ORI AND THE BLIND FOREST

ORI AND THE BLIND FOREST

Skákačka, ktorá má dušu

Dojmy

U Ori and the Blind Forest je povolené nahlas si povzdychnúť nad roztomilosťou bezpohlavnej postavičky, prekrásneho okolia a dynamiky pohybu. Mohli to pokojne nalepiť na dvere miestnosti s posuvnými sklenenými dverami. “Awh,” ozve sa jednohlasne, keď producent Daniel Smith začne s Ori skákať a svoj prvý nález zdvihne nad hlavu ako trofej.

“Je to ona alebo on?” spýtam sa. “O príbehu ani o postavách zatiaľ nehovoríme,” povie po ľavej ruke sediaci Thomas Mahler, zakladateľ Moon Studios. “Chceme hráčov prekvapiť a zároveň, aby si dovtedy domýšľali.” Nie je ťažké dovtípiť sa prečo. Ori and the Blind Forest má byť metaforou dospievania, z ktorej si každý odnesie niečo iné. Odohráva sa vo vymyslenom svete, ale v hráčovi prebúdza skutočné emócie. “Cieľom je, aby bola pocitovo lepšia ako to, ako vyzerá.”

Moon Studios prakticky neexistuje. Nie je to fiktívne štúdio, ale nemá základňu. Jeho členovia sú roztrúsení po celom svete. V Kanade, Nemecku, Austrálli aj v susednej Viedni. “Niečo také by sme si pred piatimi rokmi nemohli dovoliť, vzhľadom na množstvo dát, ktoré si dennodenne presúvame,” vysvetľuje netradičné zoskupenie Mahler. “Myslím, že budúcnosť tvorby hier leží v agilnejšom vývoji a Moon Studios je jedným z dôkazom, že to môže fungovať na jednotku,” hovorí bývalý výtvarník Blizzardu.

Moon Studios funguje štyri roky a rovnaký čas vzniká aj Ori and the Blind Forest. Všetko, čo vidíte v traileri a na obrázkoch, je ručná práca. “Level dizajn je môj, drvivú väčšinu grafiky počas dlhého obdobia má na svedomí iba jeden výtvarník,” šokuje. “Animácie takisto vytvoril iba jeden animátor,” dodá skromne. “Na čo sme obzvlášť pyšní,” skočí mu do reči producent Daniel Smith.


“Ak sa pozriete sem, vidíte strom, tu zase kameň. To je jedinýkrát, čo ich v takejto podobe uvidíte. Objekty sa nikde dvakrát neopakujú.” Mahler je presvedčený, že ak použijete v leveloch viackrát tie isté objekty a môžu byť akokoľvek dobre nakreslené, ak si to všimne hráč, vyzerá to lacno. “To je ďalší dôvod, prečo nám vývoj trvá tak dlho.”

Ori and the Blind Forest nebeží na žiadnej novej technológii, ale využíva Unity. S upravenými svetlami a shadermi sa posúvajú hranice a schopnosti enginu a potom je tu streamovacia technológia, vďaka ktorej v hre nenarazíte ani na jeden loading.

“Snažime sa o skombinovanie znamenitej skákačky s rozprávaním príbehu a RPG mechanikou z Metroidvania hier.” Moon Studios vychádzajú z tvorby Konami a Nintendo z 80. a 90. rokov a príbeh sa opiera o filmy Leví kráľ a Iron Giant. Hra vyzerá nevinne, no ako prízvukujú autori, skrýva sa v nej poriadna výzva. Aj preto má Ori poruke Soul Link, čo je prenosný save point, kde si môžete uložiť pozíciu kedykoľvek a investovať do schopností.

Soul Link potrebuje energiu a energiu spotrebúvajú aj špeciálne schopnosti, takže si dvakrát rozmyslíte, či uložiť pozíciu alebo sa vydať do neprebádaných častí mapy. Moon Studios sa snažia o to, aby hráč využíval všetky nadobudnuté schopnosti neustále, aby skákanie po stenách nebolo použité iba raz, keď spadnete do jamy, ale aj neskôr a to v kombinácii s niektorou z ďalších funkcií. Ori sa učí nové triky a pohyby postupne a so získanými skúsenostnými bodmi ich môže vylepšovať. Pri uložení pozície sa napríklad doplní život, nebude spotrebovaná žiadna energia, zrýchlia sa útoky alebo sa automaticky budú zbierať orby, ktoré vypadnú z nepriateľov.

Ori and the Blind Forest nielenže dobre vyzerá, ale v pohybe sa smelo môže zaradiť medzi špičku vo svojom žánri, ba dokonca si trúfam tvrdiť, že atakuje aj prvú priečku obsadenú Raymanom. Ori sa doslova vznáša ponad prekážky, pohyb je zvýraznený drobnými particle efektmi, lietajúcim lístím a má svoju váhu. Plošinka zapruží, keď sa z nej odrazí, nakloní sa, ak prídete na jej koniec. Medzi animáciami nie je badať žiadnu náväznosť, všetko je extrémne plynulé.

Moon Studios chytro pracujú aj s perspektívou, nepriateľov nechajú do scény naskákať spredu akoby mimo priestoru obrazovky a výborne narábajú s farebnou paletou. Keď sa nachádzate nižšie na úrovni koreňov, je grafika tmavšia, ponurejšia, keď vystúpite vyššie, pridávajú na teplote farieb a keď sa dostanete k vrcholcom stromov, privíta vás slnko.

Zoznámenie s krátkym demom netrvalo dlho, no bolo o to výživnejšie. Moon Studios o Ori and the Blind Forest toho veľa neprezradili, zato sa im podarilo zaujať nielen fantastickým vizuálom, ale aj precíznym ovládaním a absolútne plynulými animáciami. Latku si nastavili vysoko, teraz už len treba čakať, či sa im ju podarí udržať počas celej hry. Má totiž ponúkať 8 – 10 hodín gameplayu.



napísal spacejunker 27.6.2014
Páči sa mi!
ORI AND THE BLIND FOREST


Xbox One
PC

Vývoj: Microsoft / Moon Studios
Štýl: Arkáda
Dátum vydania: 13. marec 2014
 27.4. 2016 (PC,Windows,Steam)
 11.3. 2016 (Xbox One)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19600)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk