HIDDEN & DANGEROUS 2: SABRE SQUADRON

HIDDEN & DANGEROUS 2: SABRE SQUADRON

8.0

Naplní expanzia očakávania a vylepší pôvodnú hru? Uvidíme, čaká nás kampaň, nové mapy a co-op mód.

Hier umiestnených do druhej svetovej vojny nikdy nie je dosť a tak Illusion Softworks prichádza s Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron, očakávanou expanziou kvalitnej tímovej taktickej akcie. Tentoraz addon prináša novú sériu misií a multiplayerové mapy a hlavne hru robí naozaj tímovou pridaním kooperačného módu. Nový addon už tentoraz nedistribuuje zrušený Gathering of Developers, distribútor všetkých hier Illusion Softworks, ale ďalšia dcérska spoločnosť Take 2 - Global Star Software. Firma  doteraz zameraná čisto na budgetové a rôzne menej kvalitné tituly, ale týmto presunutím firiem od Gatheringu by sa to malo zmeniť. Hidden & Dangerous addon je toho dobrým príkladom.

V hre sa znovu dostávate do jednotky SAS, špeciálnej anglickej bojovej jednotky operujúcej za nepriateľskými líniami, aby pripravila cestu pre prichádzajúce vojská, získala tajné správy alebo sabotovala výskum. Teraz budú tieto činnosti znovu na vás a od vás bude záležať výsledok vojny.

Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron

Addon ponúka 9 singleplayerových misií, 8 nových multiplayerových máp a spomínanú kooperačnú hru na mapách z kampane. Singleplayer nie je rozsiahly, ale zase ponúka niekoľko veľmi zaujímavých máp. Kampaň je rozdelená do 4 operácii, každá zobrazuje reálne boje z druhej svetovej vojny a poväčšine sú rozdelené na 2 - 3 submisie. Znovu sa dostanete do púští Afriky tentoraz v Líbii v operácii Heat, Francúzsko navštívite v Burgunsku v misii Houndsmith, pozriete si ponorkovú základňu v Breste (operácia Ammobox) a nechýba ani Sicília (Husky). Misie sú teraz mierne tvrdšie, takticky náročnejšie a aj trochu krajšie. Trochu som mal dojem, že sa niektoré opakujú, napríklad púštna jazda jeepom tu už bola. Na druhú stranu misia na Sicílii je veľmi kvalitná a oplatí sa zahrať aj viackrát, máte v nej za úlohu zabezpečiť most. Ten je však strážený nepriateľmi a podmínovaný, takže vás čaká mierne prečistenie síl nepriateľa, následné odstraňovanie náloží z pilierov a nakoniec jeho udržanie pokým neprídu spojenecké vojská. Riadna fuška, hlavne keď zo začiatku musíte dávať pozor, aby most niektorí nepriateľ nevyhodil do vzduchu a potom rýchlo zneškodniť prichádzajúce tanky, ktoré majú rovnaký zámer.

Všetky misie si v singleplayeri môžete zahrať s priateľmi, kde spojíte svoje sily na dobitie nepriateľa. Hra s reálnymi hráčmi získava iný rozmer a mierne zmeny v mapách to ešte vylepšujú. (jediná škode, že kooperatívne funguje len kampaň z addonu, ale možno sa postupne dočkáme aj prepracovania misií z pôvodnej hry). Do multiplayeru okrem máp pribudli aj nové taktické možnosti v podobe nových pevných zbraní, diel a samozrejme aj série ručných zbraní, kde sú strany teraz viac zoptimalizované. Napríklad nacisti konečne dostali automatické zbrane, pribudol raketomet Panzershrek, svetelná pištoľ a aj pištoľ s tlmičom. Z ďalších zaujímavostí je tu možnosť zadržania dychu pri sniperke a získať tak presnejšie mierenie a poteší aj pridanie sledovania vystrelenej delovej gule.

Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron

AI bola vylepšená, tentoraz sa vojaci snažia kryť, liečia sa, utekajú pred granátmi atď. Stále to však nie je dosť. Často sa od vás rozutekajú, stoja na bojisku aj keď ich niekto zasiahne, nemajú záujem sa skryť, keď niekto strieľa okolo a vám neustúpia z pred hlavne. Napríklad vojak kludne behá so zbraňou bez nábojov a nenapadne ho zobrať si niekde zo zeme inú. Tak či tak, väčšinou ich nepotrebujete a ich smrť nie je až takou stratou, všetko sa dá zvládnuť aj bez nich, len si samozrejme musíte dávať viac pozor, keďže jediný cieľ budete potom vy.

Taktický mód sa nedočkal vylepšení a osobne som ho málo využíval v minulej hre a tentoraz som ho už ani neotvoril. Trochu sa mi zdá neprehľadný a uscrolujete sa na smrť. Prakticky som v ňom nevidel žiadne využitie.

Grafika ostala na úrovni minulej hry, vidieť že engine je už mierne outdatovaný, ale zachováva si kvalitu obrazu a prehľadnosť. Niečo iné sú už ostré hrany v prostrediach, ale dá sa nad nimi zažmúriť oko. Rýchlosť enginu je podobná, ako v prvej časti a teda ak ste odvtedy neupgradovali váš počítač to ešte zvládne. Stačiť by mal CPU 1Ghz a 256MB pamäte.

Celkovo pekný addon, zaujme hlavne kooperačnou hrou aj keď zatiaľ len na obmedzenom počte máp. Dúfajme, že čoskoro vyjde patch, ktorý upraví aj pôvodné mapy na kooperačnú hru. Trochu to znovu kazí slabšia AI, kde váš tím kľudne stojí uprostred bojového poľa, zavadzá vám v chodbách, krúti sa kade tade, fláka sa a nenasleduje vás. Nakoniec, čo sa týka preloženia hry, tentoraz sa nedočkáme českej verzie a majitelia českej verzie si budú musieť kúpiť anglickú a potom stiahnuť český patch, ktorý pripraví Illusion. (bez patchu budete mať v hre české hlasy a anglický text)

Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron
Hidden & Dangerous 2: Sabre Squadron