Fable 2: See The Future

Recenzia pre Xbox360

nové vecičky a zábavné achievementy
questy a mikropohľad do budúcnosti
lepšia cena ako v prípade prvého DLC
stále nedostatok podstatných zmien

Najmocnejší a najväčší hrdina Albionu sa znudene poobzeral, odpľul si riadneho masliaka na chodník, na stupnici od jedna do desať ohodnotil dve prechádzajúce sa paničky (4 a 4,5) a s veľkou chuťou sa začal špárať v nose. Po chvíli si uvedomil, že tým asi nedáva najlepší príklad svojej ratolesti, s ktorou sa vybral na prechádzku do mesta, a aby minimalizoval prípadné dopady jednej zelenej kozinky ratolesti na psychologický vývin 13-ročného synátora, urýchlene mu dal pár drobných a poslal ho do tetovacieho štúdia. „Čo sa za mladi naučíš, v starobe ako keby si našiel,“ pomyslel si a pár sekúnd ešte zvažoval, či mu nepridať zlatky aj na využitie služieb obďaleč postávajúcej sociálnej pracovníčky. Ešte predtým, ako stihol nenávratne zničiť predstavy dospievajúceho syna o skutočnej láske, zbadal dole pri nábreží niečo, čo upútalo jeho pozornosť.

Tentokrát už po schodíkoch ku rieke schádzal s väčšou opatrnosťou, pretože naposledy, keď sa vydal podobnou cestou, nekončilo to pre neho práve najlepšie. Mieru opatrnosti vyhnal ešte o niečo vyššie povedomý jarmočný stánok, ktorý mu pripomenul niečo z jeho detstva. Stačilo iba niekoľko desaťsekundových intervalov a Hrdinove neuróny stále mierne oťapené zo včerajšej súťaže „Kameňácka trinástka“ – vypiť trinásť pív za trinásť minút v trinástich miestnych pohostinstvách, priradili maringotku k podivnému predavačovi Murgovi a jeho čarodejným predmetom.

Chvíľku zvažoval, či nebude lepšie vrátiť sa domov k manželke číslo jedna, ktorá mu určite poďakuje za nové tetovanie ich syna valčekom na cesto. Vzniknutú modrinu by si následne mohol ísť nechať ošetriť k manželke číslo 2, no tá valček na cesto používa na úplné iné činnosti. A nie, nemyslel tým pečenie. Túžba po dobrodružstve však opäť raz zvíťazila nad rozmnožovacím pudom a prvý predmet, ťažítko v podobe sklenenej gule s miniatúrou dediny, sa ocitlo v Hrdinových rukách.

Modrá v tomto prípade nie je dobrá.
Šedivý les, šedivá tráva, šedivý strom.
Tak tu bolo veselo.

Čáry máry fuk a Hrdina bol vtiahnutý do sveta vo vnútri ťažítka. Ani takému prudkému mysliteľovi nemohla utiecť jedna podstatná maličkosť okolitej krajiny. Chýbali tam totiž farby. Celý svet bol ponorený do odtieňov čiernej a jediné farebné veci, ktoré stretol, sa nechovali práve priateľsky. Modrý duchovia našťastie trpeli veľkou slabinou pre chladné zbrane, čo bola výborná správa pre nabrúsenú katanu. Pištoľ si naopak pochvaľovala žltých nepriateľov, no a kúzelné danosti Hrdinu boli preverené v súbojoch s červeňákmi.

Druhý predmet predstavil Hrdinovi tajomnú osobou uväznenú v náhrobnom kameni. Aby ju oslobodil, musel náhrobku obetovať dostatočné množstvo dušičiek. A práve získavanie dušičiek bolo po všetkých opakujúcich sa predchádzajúcich zážitkoch to, čo Hrdina potreboval. Dušičky totiž počúvajú iba nemŕtvych, takže ak vynecháme možnosť naozaj sa mŕtvym stať, ostáva už iba sa za jedného z nich obliecť. Táto úloha by sa kľudne mohla nazývať kostýmová, lebo okrem kostlivca dôjde aj na prezliekanie za iné exoterické, jemné a nežné bytosti typu vlkodlak a podobne. Skutočná zábava!

Stretnutie so slepou veštkyňou v dobre známej veži sprostredkoval Hrdinovi tretí predmet. Mal síce zjavné problémy s pochopením vízie, ale bol by schopný na život všetkých svojich 3 svokier odprisahať, že sa netýkala bezprostredne jeho osoby (nemysliteľné!), ale celého Albionu a možno dokonca celého sveta.

Štvrtý a posledný výmysel starého Murga postavil nášho nebojácneho, krásneho a neobmedzene štedrého  dobráka do prastarého Kolosea s jediným cieľom. Prežiť. Vo vlnách sa na neho hrnuli desiatky a stovky nepriateľov, od obyčajných chrobákov, cez po víly, až po finálneho Nekromanta. Škoda len, že vo všetkých bitkách si stihol Hrdina jednou rukou robiť manikúru a druhou kontrolovať rosný bod v trenkách.

Dalmatínec na drogách.
Hrobka, hrobka, kto v tebe býva?
Toto by mal byť husky. Príliš sa nepodobá.

Poriadny prieskum ostatných Murgových predmetov priniesol Hrdinovi ďalších pár prekvapení. Veľmi ho zaujal čarovný lektvar so schopnosťou zmeniť plemeno akéhokoľvek psa na huskyho, dalmatínca či inú rasu. Škodoradostné premeny vlastného štvornohého kamaráta ho bavili iba chvíľu, nakoniec sa vrátil k starému dobrému pôvodnému blcháčovi. Murgo ďalej po nových lokalitách poschovával 10 svojich zlatých sošiek, ktoré pri troche snahy donesú sladkú domenu. „Aký egocentrik...“ pomyslel si Hrdina a pohľadom pri tom jemne zavadil o vlastnú megasochu umiestenú na Újezdeckom námestí. „Nemal som si dať spraviť do tých kamenných treniek o niečo väčšie vypchávky?!“

Murgove dobrodružstvá mu tiež už navždy pripomínali nové kusy oblečenia, textilné farby, bojové žezlo a niekoľko nových vyznamenaní  a ocenení (pozn.: oficiálne pomenovanie týchto medailí  podľa „Nadnárodnéhu zväzu Hrdinov, ich psov, zbraní, výzbroje, priateľov, obdivovateliek, nepriateľov, nehnuteľností, majetku a manželiek (v tomto poradí)“ znie približne a-čív-ment.) Niekoľko z nich bolo priam labužníckych, napríklad odstrelenie 25 bambusových výhonkov (žmurk žmurk) z tiel nepriateľov, či strašenie nič netušiacich dedinčanov v kostýme vlkodlaka.

Keď sa Hrdina po zhruba dvoch hodinách od nákupu prvého magického predmetu vrátil domov k manželke číslo 3 (desne škaredá, ale desne dobre varí) a doprial si poriadnu porciu držkovej polievky a pľúcok na smotane, zhodnotil tento svoj deň celkom pozitívne. Čarovné predmety a zážitky s nimi spoločné ho vyšli iba na 560 zlatých, čo bola o niečo prijateľnejšia suma, ako naposledy utratených 800 zlatých za lístok do ponorky. K úplnej spokojnosti by ale  stále chýbalo viac zážitkov, viac nových nepriateľov, náročnejšie úlohy a väčšie výzvy.

napísal je2ry 15.5.2009