Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
Advertisement
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

8.5
85

Call of Duty: Modern Warfare 2

Moderná vojna pokračuje...

Recenzia pre PC (recenzovaná verzia), PS3, Xbox360

atmosferické prostredia a scény, aké nenájdete nikde inde
nové kooperačné misie
niekoľko prekvapivých situácií
kvalitná hrateľnosť
len mierne updatnutý engine z COD4
krátka kampaň s chaotickým príbehom
výrazne orezaný multiplayer oproti v COD4
prehnaný efekt zranení
absencia vykláňania sa

Call of Duty je nepochybne jedna z najvýraznejších herných značiek a to hlavne od vydania Call of Duty 4, kedy to Infinity Ward s postavením hry do modernej vojny presne vystihli a predaje a ocenenia hry boli priam nezastaviteľné. Teraz o dva roky neskôr prinášajú Modern Warfare 2 a ako vieme, hra tesne po vydaní prekonala všetky rekordy a zarobila viac ako hociktorá iná hra, film, muzika alebo kniha počas svojho štartu. Predaje budú určite pokračovať, ide však len o značku a kontroverznosť alebo je tu aj zachovaná kvalita?

Kvalita Modern Warfare 2 je určená pre masy a príležistostných hráčov. Niečo ako filmové blockbustery, len v hernej podobe. Je to presne štýl, na ktorom je založená aj séria Halo. Jednoduchá hrateľnosť, neustála akcia, atmosférické situácie a pútavý príbeh. Len v prípade Call of Duty Modern Warfare 2 ani nejde o príbeh, ale o rozmanité pozliepané misie, ktorých pozadie si často musíte len domyslieť, keďže jednoduché briefingy sa orientujú hlavne na vašu ďalšiu úlohu. Často stratíte prehľad, za koho vlastne hráte, kde ste a skôr ako si to všetko pospájate, zistíte, že kampaň už skončila. Trochu škoda, lebo jedinečný dizajn (niektorých) misií a ich atmosféra by si zaslúžila kvalitnejšie prepojenia a možno aj plne prepracované prestrihové scény, ktoré by priblížili pozadie konfliktu, ako aj samotné postavy.

Vitajte späť vo vojne, tentoraz ale na púšť zabudnite.
Čakajte sériu zasnežených misii.
A aj nečakané prekvapenia.



Tentoraz na vás znovu čakajú misie po celom svete a všetko to bude prepojené s udalosťami Call of Duty 4. Objavia sa známe postavy, priatelia, nepriatelia a udalosti znovu zájdu až do extrémov. Päť rokov po pôvodnej hre sa situácia na scéne zmenila. Ruský nacionalista Makarov je v plnej sile, je z neho národný hrdina a práve spúšťa masívny útok na Ameriku. Začína sa blesková vojna, ktorá za prvé dni zmení pobrežné oblasti na ruiny, aké nedokázala v Európe spôsobiť ani druhá svetová vojna. Odhliadnuc od reálnosti situácie, v hre nás čakajú hlavne americké patriotické situácie, kedy sa budeme prechádzať po zničených amerických uličkách a likvidovať stovky ruských vojakov, ktorí sa tam spúšťajú výsadkom a navodzujú atmosféru druhej svetovej vojny. Popri Amerike sa dostanete aj do premrznutých ľadových oblastí, púštnych kaňonov, ruských lesov, pekná misia je aj v starej pevnosti na pobreží pripomínajúc film Skala. Nechýba ani exotika v podobe juhoamerického mesta Rio De Janeiro, ktoré autori čoraz radšej začínajú využívať. Rozmanitosti si užijete viac ako dosť, žiaľ celkové prepojenie pôsobí až príliš chaoticky a atmosféra už nie je taká ako bývala v Call of Duty 4.

Rozmanitosť prostredí ide ruka v ruke s typmi misií. Sú prevažne akčné, ale s rôznymi cieľmi a rôznym typom odporu nepriateľov, k tomu hra ponúka sériu tichých sniper misií a poteší aj pár racingových akčných výletov. Nakoniec z toho vzniká pekný mix krátkej rýchlej hry, ktorú prejdete aj za menej ako 5 hodín. Ak však budete často zomierať, môžete v kampani stráviť o hodinku dlhšie. Dĺžka je približne rovnaká ako v COD4, respektíve vo všetkých posledných COD hrách. Trochu škoda, že sa ani tentoraz nezmohli autori na viac. Takých nespojitých misií, aké ponúka kampaň, sa dalo spraviť aj dvakrát viac.

Na druhej strane sa autori tentoraz v kampani posnažili a odstránili hlavné mínusy štvorky a to respawnovanie a tuneloidnú akciu. Znamená to, že niektoré misie už nie sú obmedzené len na jednu úzku cestu vpred, ale máte možnosť aj niekde odbočiť, respektíve obísť dom alebo situáciu z inej strany. Nie je to veľký výber, ale cítiť tam malý pokrok. Väčší pokrok spravili v respawnovaní, teda znovuobjavovaním nepriateľov. Už nebudete vidieť vybiehať stovku nepriateľov z jednej malej latríny. Tentoraz to autori vymysleli lepšie a každý nepriateľ má svoje miesto, na ktorom čaká, kým sa nedostanete do jeho blízkosti, kedy sa spustí jeho skript. A keďže skripty fungujú spoľahlivo, pri každom zahraní čakajte úplne presné rozostavenie nepriateľov a aj ich útok. Takže ak vás niekto prekvapivo zabil, viete, kde ho máte čakať, odkiaľ a kedy bude strieľať. Niekedy ani to nebude stačiť, s týmto štýlom umiestňovania nepriateľov autori pokazili prehľadnosť a vo veľa situáciách sa zrazu ocitnete obkľúčení s nemožnosťou sa niekde schovať a jediná šanca budú rýchle reakcie a presná streľba.

Krížová paľba je ale ešte skomplikovaná novým systém zobrazenia zranení a po každom zásahu sa vám na monitore objavia krvavé škvrny, tie vám síce indikujú zranenie, ale zároveň aj stále viac rozmazávajú a zakrývajú výhľad. To nakoniec spôsobuje, že štvrtinu hry hráte s červeným filtrom na obrazovke a aj to, že ak do vás šijú viacerí nepriatelia, odveta je stále ťažšia a pri nemožnosti sa niekde schovať a čakať na aktiváciu autohealu, ste už dopredu mŕtvy. Krvavý efekt je pekný, v tomto type akcie ale zbytočne utlmuje hrateľnosť a prehľadnosť. Celkovej pohode v hre a snahe o taktiku zamedzuje aj absencia vykláňania sa spoza prekážok, tá záhadne zmizla a zatiaľ čo vaši nepriatelia to dokážu na niekoľko spôsobov, vy môžete len vyjsť spoza prekážky a dúfať, že nepriateľov trafíte skôr ako oni vás.

Misie budú v hre rozmanité... tu je jedna z nich.

Zvyšná časť hrateľnosti ostáva v štandardnom COD štýle, teda - precízne zameriavanie, jednoduchá streľba a rýchla eliminácia nepriateľov a vrátila sa aj ich nízka inteligencia. Nepriatelia reagujú v rámci svojich skriptov a pracujú s jednoduchou taktikou skrývania sa a útočenia. Rovnako je na tom aj váš tím, ktorý má svoje cesty a ak im napríklad stojíte v ceste, jednoducho vás tlačia pred sebou, k tomu bojujú štandardným COD systémom, teda nechávajú väčšinu nepriateľov na vás. Vy si s nimi poradíte ponukou zbraní, ktorá sa ešte rozšírila a celou hrou si budete užívať ich rozmanitosť a prepracovanie. Tentoraz z vedľajších doplnkov pribudol štít - Riot shield, pri ktorom síce nemôžete strieľať, ale môžete efektívne postupovať vpred, prípadne ním udrieť nepriateľa.

Oproti krátkej kampani poteší nový kooperačný mód Special Ops, ktorý prichádza so samostatnými misiami a úlohami. Čakajte v nich hru jedného alebo dvoch hráčov na čas, respektíve na body, kde musíte prejsť určité úseky s kopou nepriateľov, eliminovať vlny prichádzajúcich protivníkov, alebo sa nájde aj športová zábavka a to prejdenie na snežnom skútri vyznačenú trať. Misie sú hodnotené a podľa vašich výsledkov sa vám odomykajú stále ďalšie. Väčšinu kooperačných misií môžete hrať aj sami, niektoré vyžadujú dvoch hráčov. Hrať budete prevažne na mapách z kampane, ale objavia sa aj nové, ktoré sa zrejme do kampane záhadne nedostali. Napríklad prestrelka na padajúcom moste mohla byť veľmi atmosferickým doplnokom kampane. Zo zaujímavých lokalít sa do módu dostala aj recyklovaná Černobyľská sniper misia z COD4. Special Ops je príjemný a relatívne náročný oddych po krátkej kampani, ktorý pridá pár hodín ďalšej zábavy.

Multiplayer je v hre niečo, čomu sa seriózny multiplayerový PC hráč radšej vyhnú. Perfektný multiplayer z COD4 bol degradovaný, orezaný, zmenšený a spomalený. Síce pár noviniek poteší, ale nikdy nemôžu nahradiť zmenšenie počtu hráčov na 6v6 alebo maximálne 9v9 na niektorých mapách, nie to ešte stratu dedikovaných serverov a vykláňania sa. Konzolová automatika je asi to najhoršie, čo mohli autori do PC verzie zapracovať. Najmä do takto výrazne multiplayerovo orientovanej záležitosti. Je otázne, prečo radšej nenechali multiplayer z pôvodnej verzie, aj tak sú to prakticky len zmenené mapy s pár upgradmi. Nový mód s pohľadom z tretej osoby skôr pôsobí ako zlý pokus o žart. Na druhej strane rozšírenie perkov poteší, kill streaky, dead streaky sú tiež príjemným rozšírením aj keď často s neférovými vylepšeniami, napríklad pri prvom dead streaku dostanete zbrane nepriateľa, ktorý vás zabil. Napriek tomu, ak vám multiplayer sadne a nevadí vám množstvo mínusov, môže vás chytiť nutkanie dosahovať stále vyššie levely.

Vojna sa presunie na Americkú pôdu.
Tretí deň vojny a Amerika je zničená. V hre je možné všetko.
Spec Ops ponúka aj misie, ktoré sa do kampane nedostali.



Grafická stránka Modern Warfare 2 je pekná, funguje na mierne vylepšenom COD4 engine, ktorý na PC beží rýchlo a spoľahlivo a na konzolách stále v subHD rozlíšení. Nečakajte od neho žiadne zázraky, ale ani veľké sklamania. Výtvarný štýl je poväčšinou perfektný a design levelov si naozaj užijete. Možno jediné sklamanie z už spomínaného, neskutočne prehnaného efektu krvi na tvári, alebo výrazného dymu rakety z raketometu, cez ktorý prakticky nevidíte, či ste niečo naozaj trafili. Podobných príliš prehnaných efektov kaziacich prehľadnosť na bojisku sa dá nájsť viac. Ale sú tu aj efekty, ktoré výrazne zvyšujú atmosféru na bojisku a to svetlá a záblesky, ktoré sú tentoraz ešte dokonalejšie spravené a vojnu vďaka nim priam cítite. Podobne ako minule nechýba kvalitný ragdoll pri úmrtiach vojakov, animácie postáv sú priam dokonalé a dodávajú bojisku život. Určite ale jedna vec hre stále chýba a to nenaskriptovaná deštrukcia. Tú by hra potrebovala ako soľ na dotvorenie atmosféry skutočnej vojny.

Zatiaľ kým nebude deštrukcia, atmosféru kvalitne dopĺňa aj hudba, ktorá je rozmanitá a prakticky v každej misii iná. Patriotické misie majú svoj smutný podmaz zničenej Ameriky, adrenalínové akcie majú rýchle skladby, celé to dotvárajú realistické zvuky zbraní, prostredia a hlasov. V tomto bolo vždy Call of Duty na vysokej úrovni a ani tentoraz nesklamalo.

Call of Duty Modern Warfare 2 ostáva presne v šľapajách svojho predchodcu ako hrateľnosťou, tak aj štýlom, postavením, občasnou brutalitou a samozrejme aj krátkou kampaňou. Kampaňou, ktorá až tak neosloví ako naposledy a skôr pôsobí ako expanzia, ktorá by úplne ideálne mala byť už v pôvodnom COD4. Kampaň zachraňuje kooperačnou časťou Special Ops so sériou náročných misií, ale na druhej strane jej výrazne uberá orezaná multiplayerová časť, ktorá by minimálne pre PC hráčov ani nemusela existovať. Reálne Infinity Ward za dva roky spravili pár perfektných misií, pár priemerných misií a kooperáciu, ale na plnohodnotné pokračovanie by to chcelo niečo viac. Možno nám to 'niečo viac' čoskoro ukáže Battlefield Bad Company 2.

Sniper a tiché misie sú príjemným oddychom.
Časové adrenalínové misie nebudú chýbať.
Efekt krvi vám bude rozmazávať výhľad veľkú časť hry.



Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: Pentium 4 3 GHz, 512 MB RAM (XP), 1GB (Vista), Geforce 6600GT / ATI Radeon 1600XT



napísal saver 16.11.2009


Zaradené pod: call of duty

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
Call of Duty: Modern Warfare 2
PC ,PS3 ,Xbox 360 ,DS

Activision /CENEGA / Infinity Ward
Akcia
modernwarfare2.infinity

dátum vydania 10.11. 2009
Kúpiť si hru na
Hodnotenie
Sector:
                                        8.5
Užívatelia (výpis):
                                       
8.4
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Vo svete: (metacritic)
                                        8.7
Užívateľské recenzie
Moderná vojna pokračuje......prečítať
Boss Marťas, 2.2.2013
9,5
Modern Warfare 2 patrí medzi najkontroverznejšie hry súčastnosti. Nedalo mi nepozrieť sa na ňu......prečítať
night_mare, 24.3.2010
8,5
Call Of Duty zažíva najväčší rozkvet. Najnovší diel tejto vojnovej série - Modern Warfare 2 je vrcho...prečítať
life28, 15.11.2009
9,5

Chcete pridať svoj názor? Napíšte článok....

Obrázky
Ďalšie aktuálne články
6 Steep: Road to the Olympics
recenzia 15.1.
21 Titan Quest: Ragnarök
recenzia 15.1.
78 Najlepšie hry roka 2017
článok 12.1.
52 Soldiers of The Universe
recenzia 12.1.
7 Bridge Constructor Portal
recenzia 11.1.
82 Sector 2017 v kocke
článok 10.1.
6 Seven: The Days Long Gone
recenzia 10.1.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2018 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk