čerstvosť a kompatibilitu. Cely systém je upgradovatelný, čo umožňuje hráčovi vždy dostať epizódu s najnovšími technológiami na trhu. Obrázky z Farenheit však nevyzerajú vôbec lákavo, je na nich cítiť vek, veď posledný vyšiel pred dvoma rokmi, ak sa podarí neustále vylepšovať engine pridávaním nových grafických a zvukových fines, bude každá epizóda unikátom.

Fahrenheit
Fahrenheit
Fahrenheit

Jednotlivé epizódy majú vychádzať každý mesiac za cenu budgetu (v priemere 400,-Sk), prvá sezóna Fahrenheitu má zahŕňať 12 epizód, čo vystačí na jeden rok. Ak si zoberieme kalkulačku a zoberieme v úvahu krátku hrateľnú dobu aj s interaktívnymi prekvapeniami dostaneme sa k číslu 12hodín za 4800,-Sk! Sme ochotný naozaj toľko investovať? Quantic Dreams uvažujú spoločne s vydavateľom VU Games pre hráčov pripraviť aj špeciálne packy balené po 6 a 12 epizód. Táto metóda distribúcie bude pravdepodobne použitá aj pri konzolovej verzii. Celý úspech Fahrenheitu stojí na výslednej cene a samozrejme počtu kúpených kópií, osobne si myslím, že hrateľnosť nebude iba úbohú hodinu, ale niečo okolo 3-4 hodín, čo by bolo akceptovateľné.

Fahrenheit je bezpochyby zaujímavým titulom, autori chcú 1.marca spustiť oficiálnu stránku a vydať prvú časť 21.októbra 2004. Všetky tie reči sa dobre počúvajú, ale ako to bude naozaj fungovať? Sme ochotný zaplatiť za hru, ktorá bude trvať maximálne hodinu? A potom každý mesiac investovať do novej epizódy?

The final countdown has already begun


napísal spacejunker 26.2.2004
Páči sa mi!
FAHRENHEIT


PC
PS2

Vývoj: Atari / Quantic Dream
Štýl: adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. september 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19566)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk