INFINITE SPACE

INFINITE SPACE

6.0

Hlboký vesmír od tvorcov erotických adventúr

Recenzia na DS verziu

Nesputili sme ju z radaru z jednoduchého dôvodu, spájala sa s ňou favorizovaná skupina ľudí združujúca sa v Platinum Games. Bývalý dream team Capcomu sa však chopil iba produkcie, vývoj Infinite Space bol zverený do rúk malému japonskému štúdiu Nudemaker, ktoré sa špecializuje na domácej pôde výhradne na erotické adventúry. V hlbokom vesmíre však nehľadajte metafory ani paralely so žánrom pre dospelých. Nenájdete ich tam.

Infinite Space je ako každá iná JRPG vybavená mohutnou story, grindingom, množstvom postáv, podliakov s nebezpečnými plánmi, ale aj romancami medzi mladučkými členmi posádky a je tak trochu svojím spôsobom komplikovaná. Zo začiatku to tak nevyzerá, zoznamujete sa s herným systémom, budujete si prvý vesmírny koráb do rozrastajúcej sa flotily, rozprávate s obyvateľmi v baroch, naberáte posádku a pri prekonávaní veľkých vzdialeností sa púšťate do súbojov. Po pár hodinách zistíte, že hra počíta dopredu s niekoľkými faktormi, ktoré sú pre vaše napredovanie a prežitie v neľútostnom vzduchoprázdne kľúčové.

Chodiaca encyklopédia

RPG parametre sa nezvyklo viažu na lode a nie posádku, ktorá tu hrá druhé husle a jej manažment mohol byť úplne vypustený. Každý nový člen má jednu, nanajvýš dve vlastnosti, v ktorých vyniká a je predom určený na svoj post na mostíku, v nemocničnom krídle, batérii, labáku a pod. V neskorších fázach sa nevypláva mať nezamestnaných ľudí na palube, každý bodík k dobru je vítaný. Lode na druhej strane je možné upravovať, budovať z dostupných dielcov a vylepšovať tak ich vlastnosti.

Zo zakúpeného konštrukčného plánu sa dá v lodenici vybudovať rýchly stíhač, silný krížnik, alebo pomalá ničivá bojová loď. Vlastnosti každej sa potom na pôdoryse menia a upravujú pomocou blokov ako v Tetrise. No na rozdiel od nesmrteľnej klasiky, nie je možné blokmi otáčať a tak zvýšenie komfortu posádky je na úkor dosahu radaru alebo dostrelu zbraní. Bez niektorých, ako napríklad štíty na rozbíjanie asteroidov, neprežijete počas presunu medzi planétami. Prezbrojovanie, kúpa nových palubných systémov a modifikácie ponúkajú takú hĺbku, že pri veľkej flotile si možno budete priať, aby tu existovala možnosť automatického výberu najlepšej kombinácie blokov a zbraní.

Infinite Space

Vesmír je v hre rozsiahly a neľútostný. Každý stret s nepriateľom môže skončiť smrťou.
Infinite Space

Štatistiky, čísla a moduly, modifikáciu flotily nemožno zanedbať.
Infinite Space

Audiovizuálna stránka súbojov vás donúti priebeh bojov preskakovať.

V Infinite Space nie je nič zadarmo, o všetko sa musíte postarať sami a dokonca hra počíta s tým, že ako kapitán máte o všetkom prehľad. A keď hovoríme o všetkom, tak aj o jednotlivých parametroch lodí a ktorá zbraň zlepšuje ktorý parameter. Pri modifikáciách nevidíte, ako rýchla bude loď po nainštalovaní nových trysiek, len viete, že sa zvýši rýchlosť o 10 bodov. Odhliadnuc od rôznych skratiek a množstva ovládacích prvkov k prehľadnosti neprispieva príliš prečačkaný vizuál. Je efektný, no neprehľadný. Obrysové linky, používanie viacerých farieb a informácií na oboch displejoch zakrýva tlačítka alebo dôležité ukazovatele ako napríklad kontrolky dostrelu zbraní.

Boje na draka

Súboje v Infinite Space sú náhodné, ešte pred vypuknutím bitky máte prehľad proti akej sile stojíte, ale neviete, ako je to na vašej strane, či je vaša posádka vyčerpaná či materská loď má dostatok energie a či vôbec nejaký krížnik po predošlom strete s pirátmi letí pred vami. Ak vás nahlodáva neistota, vždy môžete ujsť, no keď už po sebe pálite, je väčšinou neskoro. Infinite Space používa zvláštny súbojový systém vychádzajúci z hry Papier, kameň, nožnice. Aj preto víťazstvo závisí prevažne od sily, šťastia a náhody, ako od taktizovania.

Po spustení súboja dochádza v aréne (rozumej v priestore) hon mačky na myš. Pohyb celej flotily (nie jednotlivých lodí) ovládate dvomi tlačítkami – vpred a vzad. Obranné a útočné manévre spotrebúvajú energiu narastajúcu podľa toho, ako je posádka unavená z cesty medzi planétami. Jednoduchý útok alebo blokovanie spotrebujú iba jeden dielik, naopak kanonáda zo všetkých zbraní alebo použitie špeciálnej schopnosti vycucajú všetky. Na každý útok existuje protiútok, vždy sa môžete vzdialiť z dostrelu, útočiť cez formáciu na materskú loď alebo vypustiť stíhače z hangárov. Všeobecne platí, že každý ďalší súboj je bez medzipristátia náročnejší a vyčerpávajúcejší. Sila nepriateľov narastá k progresu hráča neúmerne a každé víťazstvo je tak oslavou. Obyčajne po vstupe do boja sa stiahnete, necháte nabiť energiu a potom so zapnutými štítmi zasypávate nepriateľa riadenými strelami, fázermi, lasermi a výbojmi. Počas bojov nevidíte počet HP nepriateľa ani jeho dostrel.

Okrem súbojov vonku, si užijete po vzore pirátov prestrelky vo vnútri lodí. Opäť však ide o systém Kameň, papier, nožnice, takže na nejaké taktizovanie, resp. stratégiu môžete rovno zabudnúť. Infinite Space by mimoriadne prospelo, ak by súbojový systém bol ťahový. V hre nie je nič poriadne vysvetlené, buď konzultujete svoju bezmocnosť s chabým manuálom alebo si musíte stiahnuť sprievodcu z oficiálnej stránky. Slimačí postup hrou, kde prekonávate vzdialenosti rýchlosťou svetla, je alibizmom. Hrateľnosť vie uštedriť často údery pod pás a prekvapí vás vždy nepripraveného. Infinite Space nemá checkpointy, po smrti skončíte v hlavnom menu. Odporúčam zapnúť automatické ukladanie pozície, ktoré zachráni mnohokrát krk.

Infinite Space

Bez mapy ani na krok

Vesmír v Infinite Space je rozdelený na hviezdne systémy – kapitoly. Vo vnútri jedného vždy riešite jeden veľký problém a jemu pridružené vedľajšie misie. Medzi systémami môžete lietať podľa ľubovôle, horšie to však je, že nemáte vôbec žiaden žurnál, denník alebo quest log. Ak si dáte od hry dva – tri dni pauzu, tak netušíte, kam musíte ísť, resp. s kým sa potrebujete porozprávať, aby ste získali informáciu. Hra vám nič nedá zadarmo a to aj pri dialógoch, kedy musíte opakovane klikať na postavu a vyťahovať z nej všetko ako chlpatej deky. Napriek tomu má Infinite Space zaujímavé misie a vo vybraných situáciách rozhodujete o osude celej flotily. Stanete sa iniciátorom konfliktu, aby ste potom agresorov poslali do horúcich pekiel, budete hľadať vzácne minerály, najímať generála, pomáhať s obranou, zúčastníte sa lovu pirátov, politického prevratu a pod.

Mladý kapitán Yuri má toho na pleciach oveľa viac, no vždy chcel letieť ku hviezdam a preskúmať celý vesmír. To mu na začiatku hneď umožní Nia aj napriek nariadeniu feudálneho lorda planéty Ropesk, ktorý zakázal všetky lety do vesmíru. Demid Panfilov prenasleduje Yuriho za hrubé porušenie zákona a aby ho prehovoril a donútil ku kooperácii, unesie mu modrovlasú sestru Kiru. Do jej záchrany sa primotá ešte mocný artefakt Epitaph, ktorý majiteľovi prepožičia moc zmeniť celý vesmír. V Inifinite Space budete mať vždy čo robiť, otázkou je, či si misie komplikovane budete hľadať, alebo sa budete venovať iba nosnej dejovej línii, čo sa neodporúča.

Hard core obtiažnosť a nutnosť grindingu, ak si zvolíte zlý typ lode, vás donúti brázdiť systémy a pomaly si zarábať na väčší koráb a početnejšiu flotilu. Infinite Space vám nič nedaruje, tvári sa jednoducho, ale vo vnútri je tak komplikovaná a zbytočne zložitá, že je až nepriateľská. Budete trpieť mnohými reštartami, kým si ju užijete a kým sa dostanete do tohto bodu, možno bude už neskoro. Pre hru. Je ako lavína, buď vás pohltí alebo vyflusne a už sa k nej nevrátite.


napísal spacejunker 20.5.2010
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.0
Vo svete
7.5
Ohodnotiť
INFINITE SPACE
+ mohutná story
+ hviezdne systémy a planéty
+ modifikácie a stavba vlastnej flotily
+ bitky cez Wi-Fi
- žiaden žurnál
- nedostatočne vysvetlené herné princípy
- súboje vonku i vo vnútri
- všetky planéty sú rovnaké
- vedenie rozhovorov
- zvukový prejav a grafika súbojov
- ponižujúca obtiažnosť


RECENZIE HRÁČOV
DS

Vývoj: SEGA / CD Projekt / Platinum Games
Štýl: stratégia / ťahová
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 26. marec 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
| Infinite Space 20.5.2010
| DS hry na TGS 10.10.2008
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19548)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk