THE SIMS 2: NIGHTLIFE

THE SIMS 2: NIGHTLIFE

8.0

Mašinéria okolo titulu The Sims 2 nepretržite fičí a my vám dnes prinášame zhodnotenie druhého datadisku s názvom The Sims 2 Nighlife.

A je to tu. Vrece s datadiskami sa nám opäť roztrhlo a snáď ani nemusím dodávať, akého titulu sa to týka. V poradí už druhý doplnok pre úspešné pokračovanie simulácie života The Sims 2 môže pre množstvo ľudí znamenať ďalšiu prehru herného priemyslu, ale minimálne pre také isté množstvo fanúšikov môže znamenať ďalšie výdatné rozšírenie ich obľúbeného titulu. The Sims 2: Nightlife svojim obsahom síce evokuje spomienky na Hot Date (tretí datadisk pre simákov číslo 1), ale vďaka množstvu sviežich noviniek a nápadov ho prekonáva na celej čiare. Musím skrátka len konštatovať, že Maxis je preborníkom na tvorbu prídavkov a v nasledujúcich riadkoch sa aj dozviete, prečo tomu tak je.

Myslím si, že nemá význam tu teraz obšírnejšie vysvetľovať herný princíp série Sims, pretože jej odporcovia sa beztak po prečítaní názvu tohto článku ihneď poohliadli po niečom inom. Nevadí, my ostatní, zbavení akýchkoľvek predsudkov poďme ďalej. Ako už iste tušíte (a nielen z našich noviniek), po úspešnom absolvovaní vysokoškolského štúdia v The Sims 2: University, sa tvorcovia rozhodli obrátiť na trošku krajšie aspekty ľudského života a tak sa v Nightlife pripravte na neprestávajúce večierky s priateľmi, množstvo neviazanej zábavy a predovšetkým kopu búrlivého randenia. Autori totiž pridali do hry novú lokáciu (konkrétne centrum), v ktorej nie je núdza o rôzne kaviarničky, obchodné centrá, reštaurácie či karaoke bary, a preto sa toto miestečko stane častým hostiteľom vašich odviazaných návštev. Myslím, že zakomponovanie zábavnej oblasti do Simáckeho mesta je neoceniteľným plusom pre hráčov, pretože pôvodná hra sa v dôsledku stereotypného (sústavného) udržiavania túžob na prijateľnej hranici stávala v pokročilejších herných hodinách až nebezpečne nudnou (tou vetou som sa priam riskantne priblížil nezmyselným blábolom istého premiéra :-). Vlastne, ono je to ako v skutočnom živote. Celý pracovný týždeň drie človek ako kôň, aby sa mohol na jeho konci dokonale zabaviť a vypustiť tak z gebule všetok ten stres a nervy, ktoré každodenná robota prináša (Human Traffic rulez!). Uff, dosť bolo polemizovania, ide sa zabávať!

The Sims 2: Nightlife

Rome: Viking Invasion
The Sims 2: Nightlife

Fast nad Furious
The Sims 2: Nightlife

Sin City

Skupinové akcie (v podaní tamojších obyvateľov) sa jednoznačne radia medzi to najlepšie, čo vás vo virtuálnom svete môže postihnúť, ale verte mi, že zorganizovať takéto zgrupovanie nie je žiadna brnkačka. Iste si totiž dobre pamätáte, že ľudkovia sveta Sims trpia častým a pokročilým Alzheimerom, čo v praxi vedie k neustálemu zabúdaniu preddefinovaných akcií. Je teda jasné, že kým dáte dokopy schopný počet zábavy chtivých ľudí, pretečie poriadne veľa vody. Ak sa vám to ale RAZ podarí, môžete sa tešiť na množstvo bonusov a výhod, ktoré sa vám popri vtipných spoločenským aktivitách dostanú. Jedným z najväčších plusov takýchto výjazdov je rapídne naplnenie potreby sociálneho (spoločenského) kontaktu, ktorý spolu s rastúcim počtom priateľstiev je nosným pilierom na ceste k úspešnej kariére a vysnívanému bohatstvu. Dôležitú novinku v podobe vplyvu na ostatných (ktorá si odbila premiéru už v University), môžete v tomto datadisku ešte väčšmi zúžitkovať, pretože obklopenie priateľmi si to priam žiada. Množstvo dobrých priateľov vám zabezpečí priam bohémske výhody (vrátane beztrestného ponižovania ostatných), zatiaľ čo kopa nepriateľov z vás urobí tú najdeprimujúcejšiu trosku na celom šírom svete. A samozrejme sa v kruhu priateľov dočkáte aj parádnej zábavy, ktorá vášho simáka povzbudí natoľko, že v najbližších simhodinách na stres či nerváky ani len nepomyslí. Celkovo tak hodnotím spoločné akcie ako veľký prínos a či už sa budú panáci zabávať pri karaoke, hrať bowling či tancovať ich akýsi hybridný tanec, vždy vám vyčarujú pokoj na duši a úsmev na tvári.

Od výjazdov za zábavou teraz prejdime k intímnejším oblastiam a síce k toľko očakávanému randeniu. Podobne ako pri plánovaní spoločnej akcie, aj tu musíte pred samotnou schôdzkou najprv cieleného sima zdvorilo požiadať a ak s ním máte dostatočne dobré vzťahy, po kladnej odozve sa lámanie sŕdc môže veselo začať. Aby ste ale pri volení správnych slov (a taktiež aj vhodnej kaviarničky) nedostávali jednu facku za druhou, autori pridali „balenej“ osôbke krátky súhrn jej túžob a obáv, takže vo výsledku máte pevne v rukách stav, akým sa bude vaše rande uberať. Ďalšou pomôckou na ceste k vážnemu vzťahu je prítomnosť novej charakteristiky, ktorú dostali obyvatelia Sim City do vienka. Tá totiž zahŕňa veci, ktoré simov priťahujú a naopak odpudzujú, pričom medzi nimi nemôže chýbať napríklad atletická postava, parfém, účes či zaťaženie na kravaťácke typy (kravaťák – osoba vo formálnom oblečení, s nezbytným módnym doplnkom v podobe kravaty). Uspokojovanie potrieb vášho spoločníka (spoločníčky) potom zapríčiní rapídny nárast nového radostného teplomeru, ktorý ak dosiahne kritickej hranice (z pozitívneho hľadiska), vaše rande sa stane vysnívaným. Opak, teda najhoršia schôdzka života, je ale taktiež lákavý a pre škodoradostných je jeho vyskúšanie životnou nutnosťou. Samotné rande má potom ešte ráno dohru, ktorá má v prípade šťastného konca podobu ruží, ležiacich pred prahom vášho domu, kdežto nevydarená schôdzka... ale to si už zistite sami :-).

The Sims 2: Nightlife

Restaurant at the end of the Universe
The Sims 2: Nightlife

Dancing with the Wolves
The Sims 2: Nightlife

Bowling for Columbine

Neboli by to datadisky Sims, keby do hry okrem ich hlavného zámeru nepridali aj niečo naviac. Množstvo informácií, ktoré presiakli na verejnosť, hovorili o prítomnosti krvilačných upírov, na ktorých ste sa vraj mohli aj premeniť. Holt, Will Wright je správny chlap (tzn. keď niečo povie, tak to aj platí a nie ako „ten“ z VV :-)) a tak pri potulkách novou lokáciou môžete z času na čas naraziť na grófa Drakulu, ktorý si dozaista mile rád pochutná na vašej čerstvej krvičke. A ak aspoň trošku vidíte do upírskych princípov, nebudete z následnej premeny vášho sima nijak rozčarovaní. Parádna je ale možnosť s vašim novopečeným simupírom nakaziť aj ostatných panákov a tak sa celé simmestečko môže behom okamihu zmeniť na baštu desivých vampírov. Nakazení simáci sú potom schopní premeny na netopierov, z čoho teda vyplýva, že na požadované miesto sa dokážu dostať aj vzdušnou čiarou. Nechýba ani povestná rakva ako miesto odpočinku, takže fanúšikovia Blade-a :-), prípadne iného filmu s touto tématikou, budú v datadisku Nightlife ako doma.

Nanešťastie, premena na takéhoto netvora má aj svoje negatívum v podobe katastrofálneho dopadu na kariéru a priateľov, takže lov na grófa odporúčam dôkladne zvážiť. Ale pozor! Úpíri nie sú jedinou cool novinkou, ktorú nám tu autori predkladajú. Tou zaujímavejšou z nich je totiž pridanie simákmi ovládateľných áut a s tým súvisiacich pristavených garáží. Za relatívne nekresťanské prachy sa tak vaše alter ego (narozdiel od vás :-)) môže stať hrdým vlastníkom štvorkolesového tátoša, ktorý ponúka široké spektrum možností využitia. Odhliadnuc od faktu, že dostupných áut je trápne málo (5) a ich tunning je takmer minimálny (povolená je len voľba farby), môžete s nimi robiť kopec užitočných činností. Nielen že vám poslúži ako ďalšie miesto pre oddych a zábavu (hlavne z jazdy), ale predovšetkým ako rýchly dopravný prostriedok, s ktorým sa dostanete kamkoľvek doslova behom sekundy. Mierne ale zamrzí fakt, že hráč nedostane možnosť prevziať kontrolu nad vozom, čo je obzvlášť škoda, pretože ako GTA style minihru by som si to vedel živo predstaviť. No a okrem vyššie spomínaných špecialitiek vám autori ponúkajú navrch aj ďalšiu sadu nových predmetov, takže rodení architekti sa opäť môžu činiť. Záverom tak musím uznať, že tieto doplnky sú vítaným oživením Simsov 2 a vďaka ním aj dlhodobé hranie titulu neupadá do sfér nudy a stereotypu.

The Sims 2: Nightlife

Beauty Shop
The Sims 2: Nightlife

The Darkness
The Sims 2: Nightlife

The Constant Gardener

Z hľadiska technickej stránky nemožno očakávať nejaké výraznejšie zmeny a tak sa opäť pripravte na pestrofarebnosť sveta, ktorý spolu s kvalitnými modelmi charakterov robí aj z tých najväčších pesimistov zarytých optimistov. Samotný odstavec by si ale zaslúžili špičkové animácie, vďaka ktorým prichádzajú obyvatelia sveta Sims k životu a obzvlášť tie nové, reprezentujúce celú škálu zábavných činností, rozhodne stoja za zhliadnutie. Pozadu neostala ani audio stránka, ktorá okrem nových variácií simáckych fráz prichádza aj s úplne novými hudobnými hitmi, tiahnucimi sa priestormi nových barov, kaviarní či iných zábavných zariadení a sluchovo zdatní jedinci v nejednej z nich spoznajú reálnu predlohu. Keď to mám teda nejako zhrnúť, neostáva mi nič iné, len pochváliť technickú úroveň Sims 2: Nightlife a zároveň požiadať autorov, aby v tomto trende pokračovali aj naďalej.

Fanúšikovia pôvodnej hry teda nemajú čo špekulovať. Aj napriek tomu, že doplnkov titulu Sims 2 nás ešte určite čaká neúrekom, dnešný z nich pridáva toľko zaujímavých noviniek, že o jeho kúpe ani len nemôže byť pochýb. Už teraz vidím tie chlapácke slová niektorých z vás, ktorými obšťastníte súvisiacu diskusiu, ale skúste sa trošku zamyslieť nad sebou. Čo takto skúsiť si virtuálny život Simov na vlastnej koži? Ktovie, možno sa konečne cez tie predsudky dostanete a zistíte, že aj takýto štýl hry je zábavný. My ostatní to už ale dávno vieme :-).

napísal blade 6.10.2005
8.0
THE SIMS 2: NIGHTLIFE