BAD DAY L.A.

BAD DAY L.A.

3.0

Prírodné katastrofy zachvátili Los Angeles a vy sa nachádzate niekde v centre chaosu, pričom vám na krk dýchajú nemŕtvi.

American McGee je známy a do povedomia hráčov sa dostal hlavne vďaka hre American McGee Alice. Jeho strelené nápady sa do krajiny zázrakov hodili ako riť na šerbeľ, čo sa však o jeho novej hre Bad Day L.A (BD) povedať nedá. Hra sa mala hrať na iróniu, satiru a zosmiešnenie konzumného života Američanov, ale čínski programátori pravdepodobne nemali ani šajnu o tom, čo programovali.

Naozaj zlý príbeh

Príbeh sa odohráva v meste Los Angeles a jeho priľahlých častiach. Anthony má už od rána zlú náladu a práve sa so svojím domovom na kolieskach (nákupný košík) dostal do zápchy na diaľnici. Anthony je priemerný americký čierny bezdomovec s veľkým žltým smajlom na tričku a ešte žltším úsmevom na perách. Je odpudivého vzhľadu, smrdí a jeho najpoužívanejšie slovo v slovníku je f***. V top 3 najpoužívanejších slov má ešte biatch a sexy mama. Proste priemerný afroameričan. K dokonalému NIGGA stajlu mu chýba ešte 12 Kg zlatých reťazí a Hip Hop rytmus. Práve sa pustil do hádky s jedným z vodičov, keď mu nad hlavou preletelo veľké dopravné lietadlo, ktoré v zápätí narazilo do betónového mostu niekoľko metrov ďalej. Nieslo na palube vysoko toxické látky a z ľudí, ktorí sa dostali do oblaku plynu unikajúceho z lietadla, sa stali zombie. Je len na Anthonym, aby všetkých zachránil. Prečo? Absolútne netuším.

Bad Day L.A.

Burn baby, burn!
Bad Day L.A.

Pekne po jednom...
Bad Day L.A.

Jedna z ťažších misií, treba sledovať chlapíka z vlajočkami.

Naozaj hnusná grafika

A už sme vrhnutí do víru diania a malá chlpatá veverička nám dáva prvé rady, ako hru ovládať. Ak ste na to ešte z okolitých obrázkov neprišli, tak sa jedná o 3rd person akciu podobnú napr. Max Payne alebo nedávno recenzovaným Reservoir Dogs. Všetko v tejto hre sa však tvári ako paródia a preto si American (áno, je to skutočne krstné meno, ktoré ako sám povedal, dostal od svojej sfetovanej matky) za terč paródie vybral aj grafiku. Ja by som však miesto slova paródia skôr použil tragédia. Čiže sa najprv pozrime na to, čo nás do očí udrie ako prvé.

Je to samozrejme grafika. V tomto prípade pokus o grafiku. Celé to malo byť humorne podané v cel-shadovanej grafike (napr. hra XIII), ale to čo stvorili Enlight Software je hnus velebnosti. Jediné, čo pripomína cel-shade je hrubá linka, ktorá obťahuje postavy. Po tieňovaní v jednotlivých segmentoch ani vidu. Lepšie ako sto krát počuť, je raz vidieť a preto sa radšej pozrite na okolité obrázky. Graficky je hra nielen zle zvládnutá, ale ak sa dostanete do budov, tak zistíte, že aj zle optimalizovaná. Vo vonkajších priestoroch sa síce hýbe svižne, ale akonáhle sa dostanete k misiám so zachraňovaním uväznených z domov alebo do časti v mrakodrape, chytí vašu myšku choroba zvaná lag. To znamená, že otočenie s myšou sa prejaví na postave až za niekoľko milisekúnd až sekundu, čo je úplný zabijak už tak mizernej hrateľnosti. Pritom nevidím dôvod, prečo by sa tak mala správať, pretože grafika až na pár detailov zostáva rovnaká ako vo vonkajších priestoroch.

Bad Day L.A.

O skvostný humor je naozaj postarané.
Bad Day L.A.

Tomuto vravím zapálený pre prácu.
Bad Day L.A.

Dopadajúci meteor.

Naozaj divné zbrane

Liečenie zombies sa dá uskutočniť niekoľkými antibiotikami. Na začiatku dostanete do rúk hasiaci prístroj a na postihnutých s ním môžete vykonať dezombiefikáciu. Proste ich postriekate hasičákom a sú zasa zdraví. Druhou možnosťou je, že ich proste zabijete niektorou zo zbraní. Na očistenie zombies je pripravený kľuč na menenie pneumatík, brokovnica, automatická puška M16 a AK47, pištoľ, molotov, snajperka, sprej, bazuka a ultimátne kliešte na nechty. Pritom vyliečenie zombíka ide najrýchlejšie použitím hasiaceho prístroja, takže nie je dôvod na používanie zbraní. Okrem zbraní je v Anthonyho nohaviciach pripravený obväz na liečenie občanov, seba však vyliečiť nevie.

Naozaj prihlúple NPC

Okrem zombies sa stretnete s teroristami, superhrdinami, zlodejmi, lupičmi v banke, Nigga gangmi a samozrejme radovými občanmi. Všetky nepriateľské NPC majú zaujímavú vlastnosť respawnu. Keď ich zabijete, objavia sa do desiatich sekúnd na rovnakom mieste a pokračujú v streľbe. Za zabitie nepriateľa získavate smajl, za zabitie neutrálneho občana smajl strácate. Celkový počet smajlov sa premieta do ukazovateľa "threat advisory". Pokiaľ je na vysokej úrovni, tak po vás pôjdu aj neutrálne NPC a je ho treba znížiť zabíjaním zombies. Okrem toho sa dajú smajly získať doliečovaním okolitých občanov lekárničkou. Ak sa ukazovateľ dostane na úroveň "severe" míňa sa vám zdravie samo od seba a pokiaľ rýchlo nezneškodníte nepriateľa, nevyliečite niekoho v okolí, alebo nezoberiete americkú vlajočku, prichádza smrť. Nie je to však žiadna tragédia a po pár sekundách sa objavíte živý a zdravý na rovnakom mieste a navyše aj "threat advisory" bude na nízkej úrovni. Otázka je teda jasná. Načo si robiť starosti s týmto ukazovateľom, alebo zbierať lekárničky, poprípade sa kryť pred paľbou? Presne tak. Je to úplne nanič. Po smrti opäť vstanete z mŕtvych a pokračujete ďalej.

Okrem radových teroristov a zombie prídu na rad aj súboje s bossmi. Zastrieľate si do elitného snajpera na výškovej budove, popasujete sa s manažérom múzea, alebo naložíte černošskému vodcovi klanu. Nečakajte žiadne taktiky ani súboj s časom. Proste len držíte tlačidlo na streľbu a hotovo. Po vašej smrti prichádza instant respawn, zoberiete najbližšiu zbraň a pokračujete v paľbe. Ak by sa vám zdalo že je hra príliš ťažká (A to akože nie je), priberiete počas hry pomocníkov, ako vracajúce dieťa, Juana s motorovou pílou, Beverly s psíkom chivava a Serža z armády. Každý by mal mať iný spôsob boja a výdrže, no vedia sa len tak motať okolo a len občas na niekoho vrhnúť zvratky/zaťať pílu/poškriabať nechtom/hodiť granát. Biedne.

Bad Day L.A.

Ferrari zostalo takmer nedotknuté.
Bad Day L.A.

Nevinná obeť.
Bad Day L.A.

Tak toto nepreskočím.

Naozaj suché misie

V BD je celkovo 10 misií a jedna je zúfalejšia ako druhá. Nasleduje menší náčrt. Získavate vracajúceho chlapca a máte ho odviesť do nemocnice. Po ceste dostávate vedľajšie úlohy, aby ste sa dostali ďalej. Zabi/vylieč 10 zombies. Vylieč 10 občanov. Nasleduj mávajúceho chlapíka s vlajočkami. Zabi/vylieč 10 zombies. Vylieč 15 občanov. Zabi/vylieč 15 zombies. Koniec misie. Presne v tomto duchu hra pokračuje aj ďalej, len si doplňte iný počet zombies a občanov. Dve misie sa odohrávajú aj na kolesách. Prvá v sanitke, kde je vašou úlohou strieľať z guľometu a v druhej sadnete do tanku, kde robíte presne to isté ako v sanitke. Vďaka bohu sa celá hra dá dohrať do piatich hodín.

Naozaj zlý deň s Bad Day L.A.

Celé to vyzerá naozaj ako žart, ako zlý a nepodarený žart. To, čo nám American podsúva, je výplodom neskúsených čínskych programátorov s chudobným dizajnom úrovní, minimálnou hrateľnosťou, o znovuhrateľnosti asi radšej pomlčím, odfláknutou grafikou a ten zvyšok tiež nestojí za veľa.

napísal fendi 2.10.2006
Bad Day L.A.
| BAD DAY L.A.