GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK

GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK

8.0

Rozpálili sme gitary, dali nejaký ten tvrdý rock a nakopali do zadku Slasha.

Recenzia na PS2 verziu

Skejťáci zmenili zamestnanie. Štvorkolesové dosky, ktoré po dlhé roky živia Neversoft, boli vymenené za hudobné nástroje. Diablov vynález tie elektrické gitary. Dokážu zmeniť pohľad na svet, chápanie muziky, ale aj kompletne prekopať vkus a otázku priorít. Guitar Hero sa stal za jednu noc herným fenoménom, vykopol žáner hudobných hier do vesmíru a pôvodných tvorcov pasoval na rockových bohov. Po miliónoch predaných nosičov sa situácia zopakovala a ako vrhnutý bumerang už po tretí krát odpovedá po rocku prahnúce publikum otvorenými peňaženkami.

Na prahu revolúcie

Activision odkúpením licencie otvorila pandorinu skrinku a zároveň šlabikár rocku. Boh všetko vidí a fanúšikovia s plastovými gitarami skrášlenými nálepkami vedia byť obzvlásť krutí. Rocková senzácia pokračuje, nákupný ošiaľ raketovo stúpa a celý herný národ šalie. Vplyv Guitar Hero doháňa ľudí k tomu, aby oprášili zbierku starých platní, CD-čiek s remastrovaným Hendrixom či konenčne vložili do playera disk s nápisom Steve Vai. Gitarové školy praskajú vo švíkoch a herný priemysel práve zažíva nefalšovanú rockovú revolúciu, ktorú spôsobila „trápna“ plastová gitara a 30 songov.

Guitar Hero III: Legends of Rock bez dotyku rockových bohov z Harmonix (tí v súčasnej dobe zakladajú Rockovú kapelu) je zásadným pokračovaním multimiliónovej série. Zásadným preto, že ide o debut dua Activision-Neversoft a to drží v rukách dojnú kravu. Hrozba spoplatneného obsahu vo forme sťahovatených balíčkov a pravidelných ročných edícií sa tak stáva skutočnosťou. Až taká apokalyptická táto vízia nemusí byť, ak sa k tvorbe autori postavia zodpovedne a nový obsah bude naordinovaný s čestvými novinkami, ktoré Guitar Hero potrebuje k prežitiu, aby sa zo série nestala iba púha fabrika na datadisky, ako to ukázala nešťastne namiešaná kompilácia Rock's the 80's.

Základom každej hudobnej hry je soundtrack a jeho skladba. Rozhoduje o sympatiách a práve známe veci v mnohom aj o kúpe. Legends of Rock stačilo, aby vytiahol do boja Iron Maiden, Metallica (konečne!), Rise Against a Killswitch Engage a lietal som v tom až po uši. Obľúbené a napočúvané tracky dokázali zabudnúť na predchodcov a vychutnať si prílev novej muziky, dokonca ma donútili hrať po stojačky, čo sa zatiaľ nestalo. Dokázalo to však iba päť či šesť songov, ostatné predstavujú vatu.

Guitar Hero III: Legends of Rock
Guitar Hero III: Legends of Rock Hra sa od predchodcov až tak nezmenila, hrá sa však výborne.
Hra sa od predchodcov až tak nezmenila, hrá sa však výborne.

Guitar Hero III: Legends of Rock Soundtrack je ušitý pre široké spektrum rockerov, ten svoj song si tam nájde každý.
Soundtrack je ušitý pre široké spektrum rockerov, ten svoj song si tam nájde každý.

Guitar Hero III: Legends of Rock Kontakt s publikom je väčší, pódium živšie a atmosféra rockovejšia.
Kontakt s publikom je väčší, pódium živšie a atmosféra rockovejšia.

Hraj ten song

Cieľová skupina Legends of Rock je podľa soundtracku viac ako jasná. Mladšia generácia bude jasať nad The Killers, The Strokes a ďalšími kapelami s úspešným singlom v rádiách. Komerčná vlna nezabila ducha rocku, ale k väčšine známych vecí sa už nikdy nevrátite, pretože po hrateľnej stránke jednoducho nudia. Aj taká štadiónovka Rock n Roll All Nite od Kiss v podaní Guitar Hero III postráda grády. Najnudnejším kúskom je Lacuna Coil so skladbou Closer a takýchto kúskov je na soundtracku podstatne viac ako v Rock's The 80's.

V rádiu si možno spolu so Sonic Youth zaspievate, ale pre potreby hry je ich vecička Kool Thing neskutočne nudná. Notová osnova je príliš jednotliata, s hluchými pasážami, monotónnymi vybrnkávačkami a nezáživnými sólami. Jednou stránkou mince soundtracku je nuda pri hraní známych skladieb, tou druhou je vysoká obtiažnosť posledných 10-tich v kariére, ktoré patria medzi to najťažšie, čo ste v sérii Guitar Hero odohrali. Neversoft pri obžiatnosti medium ignoroval akordy a na notovej osnove ich náhrádza paľbou nôt. O úroveň vyššie neposkočila iba zlatá stredná cesta, ale hard koketuje ku koncu s diabolskou obtiažnosťou expert.

Autorom sa zapáčili trojité akordy natoľko, že pri snahe o zahratie troch za sebou si prekrútite prsty. Sóla sú zbytočne komplikované a noty zbytočne zdvojené. Obrazovka je niekedy tak zaplnená notami, že máte chuť stlačiť všetkých päť tlačítok na krčku gitary a len hrabnúť do strún a prečkať hnusnú pasáž. V redakcii obľúbené medium a hard obtaiažnosti ku koncu gradujú a komplikujú život rockovej hviezdy. A ak vás zaskočí vysoká obtiažnosť pred koncom a chcete ísť o jednu nižšie, budete musieť prechádzať kampaň úplne odznova!

Život neznámej rockovej kapely a progres cez prvé vystúpenie na verejnosti, nahrávanie videoklipu, až po koncert pre vypredným improvizovaným peklom môžete prežiť aj po boku kamaráta (nie však online). Kooperatívnu kampaň obohacuje pätica nových prídavkov. A keď už hovoríme o prídavkoch, tie v Legends of Rock zabíjajú loading obrazovky. Úspešná šnúra štyroch skladieb a hustá rocková atmosféra vygradovaná skandovaním je prekazená malou pauzou, až po ktorej sa publikum dočká Red Hot Chilli Peppers či Beastie Boys.

Guitar Hero III: Legends of Rock
Najťažším kúskom spomedzi všetkých skladieb je metal opera v podaní Dragonforce.

Legendy rocku

Do Legends of Rock sa prebojovali mená najlepších gitaristov, ktorí zastupujú bossov. Battle s Tomom Morellom, či Slashom znejú super, ale opäť po hrateľnej stránke sú nutným zlom. Mód Battle (tiež vo verzii pre dvoch hráčov) sa tak stane iba naháňačkou o to, kto prvý použije power-up a skomplikuje notovú osnovu súpera roztrhnutím strún, zvýšením obtiažnosti alebo preťažením zosiľňovača. Ide o krátkodobú škodordostnú zábavku, multiplayeru bude dominovať kooperatívna hra alebo skutočný súboj na body (Face off, Pro Face Off).

Legends of Rock je postavený na herných (rokmi overených) mechanizmoch predchodcov, ktoré dokonale fungujú a nie je ich potrebné meniť. Základom sa stáva pätica farebných tlačítok a improvizované struny, pomocou ktorých triafate padajúce noty na osnove. Ich počet a rýchlosť padania je definovaná zvolenou obtiažnosťou. Odohraním desiatich po sebe idúcich nôt sa zvyšuje index násobiča a vztýčením gitary zase vypustíte nazbieranú energiu zo Star Power. Neversoft základy nemenil, ale pridal niekoľko kozmetických detailov, ako počítadlo odohraných nôt a jemne upravil interface. Škoda, že sa pozabudlo na detailnejšie štatistiky pre každého hráča pri multiplayeri.

Guitar Hero III: Legends of Rock je multiplatformový titul, je dostupný na všetkých konzolách a dokonca aj na PC. Každá verzia má pritom svoje muchy, PC je náročnejšia ako Crysis, Wii zase hrá mono, PS3 a Xbox360 majú problémy s online lobby a najhoršie vyzerajúca PS2 verzia je ochudobnená o dodatočný obsah i online hru.

Zapáľ diablov vynález

Prakticky dva roky identický grafický kabát dostal potrebný next-gen facelift. Tým najdôležitejším vylepšením nie sú noví hudobníci a odomykateľné postavy, je ním kontakt kapely s publikom. Podobne ako dekorácie, svetlá a projekcia na pódiách reagujú na hudbu aj hudobníci. Basák skutočne hrá na base, bubeník lieta za bicími a spevák komunikuje s publikom cez rôzne gestá a pózy. Hudba je previazaná na pohyby a spev zase cez lip-synch na pery speváka. Kamera inteligentne vyberá tie najzaujímavejšie zábery na hudobníkov podľa pasáží skladieb. Už sa nestane, že počas gitarového sóla budete vidieť iba speváka.

Guitar Hero III: Legends of Rock
Guitar Hero III: Legends of Rock Jemne upravený interface informuje po novom o počte odohraných nôt za sebou.
Jemne upravený interface informuje po novom o počte odohraných nôt za sebou.

Guitar Hero III: Legends of Rock Battle mód je krátkodobou záležitosťou.
Battle mód je krátkodobou záležitosťou.

Guitar Hero III: Legends of Rock Hra sa predáva v balení s novým typom plastovej gitarky Les Paul.
Hra sa predáva v balení s novým typom plastovej gitarky Les Paul.

V kombinácii s pôvodnými verziami songov vytvára hra nezameniteľnú atmosféru rockového koncertu a to aj pre tých, ktorí sa len dívajú, ako hráte pred beznádejne vypredaným publikom vo väzení. Neversoft vybudovali dôstojného nástupcu hudobného fenoménu. S novinkami narábali opatrne a aj napriek niektorým muchám sa Guitar Hero III: Legends of Rock hrá výborne. Rozmanitosť soundtracku má šancu chytiť za pačesy každého, komu v tele bije rockové srdce. Nám už len náleží dodať, vybehni na scénu, rozpáľ gitaru a zabudni na Superstar.

napísal spacejunker 6.12.2007
Guitar Hero III
| GUITAR HERO III