Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Insidia

Nevšedná aréna so simultánnymi ťahmi

Dojmy pre PC

Stratégie so simultánnymi ťahmi sa na trhu objavujú len sporadicky. Pritom majú slušný potenciál, hoci je náročnejšie predvídať, ako sa zachová oponent, keď obidve strany vykonávajú svoje akcie v tom istom kole súbežne. Váš naplánovaný útok na nepriateľskú postavu neraz vyjde naprázdno, pretože tá sa v tom istom momente môže niekam presunúť. Okrem rozumných pokynov je teda neustále dôležitý aj správny odhad súperovej taktiky. To platí aj v hre Insidia, ktorá sa uviedla vo verzii s predbežným prístupom.

Určite je vhodné prejsť si tutoriál, pretože Insidia má svoje špecifické prvky, s ktorými sa bežne nestretnete. Systém si však rýchlo osvojíte a prejde vám do krvi. Najskôr si vyberiete štyroch hrdinov, s ktorými vstúpite do bojovej arény. Momentálne je k dispozícii necelá desiatka, ale počet sa do budúcna zdvojnásobí. Postavy sa líšia svojou výdržou, schopnosťami a výzbrojou v súlade so svojím zameraním (tank, podpora, zabijak...). Potom sa už ide priamo na vec.


Víťazstvo v aréne dosiahnete zničením nepriateľskej základne. Je to centrálna budova, ku ktorej sa však dostanete len po zlikvidovaní aspoň jedného špeciálneho piliera - silového jadra. Celkovo sú tri a okrem toho, že plnia úlohu obranného valu, slúžia na vyvolávanie hrdinov. Jadrá sa dajú zničiť len pomocou kanóna, ktorého sa najskôr musíte zmocniť. Na to potrebujete umiestniť minimálne jedného hrdinu na kríž uprostred arény a udržať ho tam aspoň tri kolá. Ibaže počas tejto doby tam nesmie stáť žiadna nepriateľská postava. Ak sa vám to podarí, kanón automaticky trikrát vystrelí na nepriateľské jadro. Potom sa zas deaktivuje. Viete si však predstaviť, že súper vám to len tak nedovolí, navyše chce rovnakým spôsobom zničiť vaše jadrá. Najurputnejšie boje sa teda odohrávajú na kríži.

Vašich bojovníkov v aréne privolávate postupne. V každom kole môžete umiestniť na určených bodoch jedného hrdinu, alebo uskutočniť činnosť s niektorým z tých, ktorých už máte na bojisku. Postava môže vykonať pohyb a následne použiť schopnosť, prípadne spraví viac krokov, ale tým príde o možnosť útoku. Atypické je, že v každom kole skutočne môžete manipulovať len s jednou vašou postavou a navyše v nasledujúcom ťahu musíte použiť niektorú inú. To platí aj pre súpera. Z  toho vyplýva, že aj keď sa jedná o simultánny ťahový systém, poloha väčšiny hrdinov na jednej aj druhej strane sa nezmení. Takže ak zameriate postavu, s ktorou váš súper práve neťahá, máte istý zásah. Bolo by praktickejšie, keby ste zakaždým mohli postupovať so všetkými členmi tímu, o čom sa zmienili viacerí nespokojní hráči. Každopádne sa na to dá zvyknúť a vďaka zaujímavému systému dobýjania základní a schopnostiam postáv hra poskytuje slušné taktické možnosti.

Jednou z prvých vecí, ktoré vám napadnú, je umiestnenie maskovanej hrdinky Naimy so snajperkou tak, aby mala pekný výhľad na kríž. Vďaka jej pasívnej schopnosti automaticky vystrelí na nepriateľa, ktorý vstúpi do jej zorného poľa. Hromotĺk Gunther zas dokáže svojím gravitačným lúčom pritiahnuť a držať nepriateľského hrdinu - napríklad aby vám nezavadzal, keď sa pokúšate aktivovať kanón. Iná postava vyvolá obranné vežičky alebo zasiahne oblasť jedovatými spórmi. Najzaujímavejšie sú ultimátne schopnosti hrdinov, ktoré potrebujú koncentrovanú energiu dobíjanú aj postrannými generátormi, ak sú pod vašou kontrolou.

Keď niektorý hrdina zahynie, môžete ho o pár kôl neskôr znovu oživiť pri jadre (ak ešte nejaké máte), lenže toto jadro potom dostane jeden zásah. Takže časté umieranie a vzkriesenie vám neraz spôsobí viac škody ako výstrely kanóna. Finálnou fázou boja je sabotáž základne, ktorú uskutoční hrdina dopravený na miesto zničeného nepriateľského jadra. Ale ak zlikvidujete všetky tri súperove jadrá, môžete vyhrať aj pozabíjaním protivníkových postáv, ktoré sa už nemajú kde oživovať. Je to celkom zaujímavé a nie až také komplikované, ako sa možno na prvý pohľad zdá.

Problém mnohých early access titulov je v tom, že neraz prichádzajú k hráčom už v ranej verzii, kedy mnoho súčastí nie je dopracovaných a obsahuje je ešte žalostne málo. To môže mnohých odradiť, pretože v tejto fáze sa hra nemusí ukázať práve v najlepšom svetle. Pritom výsledný produkt často kvalitatívne narastie a neraz radikálne zmení svoju pôvodnú podobu. Ale to už môže byť neskoro. Na druhej strane dokážu hráči ovplyvniť ďalší vývoj rozpracovanej hry, a tak ju vlastne sami formujú. Insidia momentálne trpí nedostatkom záujemcov, ale nie preto, že by bola zlá, no dôvodom je práve chudobný obsah.
 
Je síce super, že je produkt free to play, ale momentálne vás udrží nanajvýš takú hodinku. Obsahuje totiž len jednu bojovú mapu, na ktorú si môžete zvyknúť počas cvičných súbojov s AI a potom by ste sa mali vrhnúť do bitky so živým oponentom. Lenže jediná aréna sa rýchlo zunuje, takže nájsť protihráča neraz trvá pekelne dlho. Takže si osvojíte pravidlá, párkrát sa postavíte proti umelej inteligencii a potom hru odložíte k ľadu. Je to škoda, pretože do budúcnosti môže Insidia ponúknuť atraktívny zážitok, hoci len pre určitý okruh hráčov. Zatiaľ je však priveľmi skromná a neponúka dostatok aktivít.


Ak sa predsa len dočkáte protihráča, môže vám prekážať priveľmi prísny časový limit počas každého kola (v boji proti AI nie je žiadny). 20 sekúnd je v ťahovej stratégii veľmi málo, hoci vykonávate činnosti vždy len s jednou vybranou postavou. Nemáte čas na to, aby ste si premysleli postup a ak zaváhate alebo sa pomýlite a chcete pozmeniť aktivitu, jednoducho to častokrát nestihnete.

Insidia teda má čím zaujať, ale momentálne je toho veľmi málo. S hrdinami si zatiaľ hra vystačí, ale jediná aréna sa rýchlo zunuje a chcelo by to aj nejaké úpravy, aby mali hráči o niečo viac priestoru na taktizovanie. Hra je primárne multiplayerová záležitosť, no aspoň pri rozbehu by jej pomohla nejaká mini kampaň pre jednotlivca, hlavne keď je nedostatok živých protivníkov. Hrateľná ukážka teda na nás zapôsobila skôr pozitívne, ale bez poriadnej porcie obsahu je momentálne Insidia iba chvíľkovou záležitosťou.


napísal uni 9.11.2017


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Užívateľské recenzie

Žiadne užívateľské články...Napíšte prvý....

Ďalšie články k hre
1 Insidia
[dojmy 9.11.]
1 Insidia
[novinka 9.11.]
Ďalšie aktuálne články
5 Sonic Forces
recenzia 16.11.
0 Sector magazín #97
článok 15.11.
29 WRC 7
recenzia 14.11.
2 ICY: Frostbite Edition
recenzia 14.11.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk