DEF JAM: ICON

DEF JAM: ICON

8.0

Hip hopová bojovka preplnená známymi menami útočí na novú generáciu konzol. Ste ready?

Recenzia na Xbox360 verziu

Keď ide o veľké prachy, netreba mať zľutovanie. Keď ide o biznis, treba si budovať rešpekt. Keď ide o špinavú hru, treba ju vyriešiť ručne a stručne. Keď ide o hustých čiernych chlapcov s nohavicami spustenými na pol zadku a s retiazkami v hodnote ročného hrubého domáceho produktu stredne veľkej rozvojovej krajiny, treba si dávať pozor. Alebo existuje aj druhá možnosť. Skúsiť sa medzi týchto pánkov dostať a odrezať si čo najväčší kus z hip hopového koláča pre seba. Presne túto alternatívu vám vo svojej novej bojovke ICON ponúka známe hudobné vydavateľstvo Def Jam v spolupráci s EA.

Def Jam je v hudobnom biznise kolos. Stačí snáď, keď poviem, že za tento tím hrajú borci ako Jay-z, Ludacris, Kanye West, Method Man, Redman, Memphis Bleek a iní. A tento mamutí stroj na peniaze poskytol niektoré zo svojich hviezd do hry, z ktorej často vychádzajú s rozbitou tvárou, monoklami veľkosti 10 násobku Gorbačovovej škvrny, dotrhanými handrami a mužským egom skopaným do mikroskopicky veľkej kocky. Veď, čo už len môže byť horšie (pre ego), ako prehrať pästný súboj so svojim najväčším rivalom? A presne o to v ICON ide. Dvaja rapperi postavení proti sebe v ringu, bez zbraní, bez pomoci, len údery, kopy, bloky a myseľ plná nenávisti.

Aby som bol konkrétny, svoje mená titulu prepožičalo takmer 20 hviezd čiernej hudby, nevynímajúc najväčších slovných majstrov ako Ghostface Killah, spomínanú dvojičku Red&Method, Ludacris, Mike Jones (Say who? Say who?), Sean Paul, The Game, E-40 a ďalších. Títo páni sa stanú nástrojmi skazy vo všetkých notoricky známych herných módoch, ktoré samozrejme nemôžu chýbať ani tu. Tréning, súboj proti počítaču, 1 vs. 1 so živým oponentom pri jednej konzole, online multiplayer s ranked i unranked sú klasiky a zrejme žiadna bojovka by sa bez nich nezaobišla. Čo ale až také samozrejmé nie je, je kampaňový príbeh pre jedného hráča.

Def Jam: ICON

Na pumpe si treba dať pozor na stojany s benzínom.
Def Jam: ICON

Chalan, ty skončíš v umývarke!
Def Jam: ICON

Teraz ti jednu natiahnem.

Už názov Build a label dáva tušiť, že pôjde o viac ako o nekončene mlátenie pospájané krehkou nitkou pomsty či túžbou vyhrať nejaký turnaj. Vytvorenie postavy je prvým krokom k ovládnutiu hudobného biznisu. Xicht, oči, vlasy, výška, váha a ďalšie podobné parametre priamo súboje neovplyvňujú, vybraný bojový štýl však už áno. Každý zo štýlov má svoje silné stránky a slabiny, ale pri výbere medzi Ghetto Blaster, Black Panther, Muay Fly, Jah Break, Street Kwon Do a Beatboxer si nemusíte robiť zbytočné vrásky. Postupom času sa bude vaša vytvorená postava nie len zlepšovať vo svojom natívnom štýle, ale aj učiť nové typy bojových umení.

Príbeh singleplayer kampane je rozprávaný retrospektívnou formou, t.j. na začiatku sa dozviete, ako hlavný hrdina dopadne a potom sledujete jeho kroky až do tohto momentu. Všetko začína nešťastným incidentom a následnou bitkou na diskotéke, kde si nepopierateľné skilly mladého pouličného bitkára všimne producent hudobného štúdia, pán Carver. Ten sa rozhodne dať talentovanému chlapcovi šancu a zamestná ho. Najprv sa jedná len o malé prácičky typu „ochráň Ludacrisa pred doterným fanúšikom“ a podobne, neskôr sa ale z neznámeho bodyguarda bývajúceho v ghette stáva známa a rešpektovaná osoba zábavného priemyslu. Z roztrhaných rifiel a tielka sa (môže, ale nemusí) prezlečie do špičkových nohavíc, luxusného trička, bundy či saka, na hlavu si dá šiltovku, do uší pribudnú náušnice, na zuby grillz, telo vyzdobí tetovanie, hlavu nový účes, krk zaťažia poriadne hrubé reťaze a špinavý byt vystrieda luxusný apartmán. Všetko z vyššie menovaného sa dá kúpiť, ponuka obchodov je skutočne pestrá, treba však mať dostatok čipsov na účte. A keď príde na peniaze, nebudú stačiť len tvrdé päste a rýchle pohyby.

Každá jedna úloha, ktorú dostanete od Carvera, prípadne iného člena vašej crew, nie je ničím iným, než pozvánkou do ringu, takže v tomto smere je ICON „obyčajnou“ bojovkou. Zaujímavé je ale to, čo sa deje medzi zápasmi. K dispozícii dostanete počítač, na ktorom môžete čítať maily, odpoveďou Áno alebo Nie riešiť (zväčša finančné) potreby rapperov, pozerať si štatistiku svojho hudobného impéria, nakuknúť do rebríčka predajnosti singlov a čo je hlavné, manažovať po ekonomickej stráne biznis s hudbou. Samozrejme sa nejedná o žiadnu komplikovanú stratégiu, ale vždy poteší, keď sa vami vybraný singel, do ktorého ste vrazili peniaze (treba ich rozdeliť do reklamy, hranosti, darčekových predmetov a PR podujatí) prediera rebríčkom smerom na hor a vám na účet pribúdajú ďalšie milióniky.

Ako porastie vaša sláva, budú sa k vám hlásiť ďalšie a ďalšie hviezdy, niektoré bude treba vykúpiť (súboj) od znepriatelenej crew, iné zas zbaviť dotieravých policajtov (znova súboj). Pár rapperov dokonca bude priamo za vás bojovať a tak si pomimo vytvoreného charakteru vyskúšate aj kožu iných bitkárov. Váš život sa skomplikuje, keď sa stretnete s Troyom, odvekým Carverovým producentským rivalom, a aby toho nebolo málo, k slovu sa dostane aj láska k žene (resp. ženám :-)) a párik predajných policajtov, ktorí by vás najradšej videli kilometer za hranicami mesta alebo aspoň meter pod zemou.

Def Jam: ICON

Gate na pol žrde.
Def Jam: ICON

Troy je vymodelovaný podľa herca Anthonyho Andersona .
Def Jam: ICON

Retiazky a reťaze nesmú chýbať.

Sranda bokom, prejdime k tvrdej praxi, teda k samotným súbojom. Ovládaním by som ICON zaradil niekam medzi tradičnú bojovku a Fight Night 3, kde sa údery vykonávali kombináciou tlačidiel a pravým analógom. Podľa zvoleného štýlu boja sú 4 základné tlačidlá priradené rôznym typom úderov, pomocou RT blokujete, pravá analógová páčka slúži na špeciálne údery a odhadzovanie nepriateľa, D-pad zas na wrestlerské úchopy a tzv. throwdown-y. Zámerne som vynechal LT. ICON je hudobná bojovka a práve používanie LT, ktoré je nabindované pre skrečovanie, to dokazuje. Počas súbojov hrá vopred vybratá muzička pre oboch oponentov, pričom rapper, ktorého track práve trhá membrány reprákov, automaticky začne rozdávať rýchlejšie a tvrdšie údery. Aby ste výhodu dostali späť na svoju stranu, treba začať ľavou analógovou páčkou začať skrečovať (len tak, vo vzduchu, bez gramofónu) a prepnúť tak hudobný track (a tým aj damage bonus) späť vo svoj prospech.

Trasú sa mestá - poznáte tú pesničku od A.M.O? Jej názov presne vystihuje prostredia, kde si budete s oponentmi vysvetľovať, kto je väčší chlapák. Husté hip hopové podmazy vám nielen že rozvibrujú celé telo (subwoofer na plno!!) až po žalúdok, to isté spravia so všetkými 7 lokáciami. Či už apartmán, strecha mrakodrapu, diskotékový klub, všade rytmus ovplyvňuje každú jednu šrubku, každý trám, každý objekt. Strechy domov sa pod vplyvom mohutných basov začnú do rytmu vlniť, auta poskakujú, lustre sa trasú a spolu to vytvára jedinečný dynamický zážitok, ktorý nemá v histórii bojoviek (zrejme) žiadnu obdobu. V každom z prostredí sa navyše nachádza niekoľko extrémne nebezpečných miest, kde sa pri chvíľkovej strate pozornosti dá prísť o značnú časť energie.

Na streche je to napríklad vrtuľník, ktorý (znova do rytmu hudby) pri strate stability zavadí o pristávaciu plochu alebo pokazené elektrické vedenie, v televíznom štúdiu neposlušná kamera, v klube zas tancujúce striptérky (dostať po hlave od striptérky roztočenej okolo tyči je strašná bolesť, nie žeby som to teda skúsil na vlastnej koži, ale Fendi hovoril :-)) a obrovské reproduktory vysielajúce masívne tlakové vlny. Dirty South domček vás privíta šmykujúcimi low ridermi a roztrhaným vodovodom, exkluzívna rezidencia otvárajúcim sa trezorom a nepríjemne tvrdým piánom. Najlepšou stratégiou preto nie je umlátiť súpera kombami, ale počkať si na jeho chybu, chytiť ho a odhodiť do niektorej z pascí. Ak útok dobre načasujete a podarí sa vám oponenta potrestať práve v momente, keď sa pasca spustí pod vplyvom rytmu, protihráč utrpí najväčšie zranenia. Všetky nebezpečné spoty sa dajú spustiť aj manuálne (s menšou ujmou na zdraví) a to opäť skrečovaním (LT + pravá páčka). Niekedy sa tak súboj viac ako na bojovku podobá na battle dvoch DJ-ov.

Možno že aj kvôli DJ-ingu trpí ICON jednou nepríjemnou vlastnosťou – pomalosťou súbojov. Ak ste zvyknutí na bleskurýchle 138-násobné údery v jednom útoku, budete sklamaní. Najmä v online multiplayeri sa dáva dôraz viac na pozornú obranu, aby vás súper počas bloku nechytil a nehodil niekam, kde to je pekelne horúce. Keď už ležíte na zemi, pozviechanie sa je otázkou (až) niekoľkých sekúnd, priblíženie sa k oponentovi tiež zaberie svoj čas (ešte že sa dá k súperovi priskočiť). Lenže na zemi sa váľajú postavy v jednom kuse, a keď už stoja, viac skrečujú ako sa bijú (prehnane povedané). Netreba sa potom čudovať, že súbojom chýba potrebná dynamika a energia, čo ale nemusí byť vyslovene na škodu veci. Znovu ma napadá porovnanie s Fight Night 3, aj keď až tak realisticko-pomalý ICON rozhodne nie je. Ďalším negatívom je miestami zle nastavená kamera. V extrémnych prípadoch (našťastie sa stávajú veľmi zriedka) sníma iba chrbát bojovníkov, alebo väčšiu časť výhľadu zaberie kus nábytku.

Def Jam: ICON

Skrečujeme..
Def Jam: ICON

Tento už má dosť.
Def Jam: ICON

Som pán sveta!

Keď som v recenzii na NBA Homecourt chváli grafiku, ktorá bola vďaka menšiemu počtu zobrazovaných postáv takmer dokonalá, v prípade ICON musím zájsť ešte ďalej. Pri vypnutom HUD-e je zážitok z hry blízko filmovému, kvalita spracovania postáv pridáva atmosfére ďalšiu konskú dávku steroidov a v spojení s vibrujúcimi, explodujúcimi a živými prostrediami môžem smelo hovoriť o famóznom vizuálnom zážitku. Oheň vzniknutý po výbuchoch sa krásne šíri po objektoch, lačné plamenné jazyky pohlcujú počas dlhších súbojov všetko, čo im stojí v ceste. Nie je nič krajšie, ako do ohnivého mora odhodiť súpera a kochať sa pohľadom, ako sa zmieta v objatí horúcej žiary. Oblečenie „športovcov“ sa po pár inkasovaných úderoch začne špiniť a trhať, ich tváre sa začnú sfarbovať rôznymi odtieňmi modrej a vibrujúci gamepad dáva najavo, že už ani so srdcom nie je všetko v poriadku. Soundtrack nemá vôbec cenu riešiť, slovný diktát a tučné beaty, ktoré rozkývajú vaše hlavy sú pre ICON absolútne prirodzené. Pre milovníkov hip hopu to bude jednoducho jedná veľká show za asistencie najväčších hitov od Def Jam.

Viem si predstaviť, že veľkej skupine ľudí nebude spojenie hip hopu a bojovky vyhovovať. Predsa len, táto kultúra nemusí sedieť všetkým a ICON sa ani nehrá, že nie je v prvom rade zameraný na hip hop. Postavy, prostredia, oblečenia, hudba – to všetko jasne hovorí v prospech pouličnej kultúry a dáva menej priestoru na realizáciu sa jej odporcom. Napriek tomu si trúfam povedať, že ak hre dáte šancu a necháte sa zviesť nádhernou grafikou, neuveriteľne dynamickými prostrediami a nebude vám vadiť pomalší štýl hry, nájdete bojovku svojich snov. No a pre tých, čo sa zobúdzajú s 2 Pacom a spať chodia s Veckom, vôbec nie je čo riešiť – Def Jam ICON je presne pre vás.
Def Jam: ICON

Bežná situácia na diskotéke.


Def Jam: ICON

Pobijete sa aj v luxusnom apartmáne.


Def Jam: ICON

Gigantické repráky = gigantická tlaková vlna.



napísal je2ry 24.4.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
DEF JAM: ICON
+ detailná grafika
+ dynamické prostredia
+ výborný soundtrack
+ Build a label
+ známe hip hopové mená
+ scrachovanie
- poooomaaaalééééé súboje
- občas neposlušná kamera
- pre nefanúšikov hip hopu menej zaujímavé


RECENZIE HRÁČOV
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / EA / EA Chicago
Štýl: Bojovka
Dátum vydania:  marec 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19567)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk