BLOODLINE

BLOODLINE

3.5

Český horor Bloodline sa po dlhom vývoji konečne dostal na trh. Hlavná postava hľadá v sanatóriu plnom mŕtvol svoju identitu.

Recenzia na PC verziu

A sme tu zase! Prichádzame s oveľa väčšou pompou ako kedykoľvek predtým, ale s najvyššou opatrnosťou, aby sa nám nezačali vyhrážať tí naničhodní zákazníci, ktorí si od nás kúpili všetky tie úžasne užitočné predmety, ktoré tak radi predstavujeme. Nie, už sa nebudeme opakovať, ale nechajte nás posledný krát, dajte nám priestor. Tentoraz je to niečo, čo ste už dlho nemali vo svojich rukách! Nebudeme rozkladať stánok ani kričať do mikrofónu, to aby sa náhodou za tými krásnymi, lesklými krabičkami tak rýchlo nezaprášilo.

Zabudnite na všetky tie rezidentné zloby, sedliakov z tichých lazov aj na parodickú sériu sám v temnote a s baterkou. To je všetko slabučký odvar, ktorý sa dôkladnej destilácii toho najlepšieho skĺbil do jedného celku a predstavuje kvalitu bez kompromisu. Dokonale naolejované mechanizmy fungujú lepšie ako švajčiarske hodinky a atmosféra je vybičovaná na maximum. Explodujúce vnútornosti, krvavé maľby na stenách, intenzívny pocit strachu a mizérie v chodbách naplnených chorobou deformujúcou kostru človeka. My sme sa strachom skoro posr... Radšej sa nedotýkajte vystaveného tovaru, mohli by ste prísť k psychickej ujme a ocitnúť sa v tom hnusnom sanatóriu ako kolega Jim Card, ktorí ignoroval firemné smernice a obsah farebnej krabičky nainštaloval.

Ešte predtým než upadol do kómy, vravel niečo o spoločnosti Zima Software a dlhom vývoji niečoho tak nechutného, ako počítačovej hry. Vraj sa nevedel dočkať, kedy to už konečne nainštaluje a keď nadišla tá chvíľa, vykašlal sa na prácu a od tej hnusnej činnosti, hrania, zošalel. Nechápali sme, dr.Brown nás však uistil, že aj napriek strate identity a silnej amnézii má pre Jima účinný liek. Ubezpečil nás, že niet dôvodu na znepokojovanie sa, jeho sanatórium je pravidelne navštevované beznádejnými prípadmi.


Bloodline
Bloodline
Bloodline

Jim Card je právnik, vlastne on nevie, že je právnik, na nič sa totižto nepamätá a nevie, ako sa dostal na lehátko do miestnosti, kde je umývadlo naplnené krvou. Vonku zúri búrka, okenice sa buchotom otvárajú a rachotom zatvárajú. V susednej miestnosti je mŕtvy muž s mozgom na stene a všetko pôsobí značne opotrebovane. Niečo nie je v poriadku. Jim Card je hlavnou postavou hry Bloodline a Bloodline je action/adventure survival horor, tak ju aspoň predstavujú autori.

Vývoj Bloodline sprevádzala nádej, nádej na dosiahnutie méty, ktorou bola konkurencie schopná hororová hra. Zima Software sa podarilo komerčnú bublinu riadne nafúknuť a v priebehu tohto roka aj spľasla, keď sa o Bloodline prestalo hovoriť. Pokus o dofúkanie uniknutého vzduchu bol úspešne dosiahnutý začiatkom decembra, kedy bol projekt Bloodline označený za dokončený a na trh sa dostal ešte pred Vianocami. O tom ako dopadol Jim, sme si už povedali. Či už pravý Jim zošalel naozaj, nevieme, ale s istotou môžeme povedať, že Bloodline je diabolská hra.

Príčinou jeho psychickej ujmy je hra samotná, ktorá hrou vlastne ani nie je. Nazvali sme ju projektom, čakajúcim na dokončenie, na ktorý sa už nemohol niekto pozerať, keď sa strácal pod nánosom ročného prachu a vhodil ho do lisovne a omylom sa podarilo vylisovať niekoľko CDčiek a vytlačiť niekoľko krabíc. Akčná v prvom rade, prežívanie v druhom a dobrodružstvo zakončuje satisfakcia uninstall. Niekde sa stala chyba, to nemôže byť predsa Bloodline, ten Bloodline, pri obrázkoch ktorého sme slintali a prisahali, že si spodné prádlo budeme vymieňať sami.

Bloodline balansuje niekde medzi akciou a adventúrou, pričom oba žánre majú približne rovnaké zastúpenie. Celý svet, na ktorý sa pozeráte z Jimových očí je rozdelený na uzavreté časti, levely. Prechod z jedného do druhého je podmienený úspešným vyriešením všetkých nástrah. O tom, že ste na niečo zabudli, vás Jim pohotovo pred odchodom z úrovne upozorní. Väčšinou prehliadnete dôležitý predmet alebo narazíte na nepríjemnú chybu v hernom kóde. Logické hádanky (resp. miesta, kde je nutné použiť správny predmet) nie sú ťažké, pixel huntingu sa nevyhnete a narazíte aj na niekoľko nelogickostí, napr. kliešte v pahrebe pri majáku. Obyčajne by ste použili ohňovzdornú rukavicu (máte ju v inventári), v Bloodline však rozmerné kliešte musíte nabrať na malú kovovú misku pre psov a ochladiť ich v mori.


Bloodline
Bloodline
Bloodline

Počet predmetov ku koncu hry nehorázne stúpne a v minimalistickom inventári máte problémy s orientáciou. Autori mohli pre muníciu vyhradiť miesto podobne ako pre zbrane a nehádzať ich do jedného vreca s predmetmi, s ktorými budete manipulovať. Či už vyberáte predmet alebo uvažujete nad uložením pozície v neprehľadnom menu, hra stále beží v pozadí a ľahko vás môže prekvapiť protivník. Ukľudňujúcich prostriedkov k umlčaniu neľudských výkrikov je nepreberné množstvo. Zbraňový arzenál sa delí na sečné a strelné zbrane. Variabilita arzenálu si spolu s istou dávkou originality zaslúži pochvalu. V ktorej hre ste sekali do zombíkov kosákom, polovicou záhradníckych nožníc alebo rezali ich karbobrúskou? Vysoký počet zbraní však nebol dostatočne využitý a v tom množstve si vyberiete dve, s ktorými hru dokončíte.

Sečné zbrane majú vysokú účinnosť, ale musíte riskovať nadýchnutie sa z nezdravého dychu zahnívajúcich nepriateľov. Odstup udržujú vrhacie a strelné zbrane, medzi nimi narazíte na nože, tehly, fľašky, molotov, pištoľ, samopal, brokovnicu... Zombie nemajú rozdelené zásahové zóny a tak je jedno či pálite do hlavy alebo do tela. S vrhacími zbraňami sa objavuje nepríjemná skutočnosť. Jim síce unesie kvantum predmetov, ale kokteil hodí ledva na pár krokov pred seba. Uhľom pohľadu nič nezmeníte a pravdepodobne vás výbuch zraní. Súboje sa tak stávajú núteným zlom a ak si k tomu pripočítate respawnujúcich sa nepriateľov s AI na bode mrazu, máte tu solídnu frustráciu.

Bloodline je prezentovaný ako horor, bohužiaľ sa pri hraní napätá atmosféra, mrazenie v zátylku, že sa stane niečo zlé a element prekvapenia vytráca. Modelom a animáciam nepriateľov chýba predovšetkým presvedčivosť, mnohé pôsobia komicky a rozmanité prostredia sú veľmi tmavé, predimenzované a zívajú prázdnotou. Nefungujú tu ani klasické klišé a k atmosfére neprispieva ani hudba, i keď výborný mix ambientu, často sa do danej situácie nehodí. Veľmi silnou devízou tohto projektu mal byť príbeh. Dejová linka spoločne s plytkými dialógmi je chabým pokusom o vytvorenie napínavého príbehu. Ten ako keby sa na poslednú chvíľu zmenil a záverečné rozuzlenie je skôr sklamaním ako grandióznym zakončením (mimochodom rovnako končí aj jeden filmový snímok).


Bloodline
Bloodline
Bloodline

Doba, keď vyšli prvé obrázky a Bloodline vyzeral lákavo, je preč. Jeho terajšia podoba sa od prvých in-game záberov drasticky nezmenila. Problémom technického spracovania nie je jednoduchý dizajn inak prázdnych úrovní ani krátka viditeľnosť, ale prekvapivo vysoké hardvérové nároky a množstvo chýb. Bloodline majú problém rozhýbať aj výkonné zostavy a záverečný level Kostol sa mení na slideshow a hra sa stáva nehrateľnou! Pre istotu sme odskúšali dve rozdielne zostavy, avšak ani na jednej nebola plynulosť uspokojivá. Nevyladenosť herného kódu sa odrazila aj na ukrutne dlhých nahrávacích časoch, pri niektorých zostavách 2-3 minúty! a nepríjemných chybách s pribúdajúcimi predmetmi alebo nemožnosťou niektorí z nich použiť. Sľubovaný patch má niektoré závažné nedostatky odstrániť.

Ako to zhrnúť? Bloodline je rýchlo prchajúca látka vo fľaši, ktorú zabudol niekto zazátkovať. Obsah sklenenej nádoby tvorí už iba ľahký zápach. Všetky prvky dostali svoj priestor, ale nedokázali ho využiť. Bloodline je nedokončený projekt, ktorému sa v záverečnej fáze vývoja zrejme zmenil koncept. Príbeh značne pokrivkáva, dabing stratil emócie, prostredia a modely postáv sú bez štipky invencie a detailov. Pochvalu si zaslúži pokus o originalitu zbraňového arzenálu a hudobná kulisa, to však na dobrú hru rozhodne nestačí. Bloodline splnil to, čo nemal, ibaže by nesplnil to, čo mal? Hrajte na vlastné riziko!


napísal spacejunker 5.1.2005
Páči sa mi!
3.5
Ohodnotiť
BLOODLINE
+ hudba
- chyby
- technické spracovanie
- interface
- nevyváženosť zbraní


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: CENEGA / Zima Software
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  december 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18411)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk