Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Cauldron a jedna herná Revolution

Slovenské sci-fi ako bič, ktoré nevyjde

Dojmy pre PC

Keď prekročíte prah Cauldronu, je ťažké nezastaviť sa pri pohľade na zarámované plagáty, obaly a ilustrácie rozvešané po oboch stranách vstupnej chodby. Je však taká úzka, že v nej môžete spôsobiť dopravnú zápchu a tak sa posúvate vpred. Soldier of Fortune, japonský Chaser a tu a tam neznámy nepublikovaný sci-fi titul, ktorého obrázky vás vtiahnu do kuchynky a potom k dverám zakladateľov. Keby tie steny vedeli hovoriť. Dnes mám šťastie. Cauldron otvára archív. 

Marián Ferko, jeden zo spoluzakladateľov najstaršieho štúdia na Slovensku zaoberajúceho sa vývojom hier, mi kedysi povedal, že archivácia je mimoriadne dôležitá. Vravel mi, že na serveri sú zdrojáku aj pôvodného Quadraxu. Verím mu. Súbory pedantnejšie zoradené ako hotové produkty vo vitríne vedľa jeho stola. “Môžem?” spýtam sa ho, na čo mi prikývne a z poličky vytiahnem veľkú papierovú krabicu s prvým veľkým hitom Cauldronu. Vo vnútri však nie je magnetofónová páska ani 3.5” disketa, ale nepotlačené CD v obale. Pre zberateľov rovnaká rarita ako japonská verzia Chasera. Tie sú vo vitríne rovno tri.


Každý jeden kus kódu, ilustrácie, nápadu, všetko, čo bolo aj nebolo použité, je uložené a katalogizované na serveri Cauldronu. Kusy histórie sa však derú von, aj preto sa tu a tam na facebookových stránkach objavujú zábavné animácie, videá z preprodukčných vzoriek alebo rané verzie enginu CloakNT, ktorý sa od roku 2003 neustále vylepšuje. 

Pri pohľade do portfólia Cauldronu narazíte na logickú hru, real-time stratégiu, FPS, akčnú RPG, aj mimoriadne odvážne lovecké hry s dinosaurami, lukostrelbu či akciu z prostredia americkej občianskej vojny. Za posledné tri roky sa vyprofilovalo na najdôležitejšie štúdio úzko spolupracujúce s Activision na sérii loveckých hier Cabela’s dodávaných každý rok s novou zbraňou. Tá posledná sa volá Fearmaster a dokáže merať srdečný tep. Dávno predtým sa Cauldron stal expertom na lov zvery, pracoval na projekte Revolution. 

“Nahral som ti niečo na Dropbox,” stojí v maili od Ferka. Sťahujem ani nie sto megabytový video súbor a premýšľam, či je to jeden z projektov, o ktorých mi vravel po dokončení prednášky o histórii štúdia na NextGen Expo (jej skrátenú verziu si môžete pozrieť tu). Druhý sprievodný textový súbor nestíham otvoriť. Dívam sa na postapokalyptický svet obývaný hmyzoidnými strojmi a kamera ma obtáča okolo štruktúry. Až pri oddialení pohľadu odhalí, že ide o obrovského robota vrasteného do skaly, okolo ktorého vyrástlo mesto. “Toto vznikalo na Slovensku?” 

“Hra je 3rd person akčnou RPG odohrávajúcou sa v roku 2272. Zem je zničená po sérii kyber-vojen. Stroje prevzali kontrolu nad svetom. Celá Zem je nakazená nano-vírusom, ktorý všetko živé mení na kyborgov. Existuje už iba niekoľko posledných klanov, ktoré vzdorujú strojom, ale sami nemajú budúcnosť, pretože z nich nano-vírus postupne robí otrokov. Zvyšok ľudskej rasy prebýva na orbitálnej stanici. Zásoby jedla sa stenčujú a jediná šanca na prežitie je nájsť spôsob, ako účinne bojovať s nano-vírusom.” takto popisuje hru s pracovným názvom Revolution dizajn dokument. 

Keď na sklonku roku 2008 vyšla postapokalyptická puma Fallout 3 so silou niekoľkých megaton, boli už dávno položené základy sveta a Revolution získaval hmatateľnú podobu. Vydavatelia ho však jeden po druhom odmietali. Príliš ambiciózna. Nešlo pritom o tak priamočiaru akciu, video ju označuje za FPS, ale v skutočnosti šlo o 3rd person s dôrazom na RPG.

Zvláštnosťou Revolution bola aj hlavná postava. Survival príbeh o prežití a boji o ľudskú rasu ležal na pleciach Ellie Whisboorn. Jej úloha bola jednoduchá, nájsť dátovú kocku a v nej informácie potrebné na výrobu vakcíny pre zastavenie šírenia nano-vírusu. Jej ľudská schránka však na takýto typ úlohy nestačí a je donútená akceptovať kyber-technológiu, nie vo forme implantátov, ale exoskeletonu. Jej oblek ešte predtým, než s ním Issac Clarke vplával do otvoreného vesmíru a Shepard zočil hrozbu Reaperov, menil svoj vzhľad a prispôsoboval sa vylepšeniam, ktoré priamo vplývali na hrateľnosť. Ellie mohla byť bojovníkom s ťažkým brnením, útočiť bleskovými výpadmi a schovávať sa za neviditeľnosť alebo sa oháňať nano-mágiou a spoliehať sa na hackovanie. 

“Hra sa v neskorších fázach stala tak rýchlou, že by nebolo možné niektoré kombá vykonať bez pauzy," popisuje súbojový systém Ferko a aktívnu pauzu s programovaním sledu úderov. Keď mu poviem, že ukladanie úkonov postáv na časovú os mala aj Jagged Alliance: Back in Action, usmeje sa. “Mali sme tam oveľa viac takýchto, v tej dobe nepoužitých nápadov. Niektoré z nich nenájdeš ani v dnešných hrách.” O nich ale hovoriť nechce, možno ich použijú v novom projekte.

S Revolution sa chcú rozlúčiť. Jeho odhalením.

Práce na Revolution zastali skôr ako plná produkcia mohla nabrať vysoké obrátky. Do jej tvorby bola zainteresovaná dvojica českých autorov Kantúrek & Žamboch, ktorá pracovala na pozadí príbehu a svete, s jeho realizáciou pomáhal odvážnou kresbou Juraj Maxon a ilustrácie, ktoré vidíte v článku, pochádzajú od Milana Dubnického.

Zďaleka to však nie sú všetky, tvoria iba vybranú časť, tým ostatným patrí miesto na stenách štúdia, ktoré dokáže snívať vo veľkom. 

Cauldron je ochotný odhaliť viac. V archíve sú pod kódovými názvami a zvláštnymi dvojpísmennými skratkami uložené iné, zastavené aj zrušené projekty. Už len vedieť, kam ma pustia nabudúce. 

Je ešte nejaká nádej pre Revolution? “Kto vie,” pokrčí plecami Ferko. “Chodíme okolo ilustrácií z hry každý deň.”

 


napísal spacejunker 13.2.2013


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Ďalšie aktuálne články
16 Hobo: Tough Life
dojmy 22.9.
1 Pokkén Tournament DX
recenzia 22.9.
57 FIFA 18
recenzia 21.9.
10 Baja: Edge of Control HD
recenzia 21.9.
4 Lock’s Quest
recenzia 20.9.
3 BattleTech
dojmy 20.9.
6 Tropico 6
19.9.
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#95


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Príspevky
Benchmarky Project Cars 2
aj forzu testovali s 8xmsaa cize what?
Benchmarky Project Cars 2
jasne len preto ze ti to nejde lebo nemas w10 inac...
Aký má presne problém PUBG s Fortnite Battle ...
smiesne porovnavanie auticiek je moj nazor na tvoj...
Stalker: Call Of Pripyat Misery mod dostal ve...
aspon modery sa snažia ked už každý kašle na stalk...
Aký má presne problém PUBG s Fortnite Battle ...
smiesne porovnavanie auticiek je moj nazor na tvoj...
Aký má presne problém PUBG s Fortnite Battle ...
smiesne porovnavanie auticiek je moj nazor na tvoj...
Minecraft dostal Better together update, ktor...
kedy má vyjsť ten grafický update?
Pre koho je určená služba Xbox Game Pass? Čo ...
to je tvoj osobny nazor. mna tam zaujala kopa exkl...
Pre koho je určená služba Xbox Game Pass? Čo ...
kupovat konzolu kvoli dobrym sluzbam a softveru? t...
Forza Motorsport 7 odomkne framerate na PC
preco neviem niekomu priamo odpovedat, blacklist a...
Benchmarky Project Cars 2
zbytocne im to vysvetujes... oni nikdy nepochopia,...
Benchmarky Project Cars 2
nema vyznam sa hadat so zaslepenym fanboyom... ale...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk