BAND HERO

BAND HERO

7.5

Oprášte plastové nástroje

Prichádza čas Vianoc. Čas, kedy sa rodiny schádzajú, aby si dali spolu kapustnicu, kapra a v romantickom svetle prskaviek rozbalili darčeky naukladané pod prekrásne ozdobeným stromčekom. Až keď všetky tieto nepodstatné a otravné záležitosti pominú, začína pravá zábava. Dedko vytiahne bicie, babka chytí do rúk náležite smrtkami oblepenú plastovú gitaru, strýko sa po sledovaní superstar prevtelí do kože Pavla Haberu a deti do konzole vkladajú disk s magickým nápisom Guitar Hero, Rock BandLego Rock Band, DJ Hero, Rock Revolution, Band Hero. Pravé Vianoce konečne začínajú.

Akokoľvek to môže znieť nelogicky, Activision vo veľmi krátkej dobe po vydaní Guitar Hero 5 púšťa do obehu ďalší hudobno-rytmický titul. Nehovorme zatiaľ o sérii, i keď je viac ako pravdepodobné, že z Band Hero sa rovnako ako z jeho starších súrodencov stane veľmi rýchlo ďalšia exportná dojná krava herného priemyslu. A veľká ryža pre Activision, lebo nič iné ako ryža Band Hero ani nie je.

Band Hero
Band Hero Klasické rozvrhnutie hernej obrazovky.
Klasické rozvrhnutie hernej obrazovky.

Band Hero Grafika sa príliš nezmenila.
Grafika sa príliš nezmenila.

Band Hero Exotickejšie zapojenia nástrojov môže vyzerať aj takto.
Exotickejšie zapojenia nástrojov môže vyzerať aj takto.

Hra do bodky spĺňa všetky základné princípy podobne orientovaných hier. Z vrchnej časti obrazovky padajú „noty“, ktoré sú na príslušnom hudobnom nástroji reprezentované jedným z niekoľkých farebných tlačidiel. Stlačenie (a prípadne brnknutie do struny) správnej farby v správny čas má za následok spustenie zvukového samplu, ktorý navodzuje pocit, že hráč reálne hrá na hudobnom nástroji. V skutočnosti sa samozrejme jedná len o imitáciu (až na bicie), ale možno aj o to je celá procedúra zábavnejšia. Podobný mechanizmus funguje aj u spevákov, ktorý sa musia triafať do správnej melódie za pomoci vypisovaného textu piesne a ukazovateľa výšky tón.

Takýto opis znie dosť nudno a suchopárne. Všetci, čo mali možnosť si niektorú z hudobných hier vyskúšať, mi iste dajú za pravdu, že v reále sa jedná o nesmierne chytľavú, hravú a pritom veľmi jednoduchú možnosť, ako zabaviť väčšiu skupinu ľudí. Band Hero je rovnako ako jeho predchodcovia či konkurencia určená primárne na párty, rôzne stretnutia, firemné večierky a podobne. Jednoducho pre veľa ľudí, ktorí sa chcú aktívne zabaviť pri hudbe a nevadí im pri tom ani obecenstvo.

V základe hra spolupracuje so 4 nástrojmi – bicie, sólová, resp. rytmická gitara, basová gitara a mikrofón. To však neznamená, že každá skupina v Band Hero musí mať rovnaké zloženie. Kľudne môžete hrať v zostave s dvoma mikrofónmi, alebo iba bicie a gitara. Titul sme testovali s pôvodnými nástrojmi z Rock Band a všetko fungovalo na jednotku. Dokonca nie je problém použiť bezdrôtové mikrofón pribaľované k Lips (taktiež odskúšané), čo z Band Hero robí ideálny darček pre...

... pre koho vlastne? Pred 2 mesiacmi vydaný Guitar Hero 5 musel uspokojiť všetkých rockerov, tak na akú cieľovú skupinu mieri novinka? Odpoveď je jednoduchá – pre menej tvrdých, menej koženobundových a menej cvočkami obíjaných hudbomilov. Hoci soundtrack k hre pokrýva široký záber žánrov a aj období histórie, mnoho trackov sa radí skôr do kategórie POP a subkategórie HITY. Miesto skupín typu Iron Maiden a Metallica sa teda môžete tešiť na Duffy, Village Pepople, N.E.R.D, No Doubt, Maroon 5, Lily Allen, Evanescence alebo Fall Out Boy (kompletný zoznam).

Band Hero

Na jednej strane pravým rockerom od hrôzy vstávajú chlpy po celom tele, na druhej strane stojí za úvahu, či sa vám podarí prehovoriť priateľku, mamu, sesternicu... na Run To The Hills, alebo na známu odrhovačku uuaaaaaaj em si ej (YMCA)? Presne pre takéto obecenstvo je poskladaný tracklist Band Hero. Známe pesničky, neraz aj soulové, hiphopové, alebo RnB, ktoré pritiahnu k hre „nerozhodných a obďaleč stojacich“ ľudí. Tomu je prispôsobená aj obtiažnosť – väčšinou sa kladie viac dôraz na kvalitu spevu, než na schopnosť vybrnkávať zbesilé sóla alebo bubenícke parádičky. Celkovo teda náročnosť titulu o niečo klesla, opäť to však netreba brať ako negatívum, skôr ako fakt idúci ruka v ruke s cieľovou skupinou. Osobne mi soundtrack sadol a som s ním pokojný, no jedna výhrada sa predsa len nájde. Zatiaľ čo posledný Guitar Hero ponúkal 85 trackov, na DVD s Band Hero ich nájdete iba 65 a to je tak trochu rana pod pás.

Základným herným režimom pre voľne organizované zábavné stretnutia bude zrejme party mód. Ten spustí náhodne vybranú pieseň a ktokoľvek sa môže s kýmkoľvek nástrojom podľa svojho gusta pripojiť alebo odpojiť. Žiadne zdĺhavé vyberanie postáv, oblečenia, atď. Všetko je maximálne zjednodušené a zrýchlené (obtiažnosť i ďalšie pesničky sa samozrejme dajú zvoliť v menu). Trochu viac plánovania vyžaduje Quick Play, v ktorom si poskladáte vlastný playlist z dostupných pesničiek, zvolíte tú právnu obtiažnosť a potom roztrháte jedno z dostupných pódií energiou svojho vystúpenia na kusy.

Pre dlhodobé hranie sa najviac hodí režim kariéry, kde s vami vytvorenou kapelou s vlastným názvom dobýjate jedno mesto za druhým. Odomknutie ďalšieho postupu v kariére závisí od výsledkov a počtu dosiahnutých hviezdičiek v jednotlivých songoch, Band Hero navyše pridáva špeciálny bonus. Miesto maxima 5 hviezdičiek ich môžete získať až 8 a to za špeciálne „misie“ v rámci danej pesničky. Úlohy súvisia buď so šikovnosťou jedného hráča (používať tremolo po určitý čas) alebo so súhrou celej skupiny.

Ak je váš kreatívny talent väčší ako schopnosť rýchlo reagovať na padajúce noty, možno sa miesto aktívneho koncertovania radšej zavriete do nahrávacieho štúdia a vďaka jednoduchému editoru skúsite pripraviť vlastný hit desaťročia. Naopak, ak je váš súťaživý duch väčší ako čokoľvek iné, siahnete zrejme po ponuke online multiplayeru a rôznych rebríčkov najlepších hráčov.

Band Hero
Band Hero Nechýba možnosť vytvoriť a obliecť si vlstného hudobníka.
Nechýba možnosť vytvoriť a obliecť si vlstného hudobníka.

Band Hero Súčasťou hry je aj samostatný mód určený pre spevákov.
Súčasťou hry je aj samostatný mód určený pre spevákov.

Band Hero Superstar meter, multiplikátor, hviezdičky - všetko ako má byť.
Superstar meter, multiplikátor, hviezdičky - všetko ako má byť.

Keby sme si odmysleli inak spracované menu a rozdielnu grafiku výsledkového skóre, ani by ste podľa vizuálnej stránky možno nezistili, že nehráte Guitar Hero. Veľmi podobné modely, efekty a celkovo pojatý vizuálny kabátik hry dáva tušiť, že grafici extra veľké vianočné prémie očakávať nemôžu. Tým nechcem povedať, že po technickej stránke sa jedná o nepodarok. Rozhodne nie. Hra si udržiava svoj mierne komiksový štýl a pribudlo niekoľko nových postáv, napríklad Gwen Stefani (ktorá sa mimochodom s Activision súdi, pretože súhlasila s použitím svojej podoby iba pri pesničkách od No Doubt). Samozrejmosťou je kvalitný lip-sync a bohaté animácie, majitelia Xbox verzie si dokonca priamo na pódiu budú mocť vychutnať miesto hudobníkov vlastných avatarov.

Hodnotenie akejkoľvek rytmickej, resp. hudobnej hry vo veľkej miere závisí od subjektívneho vzťahu k ponúkanému tracklistu. Jednoducho vám buď pesničky sadnú, alebo budete hrať iba z donútenia a aby ste nepokazili zábavu na párty. Band Hero nie je výnimkou, klasické princípy brnkacích titulov sa nezmenili a ani pár noviniek nespôsobí žiadnu žánrovú revolúciu. V konečnom dôsledku to teda naozaj celé skončí pri ponuke pesničiek.

napísal je2ry 27.11.2009
7.5
7.7