Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Mario pod taktovkou Ubisoftu

Dojmy

Začnem otvorene, na E3 nebola hra, ktorá by ma zaujala menej ako práve táto. Dokonca som k nej mal istý odpor už od doby, čo sa o nej začali šíriť nepotvrdené dohady. Skombinovať Maria s Raving Rabbids mi nepripadá ako dobrý nápad. Veď Ubisoft s tými uvrešťanými králikmi skoro pochoval Raymana a samotné postavy sú skôr otravné ako roztomilé. Aj preto som sa trochu bránil tomu, aby som hru na Post-E3 Show Nintenda vyskúšal. Najskôr som si prešiel všetko ostatné, a keď už bola toto jediná hra, ktorá zostala, dostal som sa s otráveným výrazom na tvári aj k nej. A urobil som dobre.

Stále mi na Mario + Rabbids Kingdom Battle mnoho vecí prekáža. Mix dvoch takých rozdielnych univerz je na prvý pohľad jasný cashgrab zo strany Ubisoftu. A to, že Mariovi a spol dali autori do rúk zbrane, považujem tak trochu za nepochopenie konceptu toho, o čom má byť Mario. Avšak aj napriek tomu a aj mojej nevôli hru vyskúšať, som sa nakoniec bavil. A bavil som sa celkom slušne. Hra o sebe hovorí ako o mixe, no nie je to celkom tak. Z Maria si berie postavy a svet, z Rabbids si berie len postavy a ich otravnú náturu, všetko ostatné je však úplne nové. Hra tak prináša vlastné a svieže nápady, ktoré len obliekla do známych šiat.

To môže byť trošku sklamanie pre tých, ktorí od hry čakali novú variáciu na Mario RPG. Aj keď na druhej strane v deme sme si síce vyskúšali mnoho činností, no RPG prvky medzi nimi príliš obsadené neboli. RPG prvky a aj akýsi strom schopností pre postavy sme však videli načrtnuté v E3 prezentácii Nintenda, takže určite tieto schopnosti nebudú spracované len letmo, no, bohužiaľ, nemohli sme si ich sami vyskúšať. Prezentované demo pôsobilo skôr ako tutoriál a vyskúšať sme si mohli hlavne súboje, prácu so zbraňami a aj schopnosťami.


Prvým plusom sa javí byť svet. Ubisoft siahol do vrecka Nintenda a vytiahol z neho Hríbikovo so všetkými jeho krásami, ktorému to navyše v prevedení od Ubisoftu veľmi sekne. Už len demo misia predviedla niekoľko rôznych prostredí, ktoré na seba plynulo nadviazali a neboli medzi nimi žiadne loadingy a ani nič podobné, čo by vás zdržiavalo. Nesmiete sa však spoliehať na to, že tento svet zostane dlho rovnako krásny. Príbeh hry je totiž o tom, ako nečakane vznikne vír, ktorý začne do tohto sveta vťahovať králiky. Tým z toho prepne ešte viac, než je bežné a začnú kráľovstvo ničiť. Je tak na osmičke hrdinov, aby deštrukcii zabránili a králiky zachránili.

Áno, zachránili. Chvíľku sme s mladíkom pri stojane s hrou viedli debatu o tom, že strieľaním naozaj pestrými zbraňami po nepriateľoch ich nezabíjate, ale vlastne zachraňujete. Svojský spôsob, ale prosím. Spomínaná osmička hrdinov je vlastne rozdelená na dve štvorice. Hra ich tak nedelí, delia sa tak len podľa univerza. Nintendo Ubisoftu prepožičalo Maria, Luigiho, Yoshiho a princeznú Peach. Ubisoft to doplnil štvoricou králikov, ktoré „cosplayujú" zo štyri spomínané Nintendo postavy. Z tejto osmičky si budete do misií skladať svoju partiu, ktorá potiahne do boja proti ostatným králikom a ďalším nepriateľom, ktorých tu rozhodne nebude málo.

Svety boli navyše plné detailov a tiež možností. Demo ponúklo aj niekoľko kvalitných prestrihových scén, no veľa sa z nich vyčítať nedalo. Hrou vás bude sprevádzať aj robotický sprievodca, ktorý skôr pripomína robotický vysávač, ten vám zároveň predstaví vaše možnosti a naučí vás, ako hru hrať. Samotná hrateľnosť má formu ťahovej taktickej stratégie. Trochu z toho smrdí Fire Emblem, dokonca aj moderný XCOM. Hra má však okrem toho aj druhú, viac adventúrnu polohu, kde po svete realtime pochodujete s postavičkami, presúvate sa medzi jednotlivými časťami a môžete aj niečo zbierať.

Dokonca sme v tejto pasáži mohli vyskúšať aj jednu nie až takú logickú hádanku. Bolo to síce puzzle, ale skôr o objavovaní a využívaní jeho konceptu ako o tom, aby sme do hrania výrazne zapojili šedú kôru. V časti levelu sa zobrazila séria tradičných červených mincí, pričom aj tu bol časový limit na to, aby sme ich všetky zozbierali. Vošli sme však zjavne do bludiska, kde sa niektoré zo stien okolo nás zrazu začali zatvárať a bránili tak v postupe ďalej. Bolo treba rýchlo hľadať správnu cestu, aby sme ich našli všetky čo najskôr.

Prím však hrajú už spomínané ťahové súboje. Do nich sa hra prepne vždy, keď s postavami prídete do určitej arénovej časti sveta, kde sú nepriatelia. Nie vždy je však cieľom všetkých zničiť. Niekedy to ani nie je celkom možné, prípadne je to už na prvý pohľad náročné. Vtedy sa hra uspokojí s tým, že danú pasáž prejdete, no do snahy o čo najjednoduchší postup zas musíte zapojiť trošku inú taktiku ako v samotných súbojoch. Každú postavu ovládate samostatne, môžete sa s ňou niekam pohnúť, tam sa skryť napríklad za stenu (pričom sú tu rôzne druhy krytov s rôznou percentuálnou úrovňou zadržania zásahu), prípadne rovno odtiaľ zaútočiť.

Mario + Rabbids ale do toho všetkého prináša aj niečo vlastné. Ako som už spomínal, vyberiete si v rámci jedného ťahu postavičku a idete s ňou na nejaké miesto. Takto v danom ťahu prejdete s každou postavou (aj keď si môžete vybrať aj vynechanie kola). Po pohybe si vyberiete, čo chcete robiť ďalej. Môžete zaútočiť, prípadne použiť schopnosť (napríklad vyliečiť niektorú postavu), alebo ešte počas pohybu kopnúť do postavy, keď bežíte okolo nej. V rámci jedného kola tak môžete s jednou postavou až trikrát spôsobiť nepriateľom nejakú škodu. Najskôr ich pri pohybe kopnete, potom vystrelíte a potom použijete schopnosť. Takto hra rozširuje vaše taktické schopnosti a záleží aj od postavičky, keďže každá má iné danosti.


Vaše možnosti pohybu sú navyše rozšírené aj potrubiami, ktoré môžu byť rozmiestnené v arénach. Na mapke tak vaša postavička môže prejsť okolo nepriateľa, kopnúť ho, prejsť potrubím niekde úplne inde a odtiaľ spoza dobrého krytu vystreliť. Zaujímavé je zakomponovanie viacerých typov nepriateľov v hre. Výsledkom je to, že bojujete proti králikom, prípadne nejakému bossovi, no proti všetkým postavičkám na mape zároveň bojuje napríklad Chain Chomp či iný tradičný Mario nepriateľ. To môžete neraz využiť vo svoj prospech. V hre je taktiež všetko o štatistikách, čo vám dáva dokonalý prehľad o schopnostiach a postupne tiež získavate nové zbrane, ktoré si však aj po objavení musíte kúpiť za nazbierané mince. Opäť sa ale musíte rozhodnúť podľa štatistík, dodatočných efektov a sily.

K vizuálu som sa už čiastočne vyjadril. Ubisoft dobre skĺbil dve série a podarilo sa mu zachovať jedinečný vzhľad, ktorý je pekný, jednoduchý, no zároveň plný drobných detailov, vďaka ktorým pôsobí bohato. A minimálne zatiaľ sa javí byť aj viazuálna variabilita na tom veľmi dobre, keďže prostredí je veľa a sú naozaj rôznorodé, dokonca majú aj rozdielnu vertikalitu. Bohužiaľ si neviem vôbec vybaviť, ako na tom bola zvuková stránka, tak strašne nezaujímavo pôsobila. Keď to porovnáte s výraznou hudbou v Super Mario Odyssey, nemožno to nebrať ako negatívum.

Nakoniec som rád, že som si našiel cestu k demu Mario + Rabbids Kingdom Battle. A tak trošku ľutujem, že som hru na recenziu hneď po predstavení sľúbil kolegovi Korcovi. Bolo by predčasné hovoriť o kvalitách finálnej verzie, no demu sa podarilo obrátiť môj názor a naozaj tu je veľmi slušný potenciál a hranie hry sa javí byť zábavné. Uvidíme, koľko obsahu nakoniec ponúkne a ako sa jej hrateľnosť bude rozširovať. Milánske štúdio si ale zaslúži pochvalu za to, ako kvalitne sa mu podarilo spojiť zdanlivo nespojiteľné.


napísal matus_ace 10.7.2017


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Mario + Rabbids: Kingdom Battle ,Switch
Nintendo / Ubisoft
RPG / Akcia

dátum vydania 29.8. 2017
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
3 PlayLink
recenzia 11.12.
1 Deep Sky Derelicts
dojmy 11.12.
0 Sector magazín #98
článok 8.12.
20 Black Mirror
recenzia 8.12.
1 Tower 57
recenzia 7.12.
6 Fire Emblem Warriors
recenzia 6.12.
3 High Hell
recenzia 6.12.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk