SPIDER-MAN: WEB OF SHADOWS

SPIDER-MAN: WEB OF SHADOWS

6.5

Web of Shadows nenadväzuje na filmovú predlohu, miesto toho si razí svoju vlastnú cestu.

V meste sa chystá opäť niečo zlé a nekalé. Všetko sa začalo vojnou gangov v uliciach, no to bol len začiatok. Stále viac sa začínajú objavovať ľudia s podobnými vlastnosťami ako má Spíďo. V zákulisí sa povráva o tom, že za tým stojí tajomný Venom, ktorý dokáže určité vlastnosti superhrdinu pohltiť a distribuovať ich obyčajným pešiakom. Keď sa však okrem Spider-Manových schopností začnú objavovať aj superschopnosti iných hrdinov a situácia v meste sa začne stávať neúnosnou, je jasné, že sa musí sformovať nová aliancia.

Spider-Man: Web of Shadows nenadväzuje na filmovú predlohu a razí si svoju vlastnú cestu. Dalo by sa však povedať bohužiaľ, pretože za takýto galimatiáš by sa mohol hanbiť aj C-čkový komiks. Príbeh, akokoľvek snažiaci sa udržať konzistenciu hry po kope, však pre akčnú arkádu nie je podstatný. Dôležitejším meradlom je hrateľnosť a zábava.

Oproti minulému a poriadne promovanému Friend or Foe, išla ručička na merači hrateľnosti raketovo hore. Najviac za to môže asi voľnosť pohybu po meste a veľmi dobrý mo-cap samotného hrdinu. Akú takú voľnosť sme mali možnosť okúsiť v nedávnom Hulkovi, no tam to dopadlo veľmi zle. Mesto bolo otrasne otextúrované aj vymodelované a celé to pripomínalo nastavané škatule od topánok. Vo WoS si dali autori väčšiu námahu a tak vyzerá mesto omnoho plastickejšie a živšie. Bolo použité veľké množstvo textúr, jednotlivé mrakodrapy nie sú len hranoly, ale majú balkóny, požiarne schodiská a na vrchu nájdete klimatizačné jednotky, vyústenia komínov, protipožiarne cisterny, helipady, neóny a reklamy. Výškovo sú všetky štruktúry nesúrodé a keď si tak poletujete ulicami a míňate okná len niekoľko centimetrov od vás, v ktorých vidíte svoj odraz, alebo sa tesne prehupnete ponad nižší vežiak, za ktorým odpojíte sieť a voľným pádom sa strmhlav hodíte k zemi len preto, aby ste pár čísiel nad cestou opäť vystrelili sieť a taxikárom zamávali tesne nad hlavami, pochopíte, aké skvelé je byť pavúčím mužom.

Spider-Man: Web of Shadows
Spider-Man: Web of Shadows Jazdou na Rhinovi si spestríte likvidovanie nepriateľov.
Jazdou na Rhinovi si spestríte likvidovanie nepriateľov.

Spider-Man: Web of Shadows Another day in paradise.
Another day in paradise.

Spider-Man: Web of Shadows Boje s kovovými vojakmi Fiska sú pre Spíďa jednohubka.
Boje s kovovými vojakmi Fiska sú pre Spíďa jednohubka.

Počas letu si môžete dovoliť rôzne finesy, ale všetko je závislé od okolia. Ak sa odpútate od mega vežiaku, ktorý nemá v šírom okolí páru, nečakajte, že svoje siete zachytíte len tak do vzduchu. Musíte klesnúť až na úroveň najbližšieho domu, aby ste sa mohli znova vyšvihnúť. Ak sa nie je kde zachytiť, môžete vystreliť sieť aj vpred a pritiahnuť sa k najbližšej budove, odkiaľ pokračujete veselo ďalej. Všetko za sprievodu ladného vrtenia a otáčania sa vo vetre tak, ako to poznáme z filmov.

Ak by bola celá hra len o poletovaní vzduchom, určite by vás skoro omrzela. Preto sa na rad dostanú aj päste. Najslabších členov gangu nie je problém omotať okolo prsta, no s pribúdajúcimi mutáciami a ľudskými symbiontami začne vlhnúť od potu sieť aj spíďovi. Obzvlášť elektrickí nepriatelia sú mrštnejsí ako niektoré herečky vo filmoch Roberta Rosenberga. To by ale nebol Spider-Man, aby si s nimi neporadil.

Bojové vlastnosti sa dajú upravovať v niekoľkých smeroch a každý má svoju vývojovú vetvu. Boj na zemi, vo vzduchu, vertikálny boj, sieťové útoky alebo špeciálne útoky. Všetky sa dajú zlepšiť pomocou získaných experience bodov, ktoré samozrejme získate za zabitých nepriateľov a splnené misie. V sieťových útokoch môžete zlepšiť kadenciu alebo ich účinnosť či dosah. Prípadne zlepšíte účinnosť blokovania útokov pomocou siete alebo z nej urobíte útočnú zbraň. V súbojových smeroch vylepšujete bojové kombá a ich útočné kombinácie.

V neskorších fázach je radosť sa pozerať na zničenie jednotlivých protivníkov. Najprv sa pritiahnete zo vzduchu súperovi sieťou, potom podľa zvoleného tlačidla na pade stlačeného v správny moment určíte, či v útoku pokračujete, vtedy ho do sietí zamotávate viacej a viacej, pričom mu uštedrujete aj nejaký ten buchnát, alebo iným tlačidlom preskočíte na iného nepriateľa a zábava pokračuje na ňom. Je obdivuhodné pozorovať linkovanie komb a ako si doslova vodíte zloduchov ako pavúk mušku. Spíďo sa vie biť aj bez použitia pavučiny a kopance a údery vie linkovať do nemenej zaujímavých a nebezpečných komb. Útočiacich a dobiedzajúcich nepriateľov je ale stále viac a jeden proti dvadsiatke nie je žiadnym prekvapením. Vtedy si môžete na pomoc zavolať jedného z aliančných hrdinov alebo použiť superútok, kedy telá lietajú všade naokolo.

Spider-Man: Web of Shadows
Spider-Man: Web of Shadows Príprava na kop do hrude.
Príprava na kop do hrude.

Spider-Man: Web of Shadows Bitka pri západe slnka.
Bitka pri západe slnka.

Spider-Man: Web of Shadows O vertikálne súboje na vežiakoch nebude núdza.
O vertikálne súboje na vežiakoch nebude núdza.

Samotní superhrdinovia ako Wolverine, Rhino, Black Cat alebo Moon Knight za vami neprídu sami, treba s nimi najprv vybojovať súboj cti, aby sa k vám pridali. Najväčšou zbraňou by mal byť ale temný Spider-Man, ktorý vznikol súbojom s Venomom a niektoré vlastnosti si počas neho vymenili. Dokážete sa tak kedykoľvek prepnúť medzi dobrým a zlým Spíďom a tiež učiniť niektoré rozhodnutia počas hry za zlú alebo dobrú stranu. Markantný rozdiel medzi obomi postavami však nehľadajte, líšia sa len v niektorých bojových štýloch a kombách.

Náplne jednotlivých misií sú bohužial fádne a fungujú na princípe trojice (znič tri generátory/autá/mutantov) tak ako ostatné priemerné a podpriemerné hry s pavúčím hrdinom. Nezaškodilo by trocha invencie. Možno skríženie Assassin's Creed a pohybov Altaira s postupným pribúdaním vlastností a GTA, kedy by ste volili jednotlivé misie a komu pomôžete, by nemusela byť zlá cesta. Takto sa stereotyp začne vtláčať až príliš skoro na obrazovku a nepomôže tomu ani zvyšovanie počtu nepriateľov. Po takých desiatich hodinách, kedy toho začnete mať práve plné zuby hra milosrdne skončí a pravdepodobne nenájdete jediný dôvod, prečo sa do nej púšťať znova.

WoS ma príjemne prekvapil, no pozornosť nedokázal udržať počas celého hrania. Vyčnieva síce medzi ostatnými Spider-Man/Hulk/Fantastic 4/dosaďte ľubovoľný inú komiksovú adaptáciu, no v konečnom dôsledku sa neprehupne cez barikádu skutočných akčných titulov a o to smutnejšie je, že práve teraz koncom roka je aj tých skvelých pomaly ako buriny. Spíďo tak pravdepodobne zapadne rýchlo do zabudnutia a na budúci rok po ňom neštekne ani zelený Goblin.

napísal fendi 24.11.2008
6.5
SPIDER-MAN: WEB OF SHADOWS