LEGO STAR WARS II: THE ORIGINAL TRILOGY

LEGO STAR WARS II: THE ORIGINAL TRILOGY

8.0

Aj v kocke malej Sila veľká skrývať môže sa. Taká pravda je.

Dánska hračkárska spoločnosť LEGO vyrába produkty, ktoré poznajú deti od Ázie, až po Ameriku. Jednoduchý a pritom geniálny koncept do seba zapadajúcich stavebných blokov omámil nejednu generáciu mladých budovateľov už od roku 1954. V súčasnosti sa mládež venuje iným koníčkom, počítačovým hrám nevynímajúc, takže ďalším logickým krokom v evolúcii zábavy bolo spojenie týchto dvoch elementov. Tie sa spojili na viacerých frontoch, každopádne mojou dnešnou úlohou je oboznámiť vás s kombináciou Lega, počítačových hier a ďalším obrovským fenoménom, svetom Hviezdnych vojen.

História Hviezdnych vojen sa začala písať v roku 1977, keď vyšla štvrtá časť s podtitulom New Hope. George Lucas stvoril a priniesol divákom dovtedy nevídané vesmírne dobrodružstvo popretkávané revolučnými špeciálnymi efektmi a trikovými zábermi. O tri roky neskôr sa na plátna dostal film The Empire Strikes Back a pôvodnú trilógiu uzavrel v roku 1983 snímok Return of the Jedi. Oveľa neskôr (roky 1999 až 2005) Lucas dokončil aj prvé diely, ale to nás v tejto chvíli nemusí zaujímať. Ako hovorí podnadpis  LEGO Star Wars II: The Original Trilogy, venovať sa budeme výhradne pôvodnej trojici filmov.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Mela na Tatooine.
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

AT-ST si najprv musíte poskladať.
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Ešte chvíľku vydržať a Falcon bude pripravený!

Tí, ktorí si vyskúšali svetelné meče v prvom diely LEGO akčnej adventúry, sa aj v dvojke budú cítiť ako doma. Všetky hlavné herné princípy zostali nezmenené a zmenili sa naozaj iba kozmetické detaily. Vašou úlohou bude prebiť, či preskákať všetkými známymi lokáciami a situáciami z filmov, útokom na Lein krížnik počnúc a zničením cisára končiac. Východiskovým bodom pre vaše dobrodružstvá odohrávajúce sa v celej galaxii je známa krčma v Mos Eisley na Tatooine. Odtiaľ budete prenikať do jednotlivých epizód, odtiaľ budete „nakupovať“ bonusové objekty; Mos Eisley sa jednoducho stane vašim domovom. Zatiaľ čo na začiatku hry budete mať k dispozícii iba jedny otvorené dvere (= jedna misia) v každej epizóde, s postupovaním v dejovej línii sa vám pootvárajú aj tie nasledujúce.

Odohraním príbehových misií sa ale zábava v LEGO SW2 zďaleka nekončí. Vďaka výborne prepracovanému systému bonusových predmetov, zbraní, postáv a mnohých iných vecí budete nútení niektoré misie prechádzať viackrát v snahe „vytrieskať“ z každého levelu maximum. Prečo znova prechádzať už raz dokončené levely? Hneď vysvetlím. Koncepčne sa LEGO SW2 veľmi podobá napr. na staručkých The Lost Vikings. Na obrazovke vám naraz pobehuje viacero postavičiek, medzi ktorými si môžete ľubovoľne prepínať. Každá postavička je ale určitým spôsobom unikátna. Buď disponuje istými jedinečnými schopnosťami (R2D2 – hackovenie počítačov, Jedi postavy – telekinéza), alebo sa niektoré zamknuté dvere dajú otvoriť len s tou ktorou konkrétnou osobou.

Tento druhý typ osôb sa ale v bežnej hre nájsť nedá a preto ho treba za ťažko našporené mince (aj tie sú samozrejme vyrobené z Lega) zakúpiť v Mos Eisley. Barman v krčme vám okrem odomykateľných postáv (celkovo je v hre rovná 100-ka Legových Starwars pandrláčikov, od tých najpopulárnejších, až po posledného upratovača z Death Star :-)) ponúkne aj rôzne dopravné prostriedky, vylepšené zbrane, a iný kontraband. Dobre vymyslený a poriadne mincami podmazaný stroj funguje ako hodinky – hráči v úmysle zarobiť čo najviac peňazí, riadne presliedia každý level, porozbíjajú alebo naopak poskladajú všetko, z čoho by nejaký ten bonus mohol vypadnúť, a to všetko len kvôli tomu, aby mohli neskôr navštíviť aj tie najtajnejšie miesta.

Vráťme sa ale ešte nachvíľu k príbehovým misiám. Ako som naznačili, na vlastnej koži budete môcť zažiť každý významnejší okamih z filmovej predlohy. Chýbať samozrejme nesmie bitka na ľadovej planéte Hoth, výcvik u samotného Yodu na Dagobahu alebo zachraňovanie zakonzervovaného Hana Sola z pazúrov slizkého Jabbu. Rýchle akčné časti sa striedajú s pomalými logickými úlohami. Akcia je reprezentovaná zúrivým prestrelkami s vojakmi Impéria, súbojmi so svetelnými mečmi, uhýbaním sa pred nepriateľskou paľbou a skákaním cez prekážky. Nepríjemnou chybičkou, ktorú počas hrania mnohokrát prekľajete, je automatické zameriavanie, ktoré si v najnevhodnejších situáciách zvykne vybrať za cieľ blízko stojaceho spojenca skôr než približujúceho sa Stormtroopera. Naopak, v pomalšie logických partiách budete musieť popremýšľať, ako využiť schopnosti ponúkaných postáv a veru, nejedenkrát sa pri tom riadne zapotíte. Situácia sa ešte skomplikuje, keď budete k postupu ďalej musieť použiť rôzne prírodné dispozície, ventilačné turbíny či výťahy. Hra síce nesie rating 3+, neviem si však predstaviť, ako by niektoré úlohy dokázalo vyriešiť aj oveľa staršie dieťa.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Tak trochu presila.
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

X-Wing vs. Death Star.
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

A tento moment poznáte?

Niektoré misie sa pre zmenu nesú v znamení dopravných prostriedkov; na konci prvej epizódy sa usadení v kokpite X-Wingu vydáte na takmer samovražednú misiu proti Death Star, na začiatku druhej si pre zmenu vyskúšať bláznivé prelety popod pochodujúce gigantické AT-AT v snežných Speedsteroch. Miláčika Hana Sola a Millenium Falcon potrápite v páse asteroidov a príde aj na skrývanie sa v ... veď vy viete kde :-). Aj pre menšie AT-ST nájdete uplatnenie, i keď jeho vyrobenie z kociek Lega pod nepriateľskou paľbou si budete musieť nacvičiť viackrát. No a keď bude najhoršie, svoju úlohu si splní traktor či prerastená dvojnohá jašterica.

Vítanou možnosťou rozptýlenia a jasným plusovým bodom do výsledného hodnotenie LEGO SW2 je veľmi dobre spracovaný kooperatívny multiplayer. V ktoromkoľvek momente hry sa k vám môže pripojiť kamarát a verte mi, nie je nič lepšie, než nakopať zadok Impériu vo dvojici. Nie až tak pozitívne hodnotím systém ukladania pozícií. Ako sme už z podobných hier zvyknutí, hra sa uloží až po dokončení levelu, lenže nakoľko sú niektoré výlety skutočne dosť dlhé (aj pol hodiny a viac) a vzhľadom na to, že niekedy musí človek chodiť aj do obchodu/do práce/doplň podľa potreby, nie vždy je takýto systém najvhodnejší. Jediným šťastím je „nesmrteľnosť“ postavičiek, pokiaľ disponujete aspoň nejakým finančným obnosom. Po smrti sa vám z neho stiahne určitá čiastka, keď už budete mať konto úplne vybielené a podarí sa vám znova zomrieť, resuscitovanie prebehne znova a zadarmo. Nový minister zdravotníctva by mal radosť.

Neoddeliteľnou súčasťou sveta Star Wars v dánskom remixe je humor. Zábavné a niekedy až parodické scénky vás sprevádzajú na každom kroku a aj z tej najvážnejšej situácie dokážu spraviť humornú jednoaktovku. Zdalo sa vám smutné, keď sa Darth Vader priznal Lukovi, že je jeho otec a následne mu oddelil ruku od zvyšku tela? Dokonca aj tento moment vám určite vyčarí úsmev na tvári (keďže postavičky nehovoria, iba si mrmlú po vzore Simákov, museli si tvorcovia pri vysvetľovaní hrdinovho pôvodu pomôcť veľmi svojsky), a to nehovorím o trabloch s novou Lukovou rukou a tonách ďalších gagov. Prirátajte si k tomu originálnu a neotrelú grafiku (pre lepšiu predstavu si pozrite okolo ležiace obrázky), ktorá je presne na mieru prispôsobená stavebniciam Lego a dostávate úplne iný pohľad na Lucasove veľdielo. S ovládaním veľa práce mat nebudete, ak ale stále nemáte gamepad, toto by mohlo byť posledné závažie, ktoré nakloní misku váh na stranu „KÚPIŤ“.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Yoda sa čuduje najprv traktoru...
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

...a potom súboju s Vaderom.
Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Poprosím zaparkovať na dohľad a nie že mi ho oškriete!

Roztomilá, humorná, hrateľná, a hlavne zábavná – taká je v skratke hra Lego Star Wars II: The Original Trilogy. Nebyť toho, že ako z oka vypadla prvému dielu stavebnicovej série, bolo by hodnotenie ešte vyššie, takto je to „iba“ vysoko nadpriemerný titul, ktorý ťaží z výborného herného konceptu a notoricky známeho sveta Hviezdnych vojen. Nekrvavé akčné scény sú vhodne poprepájané s drobnými logickými problémami a tak si pri hraní precvičíte rovnako ruky ako mozgové závity.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy

Som tvoj otec, Luke.

Lego Star Wars II: The Original Trilogy