THE ORDER 1886

THE ORDER 1886

Poháňaná pravým next-genom

Dojmy

Stovku vývojárov v kalifornskom Irvine už netrápi otázka: “Čo prinesie next-gen?” Kládli si ju od prvých diskusií so Sony, ktorých témou bol vývoj vlastnej IP. Vtedy sa písal rok 2006. Nadštandardné vzťahy im umožnili dať do pohybu riskantný plán, na konci ktorého majú odpoveď - The Order 1886. Third person akcia zasadená do prostredia steampunkového Londýna bola po prvýkrát verejnosti predstavená na E3 formou renderovaného traileru

“Dnes neuvidíte žiaden gameplay,” sklamal mnohých Ru Weerasuriya, kreatívny riaditeľ Ready at Dawn, skôr než sa vôbec dostal cez úvodnú obrazovku s logom. The Order 1886 je stále opradená tajomstvom, nevie sa, ako sa bude hrať ani čo bude úlohou skupiny, ktorá má blízko k Lige Spravodlivých. Na The Order 1886 je zaujímavé niečo iné, má zatiaľ najimpresívnejšiu technologickú chrbtovú kosť, akú som videl. 

“Čo dokáže next-gen?” kladie si Weerasuriya rečnícku otázku. “Čo hráči chcú, aby sa v hrách zmenilo?” Nie je to grafika, až k takému dramatického skoku pri prechode z PS3 na PS4 nedôjde. Je to AI? Množstvo pixelov na obrazovke, animácie? Ready at Dawn vidí budúcnosť v realistickom spracovaní herného prostredia a doposiaľ nevidenej interakcii. “Nespoliehame sa na to, čo už bolo urobené,” hovorí.


Pamätáte si, keď ste prvýkrát prestrelili drevenú stenu a guľka zabila vojaka stojaceho za ňou? Je to už dávno, že? Čo keby ste mohli výstrelmi rozstrieľať drevený plot? Jednu priečku po druhej a potom tlakovou vlnou odhodiť celú jeho časť? “Keď zničíte objekt v iných hrách, jednoducho zmizne. V The Order 1886 zostane naďalej v prostredí,” a na ukážku strieľa do trosiek tancujúc na zemi v sústredenej paľbe. Obyčajné, poviete si. Čo keby tie guľky deformovali materiál, z ktorého je objekt vyrobený? Čo keby ste debnu otvorili a presnou muškou ju rozobrali na jednotlivé časti, z ktorých je zložená?

“Povedali sme si, že ak je niečo postavené z tehál, nebudeme používať fotografiu tehly s cementom,” vysvetľuje odlišný prístup k stavbe herného sveta. “Vytvoríme tehlu aj cement a na základe toho získame diverzitu materiálov.” Ready at Dawn dokáže vytvoriť aj špinu, aplikovať opotrebovanie aj zvetranie jednoduchou replikáciou východiskovej vzorky materiálov uloženej v jadre enginu, ktorá produkuje autentickejšie výsledky ako keby ich tvorili výtvarníci manuálne.

Na jej vytvorenie spotrebovali desiatky GB referenčných fotografií, ktoré maniakálnym spôsobom fotografovali v Londýne po dobu piatich dní. “Potrebovali sme pochopiť, o aké mesto ide, aby sme vedeli navrhnúť v ňom gameplay,” a jedným dychom dodáva, že ich nezaujímal len vzhľad budov, ale aj to ako a z čoho sú postavené. Otextúrovať budovu je otázka pár minút.

Ready at Dawn je jedno z mála štúdií, ktoré sa nespolieha na frameworky a middleware, celú technológiu vrátane fyzikálneho enginu si vytvorili sami. Jedna vec je mať v hre realisticky vyzerajúce objekty, ale ak sa tak nesprávajú, sú len obyčajnými kulisami a tie autori odmietajú. Materiály majú parametre ako elasticita, váha, deformovateľnosť. Správajú sa tak, ako žiadne iné. Vlajka vo vetre reaguje na streľbu, ťuknutím do stola, zhodíte fľaše a tie sa pádom na zem rozbijú. Dajú sa odstreliť nohy stola, papier oblizuje vo vetre mačacie hlavy a krčí sa tak ako to od papiera očakávate. A materiály majú aj odlišnú hustotu, streľba do mäkkej kovovej platne zanechá hlbšie stopy ako paľba do tvrdej.

“To najťažšie bolo preskočiť jednu generáciu hardvéru,” vracia sa k vývoju vlastných nástrojov. Ready at Dawn pracovali hlavne na PSP hrách, pri prechode na PS4 ich nedržala späť žiadna existujúca alebo používaná technológia. Išlo však o obrovské riziko, museli sa všetko naučiť a každý jeden systém otestovať. Nie sú to iba budovy zložené z kameňa, kachličiek, ale aj látky, šaty a v neposlednom rade aj zbraň, ktorú má na pleci vodca skupiny. “Každá jedna vec musí pôsobiť verne.”

Ready at Dawn od odhalenia The Order 1886 nehovorí o hre, ale o technológii, ktorá ju bude poháňať. “Je to iba malá ukážka toho, čo dokáže naša hra,” necháva na záver plnú miestnosť novinárov špekuľovať, čo budú môcť v hre robiť. The Order 1886 má predstavovať svet, aký ste nevideli, pretože to doteraz nebolo možné.

Čo to však znamená? Napríklad absolútnu deštrukciu, žiadne predskriptované interakcie, kolaps celých budov, ničenie krytia, znefunkčnenie strojov a mechanizmov zásahmi do kritických miest (nie označených slabých miest). Je to v rukách Ready at Dawn, dajme im čas. Niečo nám však hovorí, že prvá gameplay ukážka The Order 1886 nás posadí na zadok.


napísal spacejunker 9.9.2013
Páči sa mi!
THE ORDER 1886


PS4

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Ready at Dawn
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 20. február 2015
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (1)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19632)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk