NEED FOR SPEED PROSTREET

NEED FOR SPEED PROSTREET

6.5

V poradí už jedenáste pokračovanie série NFS prináša opäť závody pre milovníkov tuningu a smradľavého nitra.

Máte absťák po rýchlosti, máte radi adrenalínové závody, silné motory, krásne ženy a smrad nitra? Tak potom pre vás Electronic Arts pripravila ďalšie pokračovanie slávnej série, opäť v duchu tuningovania. Či vás to však bude aj po piatykrát baviť, sa dozviete na nasledujúcich riadkoch.

Áno, znova tuning. Ak ste fanúšikom úprav áut, tak ste sa po prečítaní tejto informácie určite potešili, ale v prípade, že máte radi klasickejšie závody, alebo ste tuningom prežratý, tak máte smolu. Jediné, čo by vás mohlo donútiť nové pokračovanie skúsiť, je zmenené prostredie, kde sa závody odohrávajú a pár noviniek či vylepšení oproti predošlým dielom.

Tento krát už nejazdíte ilegálne závody po uliciach veľkomesta pod rúškou tmy, ani vás nenaháňajú policajti kvôli neprimeranej rýchlosti či nebezpečnej jazde, ale naopak, všetko sa odohráva na upravených tratiach špeciálne určených pre tento druh závodenia. Zmenou prešiel aj pseudo príbeh, ktorý tento krát rozpráva oporazení kráľov v “pouličnom” závodení, kde hlavným cieľom bude pomsta za vaše poníženie v úvode hry a samozrejme, zaujať miesto kráľa kráľov. Celým týmto príbehom o dosiahnutie najvyššieho postu budete prechádzať cez jednotlivé “závodné dni”, skladajúce sa z rôznych pretekov, ktoré sú sprevádzané miestami otravným komentovaním okorenené o prestrihové scény dotvárajúc atmosféru drsnej ulice a jej pravidiel.

Need For Speed ProStreet

Zatiaľ na poslednom mieste, zatiaľ.
Need For Speed ProStreet

Všimol si niekto to GT-čko v pozadí?
Need For Speed ProStreet

Takto sa prejavuje deštrukcia na autách.

Na tento post budete však potrebovať poriadnu káru a tú si musíte tvrdo vydobyť nielen v závodoch, ale aj v garáži. Tentokrát už nestačí iba sem tam kúpiť drahšie a silnejšie auto, ale aj premyslené kupovanie veľkého množstva dostupných tuningových súčiastok, plus samotné nastavovanie auta pre rôzne druhy závodov. Ak totiž kúpite nesprávne súčiastky, môže sa stať, že sa zameriate na nesprávnu výkonovú oblasť vášho tátoša a môžete si byť istý, že závody nevyhráte. Každý druh závodu vyžaduje iné preferencie iných vlastností a iné nastavenie, iba ich rovnováhou dosiahnete vytúženú výhru. Základných typov závodov je päť (plus ich mierne obmeny) a na každý potrebujete mať zakúpené aspoň jedno auto z 55tich dostupných modelov. Takto vlastne časom získate minimálne päť odlišných strojov s úplne odlišným nastavením a prispôsobením na ten ktorý závod.

Celkovo nastavovanie vozidiel dostalo v ProStreet nový rozmer. Po zakúpení dielov si môžete totiž aj každý jeden v garáži podľa potrieb nastaviť. Napríklad v motore môžete nastavovať časovanie ventilov, zapaľovanie sviečok, horenie nitra, u bŕzd zase účinok na jednotlivých kolesách, ďalej podvozok, prevodovku a všetko až po aerodynamické časti vozidla v aerodynamickom tuneli. Tu sa ukáže srdce i schopnosti každého tunera a závod vás presvedčí, že táto možnosť tu nie je len na parádu. Týmto tunovaním jednotlivých častí môžete neraz získať riadnu dávku výkonu navyše, ktorý neraz rozhodne o vašom osude na trati.

Trate sú umiestnené do trinástich rôznych prostredí s mnohými variáciami či zrkadlovými verziami. V závodoch drag máte štvrť míľovky a pol míľovky okorenené o minihru slúžiacej na zohriatie vašich pneumatík. Nanešťastie túto minihru musíte absolvovať pred každou jednou jazdou z troch po sebe idúcich a tak vám môže po čase liezť pekne na nervy. V klasických a drift závodoch máte na výber rôzne vymedzené okruhy, kde vás budú neustále povzbudzovať nielen postrehy komentátora, ale aj vyhecovaní diváci na tribúnach.

Need For Speed ProStreet

Vo foto móde si môžete pozrieť svojho miláčika priamo v akcii.
Need For Speed ProStreet

Za toto body určite nedostanete.
Need For Speed ProStreet

Sadaj, zveziem ťa...

Posledným tipom závodov sú preteky mimo okruhov (z bodu A do bodu B), kde sa každá chybička môže stať osudnou, o čo sa postará deštrukčný model nútiaci vás jazdiť nielen čo najčistejšie, ale ktorý vám bude vyslovene naháňať strach. Totiž v rýchlostiach, v akých sa niektoré závody odohrávajú, stačí aj najmenšia chybička a z auta máte šrot. K strachu si pridajte fakt, že po búračke nestačí reštartnúť závod, ale jednoducho musíte investovať do opráv kvôli priebežnému ukladaniu pozície v hre, prípadne pokračovať na náhradnom aute. Svetlá stránka rozbíjania áut je aspoň to, že je graficky spracovaná na naozaj vysokej úrovni a tak na laku či plechu ľahko identifikujete každú vašu chybičku.

Graficky nie je zvládnuté iba rozbíjanie, ale aj samotné autá. Neraz sa pristihnete, ako sa kocháte a rozmýšľate, ako si svojho miláčika ešte viacej prispôsobíte svojím umeleckým predstavám. Po grafickej stránke sú nemenej kvalitne spracované aj trate s množstvom detailov odpútavajúcich vašu pozornosť, ktoré by však po dizajnérskej stránke mohli byť navrhnuté aj lepšie. Naopak veľké grafické plus, ktoré vám dlho bude tvoriť úsmev na tvári, je zobrazenie particle efektov, ako je napríklad dym pri horení gúm.

Naopak menej vás poteší hudobná kulisa. Je nemastná, neslaná, nevýrazná a rozhodne vám nebude vlievať adrenalín do krvi (v menu je ale hudba celkom dobrá). Aspoň obľúbené zvuky motora pri vytáčaní sú na tom o poznanie lepšie a tak sa neraz započúvate do pradenia stovák koní. To, čo vám ale bude po čase naozaj vadiť, sú neustále sa opakujúce hlásenia medzi závodmi od komentátora. Stále rozpráva to isté dokola veľmi vtieravým spôsobom, až začnete hľadať, kde sa to vypína (nenájdete).

Čo vám však bude vadiť asi omnoho viac, je vyslovene divné ovládanie vozidiel. Na presný fyzikálny engine okamžite zabudnite, ale nanešťastie aj na príjemné akčné ovládanie vozidla. Jednoducho jazdný model akoby nevedel, kam sa má zaradiť a miestami sa snaží chovať realisticky a v zapätí vám dáva najavo, že toto je nejaká divná arkáda. ProStreet je hlavne v neskorších fázach nutné hrať na analógovom ovládači, pretože nastavenie pre klávesnicu je príliš citlivé (treba prispôsobiť reakcie klávesnice priamo v operačnom systéme). Na celý jazdný model i ovládanie sa dá časom zvyknúť, ale divný pocit ostane vždy ako zasadnete za volant, aby ste porazili vašich oponentov.

Need For Speed ProStreet

Oplatí sa jazdiť so zatvorenými oknami.
Need For Speed ProStreet

Nitro bude vaším dobrým kamarátom.
Need For Speed ProStreet

Ach ten zips... ten zips.

To sa vám neraz podarí aj vďaka chybám, ktoré oni sami robia pod tlakom. Snažia sa totiž vyhrať tak ako vy a využívajú k tomu nielen prvky trate, ale aj svoje auto. Aj keď nie vždy vhodne používajú nitro, celkom slušne vyberajú zákruty, lepia sa na päty a čakajú na každú vašu chybičku, aby ju využili vo svoj prospech. Na druhú stranu majú problém vyskytujúci sa vo väčšine závodných hrách a tou je brzdenie do zákrut. Brzdia príliš skoro a na technickejšie ladenej trati ich bez väčších problémov predbehnete aj s o triedu slabším autom.

Ak by vás však závodenie proti počítaču nudilo, môžete si to skúsiť aj proti hráčom po sieti či hráčom na internete. To však nie je všetko, čo autori pre vás pripravili a tak máte možnosť vytvoriť si svoj vlastný závodný deň, kde si určíte trate, typ závodov i autá, na akých sa bude závodiť a následne ho hrať po internete s kamarátmi. Zdielať po sieti môžete aj nastavenia áut i časy na jednotlivých tratiach, ktoré si potom môžete vymieňať a prekonávať. Medzi online možnosti patrí aj kupovanie ešte neodomknutého auta za reálne peniaze bez toho, aby ste sa museli k nemu dopracovať, čo sa ale dá považovať cheatovanie.

Všetko toto si na nás autori prichystali, aby čo možno najviac zmenili stále ten istý produkt ponúkaný už niekoľko rokov. Či vám to však bude stačiť, záleží len na vás. Ak máte radi tuningovanie áut, peknú grafiku a predošlé časti vám ušli, tak potom ProStreet stojí za zváženie. Musíte sa však zmieriť s nevyladeným ovládaním, otravnými minihrami, dokola prehrávaným komentárom, nezáživnou hudbou, nie zrovna nápaditými traťami a rýchlo sa dostavujúcim stereotypom. V každom prípade, Electronic Arts pridal ďalší klinec do rakvy už i tak dosť bezduchej, kedysi slávnej série Need For Speed.

Need For Speed ProStreet

Detailné modely áut vyniknú aj zblízka.

Need For Speed ProStreet