WARLORD BATTLECRY

WARLORD BATTLECRY

9.4

Zo sériou Warlordov sa na Pc stretávame už od času 286tiek keď vyšiel prvý Warlord, bol v grafike asi 640x400 a 256 farieb a už vtedy to vyzeralo super. A aj sa to super hralo, vtedy bol postup taký že ste zo svojou armádou obsadzovali hrady kde ste si potom vyrábali stále nové a nové jednotky. Máp bolo kopu a malo to aj jednopočítačový multiplayer až pre 8 hráčov, takže ste sa zabavili a načakali kým ostatní poťahajú... ale bolo to super... Ďalšie časti Warlorda boli podobné, len stále s lepšiou grafikou a zvukmi... a stále boli ťahový.

Teraz prišiel Warlord Battlecry, a fakt prekonal všetky očakávania. Nielen že super vyzerá ale je aj realtime, zo začiatku som mal obavy že prechod na realtime túto super stratégiu zničí ale práve naopak, vhodným doplnením stavania budov a ťaženia 4 druhov materiálov to je super vyvážené. Tak sa vráťme na začiatok hry, máte tam na výber viac typov hry od Kampane, cez Single missions, po Multiplayer misie.

V Kampani si vyberiete tvár svojho hrdinu a napíšete mu meno, a idete do boja, zo začiatku samozrejme lahšie misie a potom stále ťažšie.. klasika však poznáte z ostatných hier, len tu po každej misií si ešte vyberáte ľudí ktorí pôjdu s vami do ďalšej vojny a vyberiete si aj nejakú činnosť v ktorej sa chcete zdokonaliť, buď mágia, boj atď.... v hre je 9 rôznych typov mágie a dokopy cez 80 kúziel. Kampaň je rozdelená na 6 častí ktoré môžete prejsť cestou zla, alebo dobra. A nezabúdajte váš hrdina nesmie umrieť inak ste skončili.

Warlord Battlecry
Warlord Battlecry
Warlord Battlecry

V Single misiách, čo je asi najklasickejšia časť Warlordov, si môžete vybrať veľkosť mapy typ povrchu ktorý sa automaticky vygeneruje alebo nejakú z preddefinovaných máp na ktorých budete bojovať vy a zopár hráčov ktoré bude ovládať počítač týmto môžete navoliť aj rôzny stupeň inteligencie, čo zo začiatku dosť poteší. No potom si vyberáte svoju rasu , jednu z deviatich sú tam rasy ako Dark Elves , Orcs , Minotaurs ,Wood Elves ,Dwarves ,Barbarians, High Elves,Undead (to sú linky rovno na homepage kde si môžete pozriet aj jednotlivé parametre rás) sa mi zdá že tam bola ešte rasa Humanov ale neviem prečo tu ju nemajú... mne sa najviac páčili Undead ktorí majú schopnosti ako zmeniť sa na netopiera, ale zase bežná bojová jednotka nemohla stavať budovy... o tom však neskôr.  Po výbere rasy si vyberáte tvár toho hrdinu, som ani nespomenul ako geniálne sú obrázky výberu rás prekreslené a už nehovorím ako super sú nakreslené tváre, tak po výbere a zapísaní mena idete si vyberať jednotky z ktorými začnete. Ak ste pri zakladaní single misie zvolili že chcete mať aj určitý počet bodov na jednotky môžete si ich teraz vybrať zo základných jedotiek pre vašu rasu, a vybrať si môžete podľa počtu bodov. Samozrejme čím lepšia jednotka tým viac bodov stojí.

Warlord Battlecry
Warlord Battlecry
Warlord Battlecry

Po ukončení výberu za vám zobrazí mapa a vašich pár jednotiek, teraz sa musíte rýchlo rozkukať a vybrať dobré miesto pre základňu, najlepšie medzi ťažnými vežami na zlato, kov, kryštály... lebo tieto budovy stavať nemôžete a ak ich chcete používať musí ich váš hrdina skonvertovať na vaše a potom ich už len musíte chrániť. Do tých ťažných budov môžete potom posielať svojich ľudí aby vám to rýchlejšie ťažilo, hlavne na ťazbu zlata treba pridávať ľudí... ale to je zase záleží od rasy. Po skonvertovaní budov si idete stavať základnú budovu v meste nejakú City hall od ktorej potom budete stavať ostatné budovy, túto budovu budete musieť aj upgradovať aby ste mali stále viac budov... a potom klasika ak postavíte niečo ako tréningové centrum tak to vám bude produkovať vojakov a robotníkov ak postavíte dieľnu tak tá vám zase bud môcť zvyšovať level brnenia atď... postupne budete môcť stavať ďalšie typy jednotiek a aj budete musieť ak chcete prežiť. Keď budete mať aspoň zo 5-10 jednotiek vydáte sa s nimi a z vašim hrdinom na obchôdzku trochu spoznať okolie prejdete cez hory, doly, rieky ak máte krídla :) a hľadáte buď ďalšie ťažné veže alebo nepriateľa... jak je libo. Teda za podmienky že si nenašiel on skôr vás ... ak nájdete opustené veže, skonvertujte ich svojim hrdinom a bude sa vám ťažiť rýchlejšie, ak nájdete chrám môžete k nemu s hrdinom dôjsť a ten vám dá buď quest, alebo vám vypíše že za niekoľko stovák zlata k vám prejde nejaký bojovník vysokej triedy. Ak dôjdete k neprieteľovi začne po vás automatická paľba z ochranných veží ktoré máte mimochodom aj vy už od začiatku. Najlepšie je najskôr si ďalej počkať kým sa na vás vyvŕšia pešiaci a potom poničiť veže a nakoniec aj všetky ostatné budovy... každej jednotke sa pri zabití niekoho zvyšujú schopnosti a takisto sa vašim jednotkám zvyšuje sila v boji ak je v command radiuse vášho hrdinu čo poteší hlavne v hromadnom boji.

A bojujete až kým nezlikvidujete všetky nepriateľské jednotky, alebo budovy, alebo hrdinov, záleží ako ste si vybrali pri definovaní misie...

Warlord Battlecry
Warlord Battlecry
Warlord Battlecry

Multiplayer misie, sú v podstate to isté ako single proti počítaču, je môžete hrať 4 cez lan alebo Internet... samozrejme je to aj väčšia zábava

Grafika a hudba... no jednoducho super, obrázky som už spomínal že sú geniálne, a takisto aj prepracovaný terén z rôznymi kopcami, morom, riekami, dedinami a kadečím íným poteší. Rozlíšenie si môžete prepínať aké chcete, ale najlepšie sa mi to hralo v 1024x768. Detaily sa nevypínajú lebo niesu žiadne 3D takže nemá čo spomaľovať. Budovy sú super zasadené do terénu, každá rasa má iný typ budov, iné jednotky, no všetko... Hudba je tiež pekná, klasické vojnové orchestrálky potešia, hudba sa postupne mení takže sa nestane, že by začala nudiť. Zvuky sú klasické na úrovni v podstate ako všetky ostatné hry.

Táto hra ma potešila asi najviac zo všetkých miliónov stratégií čo vyšli v minulých mesiacoch... no dobre je na úrovni zábavy ako mal Ground Control ale je to lepšie lebo to nie je zbytočne 3D, a človek už má tých všetkých 3D hier niekedy dosť treba aj niečo iné skúsiť...  Ináč si zoberte predošlé časti warlorda boli ťahové, teraz je realtimeová a nabudúce bude určite 3D realtimeová :) presne ako Warcraft ktorý čoskoro vyjde.

napísal saver 14.7.2000
9.4
Používatelia