BLOCKSTORM

BLOCKSTORM

Multiplayerová akcia, ktorú rozdrobíte na kocky

Dojmy

FPS je žáner, ktorý vládne videohernému priemyslu. Ten však neovláda silou, ale početnou prevahou, návykovosťou a tvárnosťou. Akcie z pohľadu prvej osoby tvoria otvorené svety aj on-rail tunely. FPS prívrženci sú príležitostní hráči od prírody i najtvrdší pro-gameri. FPS sú tu odjakživa a v rôznych variáciách, či už ako hry s príbehom, online strieľačky alebo súčasť miešaných žánrov a prispôsobujú sa moderným trendom. Ľudia objavili 3D hry a dočkali sme sa 3D FPS. Pribudli MMO a s nimi aj MMOFPS. Prišla retro-móda a vznikla prvá retro FPS. Objavili sa herné svety vytvorené z voxelov a vznikol Blockstorm.

Bolo asi len otázkou času, kedy niekto namieša správnu kombináciu FPS a plne zničiteľného voxel-sveta, čiže sveta vystavaného z geometrických telies. Mapy aj objekty Blockstorm sú, podobne ako v Minecrafte a v jeho klonoch, vystavané zo samých kociek. Ak by sme si na chvíľu odmysleli všetko, čo v tejto hre stojí a padá na voxeloch, zostala by nám jedna z najnudnejších online FPS.

Hra nemá žiadny príbeh, žiadny offline režim a z troch módov pre viac hráčov sú dva bežné deathmatch režimy. Máte na výber z niekoľkých postáv, ktoré odlišne vyzerajú, ale inak sú úplne rovnaké a následne si vyberáte zo základného arzenálu – puška, sniperka, brokovnica, samopal, ručný guľomet a pár doplnkov v podobe pištolí, raketometu či granátov. Vyberiete si červený alebo modrý tím, autori vás hodia na malú mapu a vašou úlohou je nazbierať čo najviac zabití a pritom čo najmenej umierať. Nuda, až by sa jeden uzíval k smrti keď to číta, nie to ešte aby to hral, alebo dokonca spisoval preview. Voxely však pokúšajú a nabádajú postaviť FPS na hlavu a staré a nudné pretvoriť na nové a neprebádané.


A keď už sa rúcajú pravidlá, prečo nezačať opisovať hru netradične od editora? Editor je totiž neoddeliteľnou súčasťou tejto hry a Blockstorm ponúka hráčovi nástroj prístupný aj úplnému začiatočníkovi, ktorý nikdy v živote nič vlastnou fantáziou nevytvoril. Skladá sa z dvoch častí. Prvou, väčšou časťou je editor máp. Môžete začať úplne od nuly, alebo si jednoducho predvolíte hŕstku parametrov a zrazu pred vami leží napríklad púštny ostrov uprostred mora lávy. Celý z kociek, prirodzene. A vy už proste len robíte, čo vás napadne. Chcete postaviť domček? Postavíte domček. Pyramídu? Tak pyramídu. Kaskády, veže, mosty, bludiská či krajina-rovina - žiadny problém. A kocky našťastie nie sú len také hocijaké, škaredé ako v mnohých Minecraft klonoch, ale naopak celkom pekne otexturované. A keďže “tapetu“ volíte vy, môžete svoju pyramídu rýchlo a ľahko zmeniť z vápencovej na kamennú či porastenú trávou. Mapy sú vo všeobecnosti malé, prípadne sa dajú označiť aspoň za stredne malé a významnú úlohu obyčajne hrajú vysoké kopce či budovy a úzke priechody.

Menšou, avšak možno ešte zábavnejšou častou, je editor postáv, ktorý je, opäť vďaka voxelom, takmer bez obmedzení. Dve – tri pravidlá musia existovať, pretože kvôli animáciám vaša postava skrátka musí byť dvojnohý tvor s dvoma rukami a niečím na mieste hlavy. Inak si ale naozaj môžete stvoriť hrdinu, akého len chcete. Počas hrania tak narazíte na Bendera z Futuramy, kuchára, nahú slečnu, Homera Simpsona, vlkolaka... Každopádne sa ale zmierte s tým, že svojim výtvorom urobíte všetkým naokolo väčšiu radosť než sebe. Pri hraní z pohľadu z prvej osoby si výzor svojho vlastného hrdinu ťažko vychutnáte.

Zmeny prostredia sa ale nekončia vystúpením z editora. Naopak, všetko práve začína. Pri vstupe do hry máte pri sebe okrem už spomínaného samopalu, dvojice pištolí a granátov, aj výkonnú lopatu a akúsi pomôcku na vytváranie stavebného materiálu. Mapou môže byť váš ostrov, stanica metra či údolie obklopené vysokými kopcami a vy, keďže túto hru hráte preto, že je voxelová, hľadáte spôsoby, ako si trochu pomôcť.


Ak sa nepriateľ skrýva za rohom, vezmite lopatu a prekopte sa cez stenu. Veď sú to len kocky! Nepriateľ obsadil kopec? Prekopte sa dovnútra a pokračujte smerom nahor. Ak máte práve v rukách sniperku a nemôžete nájsť miesto s dobrým výhľadom, tak si ho urobte. Vyskakujte a vytvárajte pod sebou nové kocky tak dlho, až sa ocitnete vysoko nad korunami stromov. Občas sa však skupinke hráčov podarí aj epickejší kúsok. Tvorcovia najdrahších FPS sa už roky oháňajú prípravou zničiteľných budov. Hráči Blockstorm jednoducho vezmú lopaty, podkopú dookola celý objekt a ten po odstránení poslednej kocky spadne ako domček... z Lega.

Popri režimoch deadmatch a team deadmatch je špecialitkou assault, v ktorom útočníci musia na určitý čas získať kontrolu nad určitým priestranstvom, pokým obrancovia im v tom chcú, samozrejme, zabrániť. To nemôže končiť inak, než výstavbou bunkrov, pevností, zákopov a podzemných tunelov všade v okolí kľúčového teritória.

Pravdupovediac, nedá sa očakávať, že by Blockstorm ohromil svet videohier a posadil vás na zadok. Ešte pred piatimi rokmi možno áno, ale dnes už je voxelových titulov neúrekom. Napriek tomu, autori GhostShark navarili chutnú polievočku a okolo hry už vzniká malá komunita. Drvivá väčšina serverov napriek tomu zíva prázdnotou, hoci je pravda, že sa zatiaľ jedná o hru s predbežným prístupom. Ale vám to vadiť nemusí. Úplne stačí, ak objavíte jednu hrajúcu partiu a rovno sa k nej môžete pridať. Hoci aj uprostred boja.


napísal roberto 23.6.2014
Páči sa mi!
BLOCKSTORM


BlockStorm
PC

Vývoj: GhostShark Games
Štýl: Akcia
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19553)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk