ANIMAL CROSSING: WILD WORLD

ANIMAL CROSSING: WILD WORLD

8.7

Až do dnešných dní som nechápal, čo preboha na Simsoch hráči vidia.

Recenzia na DS verziu

Keď sa povie simulácia života, pred očami sa mi okamžite objaví The Sims. Až do dnešných dní som nechápal, čo preboha na tejto hre vidia hráči? Pochopil som a už sa nebudem nikdy smiať tým, ktorí sa hrajú v barbie dome a zháňajú prachy na ten extra drahý koberec. Ja som posledný týždeň robil oveľa väčšie „zverstvá“, hral sa so zvieratkami! Môže za to nevinne vyzerajúca krabica s usmievavými postavičkami, skrývajúca diabolský obsah Animal Crossing: Wild World.

Čo môže byť na hre simulujúcej život také zábavne? No predsa život! Alebo lepšie povedané, totálna sociálna interakcia, na ktorej úspešne stavia Animal Crossing. V tomto prípade nemožno hovoriť ani o hre, pretože nemáte presne dané ciele a môžete v hernom svete robiť prakticky čokoľvek (v rámci možností). Tak, ako je nevinný obal, tak je aj nevinná cesta taxíkom na začiatku hry. Počas nej vám taxikár Kapp'n kladie otázky a na základe odpovedí si vytvárate postavu a pomenujete si svoje mesto, kam vás taxík vezie. Po príchode sa vás ujme obchodník Tom Nook a z veľkej vďaky za nového zákazníka vám hodí na krk hypotéku za nový domček.

Vitajte vo zvieratkove!

Zoznamovačka s hrou vedie cez krátku sériu úloh od Toma. Spoznáte všetkých obyvateľov mestečka, splníte nejaké tie triviálne questy, naučíte sa základné princípy hry a doplníte svoj profil o dátum narodenia, či krvnú skupinu. Vláčny úvod mi trval bezmála hodinu a ďalšiu som nechápavo pobehoval po meste a nevedel, čo vlastne odo mňa hra chce. Zostal som stáť pred veľkou otázkou: „Čo ďalej?“ Od tohto momentu sa každá nová hra v Animal Crossing líši. Množstvo činností a sloboda vás donútia začať žiť svoj vlastný virtuálny život.

Animal Crossing: Wild World

Na dolnom displeji mapa vášho mesta, do ktorého budú postupne prúdiť noví obyvatelia.
Animal Crossing: Wild World

Zvieratká vás prestanú volať po mene, hneď ako vám dajú prezývku.
Animal Crossing: Wild World

Skúste zbytočné predmety podarovať v liste, uvidíte ako sa bude adresát tešiť.

Tak ako v skutočnosti, aj v Animal Crossing sú dôležité peniaze, tu nazvané Bells. Je zaujímavé, akou zábavne-náučnou formou spracovali autori v hre trhovú mechaniku a všetky úskalia „bežného“ života. V mestečku funguje pošta, zásielková služba, banka, môžete si otvoriť účet a začať sporiť, darovať peniaze na charitu, začať obchodovať (nakupovať lacnejšie a predávať drahšie so ziskom), či rozbehnúť barterový obchod. Získané financie môžete investovať do vybavenia domčeka, na nákup darčekov pre susedov, alebo si za ne navrhnúť vlastné vzory na šaty. Jediný obchod v mestečku patrí Tomovi Nookovi a ten vás za utratené peniaze odmeňuje bodmi. Čím viac uňho kúpite, tým narastie jeho ponuka (rozšíri sa predajná plocha) a vy môžete získať zaujímavé zľavy.

Začíname tomu rozumieť

Utrácanie peňazí je jedna vec, tou druhou je zarábanie. Možnosti nie sú nekonečné, ale dostatočne pestré, aby ste niektoré z nich ani len nevyskúšali. Príroda a okolité prostredie sú veľmi bohaté na „ovocie“, ktoré môžete speňažiť. Stačí zatriasť kmeňom stromu (pozor na včely!) a popadajú na zem plody, prípadne mešec s peniazmi alebo kus nábytku. Nedivte sa, tu žijete v inom svete, aj skrine môžu rásť na stromoch ;-). S nákupom správnych nástrojov si môžete zachytať motýle, venovať sa rybolovu alebo lopatou hľadať poklady a skameneliny.

Čo z úlovkov nepredáte (Tom kupuje všetko), môžete zaniesť do múzea a vystaviť v expozíciách. Peniaze sa dajú získať aj vďaka naivite obyvateľov. Všetci milujú listy, ale väčšiu radosť im spravíte, ak pošlete poštou nejaký darček. Ak je to ovocie, v poštovej schránke môžete nájsť exotický plod a ten je oveľa drahší ako obyčajný pomaranč. Rozdávanie darčekov upevňuje susedské vzťahy. Obyvatelia sa radi s vami porozprávajú, zadajú občas úlohu, alebo len tak obdarujú cenným kusom nábytku. Návštevy by ste rozhodne nemali odmietať. Zvieratká radia, ako si správne zariadiť domček, dokonca poznajú, čo je to Feng Shui!

Sociálna interakcia je veľmi dôležitá. Otvára dvere rôznym súťažiam (kto chytí skôr ryby)cenným informáciám, ktoré ak správne zužitkujete, dostane sa vám mimoriadne sladkej odmeny (extra drahý predmet, kus nábytku). Nič však netreba preháňať. Nik nemá rád, keď ho niekto otravuje. Pri častých rozhovoroch si zvieratká môžu myslieť, že ich špehujete!

Animal Crossing: Wild World

Komfortné ovládanie stylusom hre naozaj sadne. Dá sa však ovládať aj tlačítkami.
Animal Crossing: Wild World

Ponuka v obchodoch sa mení dennodenne.
Animal Crossing: Wild World

Predmety môžete skladovať aj v úschovni a doma dať priestor poriadnemu nábytku.

Mám toľko času na dva životy?

Ak raz spustíte Animal Crossing, život v mestečku sa nezastaví. Riadi sa vnútornými hodinami handheldu, čo znamená, že ak začnete hrať o polnoci, tak obchody budú zavreté, na oblohe bude svietiť mesiac a väčšina zvieratiek bude u seba v domčeku. Žijúci svet si takto vyžaduje hráčovu neustálu pozornosť. Stačí, aby ste sa k hre nevrátili dva-tri dni a prekrásne kvety budú vyschnuté a taký ovocný sad plný buriny. A to je na Animal Crossing najlepšie. Nemusíte dlhé hodiny čakať na obchodníka či neodbytného poisťovacieho agenta. Stačí v dohodnutý termín (deň, hodina) vytiahnuť NDS a ísť si kúpiť vzácne obrazy.

Čas ovplyvňuje prakticky všetko, od otváracích hodín, ponuky v obchode, rast stromov a kvetov, cez raritné návštevy zvieratiek z ďaleka, až po ryby a hmyz (v noci chytíte iný druh ako ráno). K dokonalosti už len chýba zistenie aktuálneho počasia, ktoré sa síce v hre mení dynamicky, ale nie podľa reality. Zvieratká vedia dokonca kedy máte narodeniny a jednotlivé dni v roku sú vyhradené na špeciálne akcie, ktoré by ste nemali minúť (blšák, rôzne turnaje a pod.) Chytrejších isto napadne zmeniť hodiny a takpovediac cestovať v čase. Tento cheat použite iba na vlastné riziko. Pripravíte sa o mnohé prekvapenia, a ak si omylom hru uložíte, tak môžete pri dlhých skokoch v čase prísť o susedov (zvieratká sa môžu odsťahovať, ak sa necítia dobre vo vašom meste) a zostanete sami s bujne rastúcou burinou.

Aj zvieratká chcú vidieť svet

Keď sa zvieratká z Animal Crossing objavili prvýkrát na platforme GameCube, hra narazila na jeden veľký nedostatok. Nikto sa nemohol pozrieť, ako si žijete, nikto sa nepozrel do vášho mesta, pokiaľ ste druhého hráča neposadili pred telku. Vo Wild World je táto neviditeľná stena strhnutá možnosťou pripojenia sa na internet. Je tu však veľké ALE. Priateľov si musíte nájsť na diskusných fórach a fan stránkach, inak sa nedostanete za brány svojho mesta. Každému hráčovi je pridelený číselný kód, ktorý sa zapisuje do zoznamu a slúži ako heslo. Táto ochrana má zabrániť zdevastovaným mestám a frustrácii po vykosení drahých stromov a zničení záhrady plnej kvetov (to som nepovedal, že môžete byť v hre aj zákerný? Hups :-)).

Animal Crossing: Wild World

Kancelársky káčer je bankárom a poštárom v jednej osobe.
Animal Crossing: Wild World

Vo svete Wild World vám na nočnej oblohe môže svietiť vlastné súhvezdie.
Animal Crossing: Wild World

Zo stromov nepadajú iba jablká, ale aj iné užitočné veci, napríklad skrine.

V multiplayeri sa môžu naraz stretnúť štyria hráči. Pri kooperácii veľmi rýchlo nazbierate peniaze a váš domček sa čoskoro rozrastie o ďalšie izby. S ďalšími hráčmi si môžete zasúťažiť, kto nájde skôr poklad, vymeniť si skúsenosti, predmety, nábytok, alebo len tak pokecať. Animal Crossing sa dá využiť aj na rýchlu korešpondenciu, chat, alebo na posielanie správ vo fľaši, ktoré dorazia k brehom neznámeho mesta. Možností je skutočne veľa a pokiaľ si nebudete vedieť rady, skúsení hráči vám isto poradia. Komunita okolo Animal Crossing žije a rozširuje sa vďaka niekoľkým tisícom aktívnych hráčov! Animal Crossing patrí medzi najhranejšie online hry na NDS!

Nech je to už akokoľvek čudné, Animal Crossing si z vás spraví otroka. Počas dňa budete pravidelne kontrolovať na pár minút život v meste. Každú voľnú chvíľu venujete zariaďovaniu domu, zbieraniu predmetov, alebo si len tak zarelaxujete chytaním rýb. A to sme sa bavili stále o simulácii života!

napísal spacejunker 26.4.2006
8.7
ANIMAL CROSSING: WILD WORLD