THE SIMS ŽIVOTNÉ PRÍBEHY (LIFE STORIES)

THE SIMS ŽIVOTNÉ PRÍBEHY (LIFE STORIES)

7.0

Nudíte sa? Režim NVV (Najesť, Vyspať, Vykakať) vás už nebaví? Skúste nové príbehy.

Nudíte sa? Režim NVV (Najesť, Vyspať, Vykakať) vás už nebaví? Chcete zažiť niečo výnimočné, niečo o čom budete môcť rozprávať príbehy? Osud, pod krycím menom Maxis, pre vás jedno malé dobrodružstvo pripravil. Čo jedno, hneď dve! Nový diel z rodu The Sims je na svete. Rozpovedzme si teraz najnovšie The Sims Životné Príbehy (ďalej SŽP).

Gameri, ako si často amerikánsky nadávame, majú radi príbehy. Deň, čo deň prežívame veľké epické boje, budujeme mocné civilizácie, plníme náročné questy, ktoré nás posúvajú vpred spletitým príbehom. Samozrejme existujú aj inak postavené hry. Hry ako séria The Sims, v ktorej si svoj vlastný príbeh budujete sami. Čo nepodpálite, to nezhorí a ak sa vám niečo nechce, jednoducho to nespravíte. Hovoríme im nelineárne hry. Paradoxne The Sims Životné príbehy umožňujú prežívať konkrétne nalinkované osudy dvoch hlavných hrdinov. Dalo by sa povedať, že ide o dve singleplayerové “kampane“. V prvej sa prevtelíte do Riley Harlowovej a po prejdení jej životného príbehu sa odomkne druhý, ktorý vám poodhalí život Vincenta Moora.

Hneď podotýkam, že SŽP nie je datadiskom k Sims 2, ale samostatná hra (nevyžaduje vlastniť pôvodných Simíkov). Nepočítajte teda, že by ste do svojho starého domu nakúpili nový nábytok, alebo zbalili Riley, poprípade Vincenta. Ide o novú radu zo sveta Sims. Dokonca už na tento rok sú pripravené dve pokračovania. V lete to bude The Sims Pet Stories a na zimné večery sa pripravuje The Sims Castaway Stories.

Riley Harlowová žila v SimCity celý život, pokým nestratila svoju prácu. Hneď sa obrátila na svoju tetu Sharon, jedinú osobu, na ktorú sa mohla spoľahnúť. Teta Sharon sa o ňu vždy postarala, tak sa Riley rozhodla u nej zostať do tej doby, než opäť sa postaví na vlastné nohy.

The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Kaviareň u Riley.
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Tomu hovorím relax.
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Medziľudské vzťahy, o tom je život.

Postup v hre vám zabezpečí plnenie rôznorodých úloh. Tie sa vám ukladajú do "rodinného denníčka" (simácky questbook), ktorý si prehľadne môžete listovať. Príklad: keď nevysypeš smeti, nedostaneš prácu. Samozrejme, toto je iba príklad, v hre sú podstatne inteligentnejšie a zložitejšie úlohy. Ale aby som nevyplašil fanúšikov slobody, SŽP má aj tzv. "Volnú hru", kde si môžete vytvoriť vlastné postavy alebo celé rodiny a hrať klasickou formou. Ak sa vám nechce vymýšľať postavy, vyberiete si jednu z predvolených a vydáte sa s ňou napríklad vyjesť (navštíviť) susedov. Skrátka, pôvodný koncept slávnej série Sims.

Ako prežiť svoj príbeh?

Jednoducho. Vyššie sme si už povedali na koho virtuálny život si to vlastne posvietime. Tiež už tušíme, že jediný spôsob, ako postúpiť v príbehu, je splniť úlohu, tony úloh. Po krátkom tutoriáli v parku si vezmete taxík. Vaša prvá mini povinnosť je objať tetu Sharon. Možno to zo začiatku bude trošku otrava, hlavne pre denných hráčov, ale treba si počkať a prídu aj veselšie. Mňa zaujalo, keď mi návšteva doniesla darček, bol to síce iba kávovar, ale aj tak poteší. Ten sa mi hneď pridal do inventára, ktorý je rozdelený ešte na 3 časti: Odmeny z príbehu, Odmeny za ašpiráciu (úsilie, v tomto prípade odmena za postaranie sa o potreby Simíka) a samozrejme Odmeny za kariéru. Je to milé, a čo je dôležitejšie, motivujúce.

Vincent Moore je síce bohatý výkonný riaditeľ spoločnosti Megagigantické výpočtové siete, nikdy však nemal šťastie v láske. Na svojej služobnej ceste do SimCity dohliadal na dokončenie doposiaľ najväčšieho projektu MVS - vypustenie komunikačného satelitu SimSat 9000. Štart prebehol bez jedinej chybičky, všetci si potriasli rukami a na výplatných páskach sa objavili prémie. Teraz sa Vincent dychtivo vracia do svojej súkromnej vily v Bitove a teší sa na svoju novú priateľku, Samantu Haydenovú. Samanta Vincentovi povedala, že má pre neho pripravené veľké prekvapenie. Možno, že sa na Vincenta usmialo šťastie...

The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Vincent už píše do diskusie.
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Niekto chodí MHD, niekto...
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

A niečo pre ženské publikum.

(Ne)vylepšenia

Okrem šťavnatých, vzrušujúcich osudov, musíte pretrpieť aj nejaké tie domáce práce a (oné) každodenné potreby. Tu sa na chvíľu pozastavíme. Nie je to nič nové vo svete hier, dokonca ani v Sims, že PC hry používajú pre pohodlie a zľahčenie vykonávania pravidelných úkonov klávesové skratky. SŽP sa rozhodli ísť tiež o krok vpred a okrem ovládania kamery, prepínania rýchlosti hry rozšírili ponuku aj na životné potreby. Zdanlivo nezaujímavé vylepšenie je v skutočnosti obrovská výhoda.

Predstavme si bežnú situáciu. Vincent je hladný, už skoro zomiera od hladu, ale potrebuje ísť nutne na WC (to, že je aj unavený teraz nebudeme riešiť). Čo spravíme? Dáme mu rýchlo najesť, potom nech uteká na záchod a ide spať. Jednoduché, stlačíte kombináciu H, B, R. Hotovo. Vincent je ale labužník a jedlo si vychutnáva dlhšie, ako by mal. Mláčka vedľa kuchynského stola a pri dverách zvonia susedia s balíčkom v rukách. Normálne, nezvládnuteľná situácia, ale vďaka skratkám to Vincent stihne vyčistiť osprchovať sa a ešte si aj vyzdvihne dar. A to všetko takto H, K, Y, L + 3 na zrýchlenie času, aby sme nemuseli dlho čakať.

Ako sme pri sérii Sims už zvyknutí, EA opäť nesklamali. Engine sa nezmenil, čiže, ak čakáte niečo krajšie ako je The Sims 2, len si vyčiarknite v kalendári dnešný deň a čakajte ďalej, Sims 3 je už za rohom. Zatiaľ však musí stačiť nový koncept SimPríbehov a pár klávesových skratiek. Pre milovníkov pôvodnej série budú možno Životné príbehy trochu obmedzujúce, ale určite sa nájde početná skupina ľudí, ktorí sú zvedavejší a radi si osudy dvoch hrdinov prežijú osobne. Ja to beriem ako osvieženie, avšak mám pocit, že tento koncept sa dal zapracovať omnoho skôr. Hovorí sa tomu marketing, keby ste chceli vedieť.

The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Moje, moje, všetko je moje!
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Vesmí­rny rotoped.
The Sims Životné Príbehy (Life Stories)

Nakoniec všetko dobre dopadne.

Spomínam si, bol som ešte v predškolskom veku, keď mi mama povedala: „Papaj ten špenát, inak budeš slabý a nevyrastieš! Obsahuje veľa železa... ibaže by si skúsil špendlíky.“ Tak som ho teda pravidelne jedol. Cítil som sa stále silnejší a čiarky na dverách pribúdali rýchlejšie ako športové série od EA. Boli to zlaté časy Pepka námorníka. Pravda je, že viac ako špenát ma vždy zaujímala jeho pískajúca fajka, ale to je už iný príbeh. Po necelých 6-tich rokoch, keď mi už špenát začal pomaly chutiť (pamätám si to, ako keby to bolo dnes), mi Dezider Točka v dokumente na STV prezradil zaujímavú informáciu. Išlo o odhalenie pravdy o Pepkovi, špenáte a malom omyle pri výpočte obsahu železa. Fakt, že som roky trpel zbytočne si odniesol iba Pepkov plagát.

Každý príbeh má svoj koniec

The Sims Životné Príbehy sú, po konečnom sumári, dobrým krokom. Už to nie je len o nových stoličkách, povolaniach a rôznych tematikách, ale načrelo sa aj do samotného herného systému. To, či vám vyhovuje plniť vopred pripravené úlohy, alebo si radšej prežijete svoj virtuálny život po svojom, nechám na vás. Možno by to mohli dotiahnuť do dokonalosti, keby sme mohli vytvárať svoje vlasné príbehy pre iných. No to už necháme na tvorcov. Na záver pripomeniem, že k hraniu nepotrebujete vlastniť pôvodnú hru, a že hra je vhodná aj pre notebooky. Tak vytiahnite svoj (otcov) erárny laptop a „zahadakajte" si rýchlo, lebo na pulty sa tlačí ďalší datadisk The Sims 2: Seasons.

napísal majkyx 20.3.2007
7.0
THE SIMS ŽIVOTNÉ PRÍBEHY (LIFE STORIES)