LEGO BATMAN

LEGO BATMAN

7.5

Je komerčný úspech série LEGO prototypom rýchlo kvasenených titulov, alebo ide skutočne o zábavu?

Recenzia na PS2 verziu

Je ťažké ignorovať fakt, že hry zo série LEGO sa po úspechu dvojice bestsellerov LEGO Star Wars tešia veľkej obľube. Preklenutie dvoch neskombinovateľných svetov viedlo k celku s vysokou protihodnotou, uzamknutým potenciálom a nepopierateľnou komerčnou hodnotou. Z Traveller's Tales sa stali hviezdy a chrliči tej najhrateľnejšej interaktívnej zábavy. LEGO Batman je tento rok už druhá hra, v ktorej plastové kocky dánskej stavebnice tvoria základ pre prerozprávanie príbehov z iného média, tentoraz z komiksového domu DC Comics.

Najrýchlejšie zarábajúci film holywoodu Temný Rytier nemá oficiálnu hru, ale dôstojnou náhradou je mu táto akčná adventúra parodujúc filmy, ako aj pôvodné komiksy. Údernosť humorných scén je priamo úmerná znalosti predlohy, čo znamená, že ak ste o Batmana nikdy nezavadili a videli maximálne seriál vysielaný kedysi televíziou ORF, tak vám scény budú pripomínať nanajvýš snahu o trápne a prevarené vtipy. Môže za to aj fakt, že LEGO Batman nemá až tak konzistentný príbeh prepájajúci misie.

Pre potreby hry ho nie je dôležité sledovať a to, že je zatlačený do kúta, vám nebude liezť na nervy. Batman a jeho spoločník Robin zachraňujú Gotham od rehot vyvolávajúceho plynu majstra Jokera, v ďalšej epizóde odrážajú vlnu útokov kamikaze tučniakov a v poslednej lúštia indície jednej veľkej hádanky pripravenej samotným Hádankárom. To, že všetci unikli z Arkhamu a najväčší zloduchovia majú po ruke aj svojich pobočníkov, je len taký malý bonus, ktorý oceníte vo Free Play režime.

Byť zloduchom je dobré

LEGO Batman nie je len o hrdinských činoch, ale ponúka netradične aj hru za zloduchov! Tento part tvorený takisto tromi kapitolami po päť misií je o kúsok zábavnejší. V ktorej hre sa vám podarí oklamať Batmana a komisára Gordona nalákať do pasce a uniesť ho v pancierovom aute? Postavy zloduchov nie sú takí suchári ako hrdinovia, navyše ich schopnosti sú viac prehĺbené šialenosťou osobností, ktoré budete mať pod kontrolou.

LEGO Batman
LEGO Batman Kooperácia je v niektorých pasážach nevyhnutná a v zápätí aj odmenená nejakým tým bonusom.
Kooperácia je v niektorých pasážach nevyhnutná a v zápätí aj odmenená nejakým tým bonusom.

LEGO Batman Každá postavička má unikátne schopnosti, Hádankár vie manipulovať mysľami.
Každá postavička má unikátne schopnosti, Hádankár vie manipulovať mysľami.

LEGO Batman Vozidlá sú neoddeliteľnou súčasťou LEGO hier, škoda, že sa tak zle ovládajú.
Vozidlá sú neoddeliteľnou súčasťou LEGO hier, škoda, že sa tak zle ovládajú.

Jokerovi neublíži chôdza po toxických látkach a vie aktivovať svojou elektrickou rukou rôzne stroje, Harley Quinn skáče prekliato vysoko, hromotĺk Clayface útočí úžasnou silou, Tučniak je vybavený bombami na zničenie strieborných objektov atď. Na strane dobra sú Batman & Robin vybavení kotvičkami a okrem lietania a balansovania na lanách sa ich schopnosti rozširujú rôznymi upgradmi a zmenami oblekov. S jedným ochranným odevom môže rytier Gothamu manipulovať s objektami rozpálenými do žerava, s ďalším dokáže dlho plachtiť vzduchom a preskočiť sa tam, kam ho double jump nedostane. Robin kráča po stropoch vďaka magnetickým topánkam a s ďalším vysáva malé kocky Lega a kŕmi nimi zásobník, ktorý skrýva nejaký ten bonus.

Úrovne v LEGO Batman sa scvrkli. Sú menšie čo do rozlohy, takže neblúdite, sú dostatočne členité, stavané do výšky a každý milimeter je vyplnený gameplayom. Minikity vám nebudú padať k nohám samé, ale práve tou kompaktnosťou docielili autori, aby ste videli, že k ich získaniu potrebujete viac postáv, meniť obleky a prechádzať daný level aj viackrát vo Free Playi s inými hrdinami/zloduchmi, aby ste ho kompletne vyčistili a všetko pozbierali.

Hľadanie častí vozítok alebo iného dôležitého objektu vám otvára cestu k ďalším skrytým bonusovým levelom, oblekom a iným chutným odmenám za námahu. A že za to stoja! Po úrovniach sú porozhadzované aj špeciálne kocky – Power Bricks vylepšujúc vlastnosti oblekov, ako rýchlejšie vystrelenie kotvičky alebo lockovanie viacerých nepriateľov pri hádzaní Batarangu. Za utŕžené peniažky roztrúsené po leveloch a poschovávané v zničiteľných objektoch sa dajú kupovať a odomykať postavy (Mr.Freeze, Poison Ivy, Killer Croc, Scarecrow), vozidlá, cheaty.

2x, 3x, 100x

LEGO Batman je postavená na overenej hernej mechanike, ktorá sa vo veľkých dávkach môže prejesť. Ak sa stretáte s touto sériou prvýkrát, budete krochkať blahom, zvyšok ľudí sa tak či onak zabaví. Levely sú postavené na kooperácii dvoch postáv, medzi ktorými sa môžete podľa ľubovôle prepínať, ak nemáte po ruke živého spoluhráča. Kombinovaním schopností prekonávate prekážky, bojujete s nepriateľmi, lozíte, skáčete, zbierate peniažky, plníte nepovinné misie pre získanie minikitov a napredujete k bossom. Súboje s nimi patria medzi najzábavnejšie časti a položiť ich lopatky znamená objaviť chyták.

LEGO Batman

Proti Gordonovi budete musieť použiť žeriav, zatiaľ čo druhá postava na zemi odráža jednu vlnu policajtov za druhou. Joker si zase vylezie na vežu kostola, aby okúsil poriadne hlasnú zvonkohru atď. Vďaka rafinovane poschovávaným odmenám a častým nepovinným úlohám má LEGO Batman neuveriteľne vysokú znovuhrateľnosť a trvácnosť, a to nerátame kooperatívnu hru (stále však chýba online). Každá nová misia prináša niečo nové či už je to oblek, postavu alebo vozidlo. Konštantne objavujete a hra neprestajne tasí jednu novinku za druhou.

Horšie je to však už s technickým spracovaním. Autori by potrebovali upgradnúť engine a zamerať sa na problémy, ktoré trápia aj predchodcov. Ovládanie vozidiel je stále strašné, sú nedotáčavé, plávajú a chovajú sa ako utrhnuté z reťaze. Áno, týka sa to aj Batmobilu, Batwingu a Batboatu. Naďalej pretrvávajú problémy s AI kolegov, ktorí padajú z plošiniek, zasekávajú sa, ale vedia vám pomôcť a už ich netreba dokopávať, aby sa postavili na spínač alebo zatiahli za páku.

Poslednou charakteristickou črtou všetkých LEGO hier je zlé vykreslenie hĺbky scén. LEGO Batman nepoužíva až tak rozvrstvený gameplay ako februárový Indiana Jones, no stále neviete presne určiť, či tá plošinka vyčnieva, alebo je vcucnutá do baráku. Bojíte sa skákať na visuté laná (čo je novinka mimochodom) a riskovať pád, keď už máte na dosah posledný kus minikitu.

Rozsudok nad Gothamom

Nerozhodne to Judge Dredd, kariéru Brucea Waynea nepoloží na lopatky obvinenie z vraždy, ale verdikt vyrieknem mu-ha-ha-ha-a ja. LEGO Batman je mimoriadne ozviežujúca a zábavná záležitosť pre každú príležitosť. Dnes už nesmrteľná kombinácia LEGO kociek s čímkoľvek, čo vytvorí Traveller's Tales znamená, že sa nudiť zaručene nebudete. Keby sa odladil herný kód a pridalo niekoľko zásadných prvkov, asi by sme vykopli LEGO hry až k nebesám. Aha, veď tam svieti znak netopiera. Do práce!

napísal spacejunker 28.10.2008
Lego Batman
| LEGO BATMAN