ZAKLÍNAČ ROZŠÍRENÁ EDÍCIA

ZAKLÍNAČ ROZŠÍRENÁ EDÍCIA

9.5

Zaklínač sa vracia v rozšírenej edícii, ktorá by mala vychytať muchy pôvodnej hry.

Uplynul necelý rok a biely vlk, Geralt z Rivie, sa opäť vracia na scénu. Nie v novom pokračovaní, ale zato v rozšírenej edícii, ktorá by mala vychytať všetky muchy pôvodnej hry. Pozreli sme sa Zaklínačovi na zúbky, aby sme vám zreferovali, či je naozaj vo forme. V tomto článku sa nebudeme vracať k známym faktom o hre, tie si môžete prečítať v pôvodnej recenzii, povieme si predovšetkým o tom, čo je v Rozšírenej edícii nové.

Po otvorení balenia s hrou sa na vás usmeje kopa médií, ktorých je teraz namiesto pôvodných dvoch až päť. Samozrejme nechýba DVD s kompletným obsahom originálu, ako aj soundrack s vydarenými štýlovými melódiami. Pribudlo ďalšie DVD s bonusovým obsahom odhaľujúce zákulisie hry a napokon trochu zbytočné CD s hudbou inšpirovanou Zaklínačom. To tu síce vôbec nemuselo byť, ale možno niekoho extravagantné melódie, ktoré zachádzajú až do punku, oslovia.

Zaklínač Rozšírená edícia
Zaklínač Rozšírená edícia Kvôli oslobodeniu Marigolda sa Geralt ocitne  aj na cintoríne.
Kvôli oslobodeniu Marigolda sa Geralt ocitne aj na cintoríne.

Zaklínač Rozšírená edícia Deidre. Vinník alebo obeť v epizóde Cena neutrality?
Deidre. Vinník alebo obeť v epizóde Cena neutrality?

Zaklínač Rozšírená edícia Nové dobrodružstvá si zahráte nezávisle na pôvodnom deji.
Nové dobrodružstvá si zahráte nezávisle na pôvodnom deji.

Kľúčovým prvkom sú samozrejme bonusy. Tvorcovia do hry vsunuli dve nové dobrodružstvá. Najmä tých, čo Zaklínača prešli len nedávno, poteší, že ich môžete hrať samostatne, teda bez toho, aby ste opäť absolvovali hlavný príbeh. Hoci do istej miery nelineárna štruktúra titulu zaručuje veľmi dobrý zážitok aj pri opakovanom hraní. Dvojicu nových epizód nájdete v osobitnom menu. Po spustení vás privíta bard Marigold, ktorý vystupuje ako rozprávač Geraltových zážitkov. Zatiaľ čo deti a „týpkovia“ v lokálnej krčme iba načúvajú, vy budete Zaklínačove príbehy prežívať a ako inak, priamo v jeho koži a zaberie vám to niekoľko hodín pohodového hrania. V epizódach nechýba (aj) český dabing, ktorý je však urobený evidentne dosť narýchlo.

Jedným z hlavných aktérov epizódy Vedľajšie účinky je samotný Marigold. Dobrácky pevec a rečník sa dostal do väzenia a k tomu si požičal kopu peňazí od miestneho úžerníka. Drsný vodca tunajších hrdlorezov nekompromisne požaduje dvetisíc orenov, inak Marigold nadobro dospieva. Jediný, kto môže pomôcť, je Geralt a vašou úlohou je urobiť všetko preto, aby ste zohnali potrebnú sumu na záchranu priateľa. V epizóde sa pohybujete v prostredí mesta a financie môžete získať hrou v kocky, predávaním ingredencií, byliniek a vlastnoručne vyrobených odvarov, pästnými súbojmi a plnením úloh pre vybraných obyvateľov štvrte. Bojovať s monštrami budete hlavne na cintoríne alebo v kanáloch, ale bude tomu predchádzať nejaký menší quest. Napríklad do stoky sa dostanete až potom, keď vyhráte v opileckom súboji so strážnikom. Hrdina začína s niekoľkými talentmi a ďalej sa nevyvíja.

Epizóda Cena neutrality je menej akčná, ako predošlá kapitolka zo Zaklínačovho života a veľa priestoru je venovaného dialógom. Geralt sa ocitne uprostred sporu a mal by sa pridať k jednej z dvoch konfliktných strán, respektíve dospieť k spravodlivému verdiktu. Koreňom problému je následníčka trónu, dievča menom Deidre, ktorá je vraj prekliata a preto nemôže zasadnúť na trón. To aspoň tvrdí jej mladší brat a čarodejníčka Sabrina. Princeznin nezvyklý sprievod vlkov naznačuje, že by na tom niečo mohlo byť. Deidre, čo sa uchýlila pod ochranné krídla zaklínačov, však hovorí o sprisahaní proti nej, ktorého obeťou sa stala aj jej láska. V tejto epizóde vystupuje Geralt ako skúsený zaklínač a na začiatku získa mnoho bronzových a niekoľko strieborných talentov. Udalosti sa odohrávajú v sídle zaklínačov, pevnosti Kaer Morhen a jej okolí.

Zaklínač Rozšírená edícia
Ukážka zo sprievodného videoklipu k hre Zaklínač, ktorý nájdete v rozšírenej edícii.

Bonusový disk obsahuje aj editor D´jinni, kde si môžete vytvárať nové, alebo editovať pôvodné dobrodružstvá a lokality. Bohužiaľ budete márne hľadať nejaký manuál. Editor je dosť nepraktický a trochu komplikovaný, takže mu bežní smrteľníci neprídu na chuť. Svoje výtvory môžete zverejniť na internete, alebo si tam stiahnuť moduly od iných užívateľov, napríklad ten, kde sa Geralt má ženiť!

Okrem toho sú súčasťou inštalácie najnovšie automaticky aplikované patche a vylepšenia. Tie zaručujú väčšiu stabilitu hry, ponúkajú lepšie animácie a mierne upravený inventár, kde sa teraz dajú pohodlnejšie triediť predmety a odvary. Najlepšou správou je skrátené nahrávanie uložených pozícií a predovšetkým lokalít pri zmene zóny alebo vstupe do obydlí. Teraz už nemusíte pretrpieť zdĺhavé loadingy a napríklad do domu a z domu vhupnete za niekoľko sekúnd.

Doporučujeme pozrieť si DVD zo zákulisia výroby hry. Nájdete tam bohatý video archív, ktorý zahrňuje rozhovory s tvorcami o jednotlivých aspektoch hry a sprievodný videoklip. Dozviete sa, ako sa pripravoval dabing a rozhodne by ste nemali minúť realizáciu bojov, kde bola využitá technológia motion capture a skúsenosti poľských šermiarov.

Zaklínač Rozšírená edícia
Zaklínač Rozšírená edícia Táto pekná mrška je čarodejnica. Čo asi skrýva?
Táto pekná mrška je čarodejnica. Čo asi skrýva?

Zaklínač Rozšírená edícia Obsah rozšírenej edície pripomína zberateľskú edíciu. Ešte by to chcelo figúrku :-).
Obsah rozšírenej edície pripomína zberateľskú edíciu. Ešte by to chcelo figúrku :-).

Zaklínač Rozšírená edícia Menších úprav sa dočkal aj inventár.
Menších úprav sa dočkal aj inventár.

Rozšírená edícia Zaklínača má veľmi slušnú náplň a pokojne by sme ju mohli označiť ako zberateľskú edíciu. Predáva sa za fantastickú cenu, ktorá neprevýši 1 000,- Sk , respektíve 32 Eur. Ak však už vlastníte pôvodné vydanie, všetky súčasti balenia sú pre vás dostupné zdarma. Väčšina bonusov sa už skôr priebežne objavila na internete a teraz je na oficiálnej stránke zverejnený kompletný obsah novej edície. Rozšírená edícia je však praktická, pretože v nej máte bezpracne všetko „pod jednou strechou“, čo pri kapacite niekoľko GB (hoci nie všetko musíte z internetu sťahovať) nie je zanedbateľné. CD Projekt odviedol naozaj dobrú prácu a rozšírený Zaklínač je skutočná lahôdka.

napísal uni 15.10.2008
Witcher Enhanced Edition
The Witcher