KANE & LYNCH 2: DOG DAYS

KANE & LYNCH 2: DOG DAYS

6.0

Najbrutálnejšia, najštýlovejšia, najkratšia

IO Interactive, známe hlavne svojou kvalitou Hitman sériou, sa nám namiesto Hitmana 5 rozhodlo pripraviť pokračovanie rozporuplného, ale komerčne úspešného titulu Kane & Lych. Možno chceli autori ešte predbehnúť prichádzajúci film s Bruceom Willisom a zvýšiť tak popularitu značky, ale otázkou je: bolo to správne rozhodnutie?

Zatiaľ môžeme skonštatovať, že Dáni nerozvážne znovu vypustili psychopata Lyncha spolu s problémovým Kaneom do ulíc bez pomyslenia na následky. Tentoraz to sú ulice Šanghaja, ktoré budú po ich návšteve hore nohami. Ani tentoraz nebudú nikoho loviť, oni budú korisť a to všetko pre jednu malú chybu pri hone na miestneho dílera. Zle vystrelenú guľku schytala dcéra miestneho bossa, ktorý žiaľ ovláda políciu, armádu a aj gangy v meste. Rozpúta najväčší lov, aký kedy mesto zažilo. Lov na dvoch mužov, ktorí postupne strácajú všetko. na čom im záleží a ostáva im len jedno - pomsta.

Hráči sa na tento lov pozerajú prostredníctvom kamery virtuálneho reportéra, ktorý to celé sníma spoza chrbta oboch hrdinov. Zábery nie sú najkvalitnejšie, obraz sa rozpadáva, na kameru strieka krv, ale ukazuje presne to, čo sa stalo, reálne a nezostrihané, aj keď vzhľadom na brutálnosť a nahé telá občasne cenzúrované. Je to hra presne v štýle amatérskych filmov, respektíve reality show. Teda štýl, aký sme v hrách ešte nevideli, čo jej dodáva na originalite.

Kane & Lynch 2: Dog Days
Kane & Lynch 2: Dog Days Kamera, základ celej hry.
Kamera, základ celej hry.

Kane & Lynch 2: Dog Days Kamera bude sledovať hrdinov a aj ich chyby
Kamera bude sledovať hrdinov a aj ich chyby

Kane & Lynch 2: Dog Days Grafika s filmovými efektami a realistickým nádychom.
Grafika s filmovými efektami a realistickým nádychom.

Hráčov čaká brutálny a adrenalívnoý beh dvoch prenasledovaných a zničených mužov, ktorí nie a nie zomrieť. Bude to skôr šprint ako beh, pretože samotnú kampaň prejdete za štyri hodiny bez väčšej námahy. Síce sa vám budú do cesty stavať stovky Číňanov v rozmanitých podobách, skývajúcich sa za všetkým možným prakticky v každej miestnosti, do ktorej Kane a Lynch vstúpia, nedokážu výrazne rozšíriť dĺžku hry ani na vyšších obtiažnostiach. Možno je to aj dobre, lebo levely sú veľmi stereotypné a vystrkajúce hlavy nepriateľov začnú rýchlo iritovať. Akú-takú záchranu kampane ponúka kooperačný mód, kedy pri hre s priateľom akcia dostáva tú správnu šťavu. Väčšina levelov je totiž vytvorená na možnosť dvoch paralelných ciest, na ktorých obaja hráči spolupracujú a odlákavajú si navzájom protivníkov.

Okrem krátkosti a stereotypnosti prináša Kane & Lynch 2 mierne nedoladenú cover akciu doplnenú o netradičnú kameru a extrémnu brutalitu. Hra totiž nemá akékoľvek zábrany a level s dvomi nahými dorezanými krvavými chlapíkmi je asi to najnezvyčajnejšie, čo nám tento rok hry priniesli. Žiaľ len tento level a ešte jedna malá oddychová misia na helikoptére upustia od stereotypu a spravia malé pauzy v inak jednoduchom príbehu.

Spomínaná helikoptéra ako jediná poskytne masívnu palebnú silu, mimo nej si musíte postačiť s rozmanitými pištolkami a samopalmi, ktoré budete zbierať po padlých protivníkoch, dopĺňať si náboje a postupovať prekážku za prekážkou vpred do ďalšej miestnosti, kde na vás budú znovu čakať poschovávaní protivníci. Takticky nečakajte žiadne výrazne možnosti, keďže prvé čo nepriatelia spravia, je, že sa schovajú a ostreľujú vás z krytu. Hráčom neostáva nič iné ako čakať, kedy každý vykukne a postupne ich zneškodniť. Žiadnu výraznú inteligenciu z ich strany nečakajte a rovnako ani žiadne prekvapenia.

Kane & Lynch 2: Dog Days
Muži zo znakom smrti.

Prekvapiť hráčov môžu jedine ľudskí protivníci v troch multiplayerových módoch. Všetky sú s miernymi obmenami pravidiel zamerané na kradnutie peňazí. Nečakajte od toho nič špeciálne ani inovatívne, ale za vyskúšanie určite stoja a možno s nimi strávite pár hodín navyše. Ak náhodou nemáte internet, náhradu týchto režimov ponúkne arkádový mód pre jedného hráča, kde sa v sérii máp budete snažiť nazbierať čo najviac peňazí. Všetko ide do rebríčkov, porovnáva sa s ostatnými hráčmi, vašimi priateľmi a ponúka vám prehľad, aký ste dobrý.

Multiplayer a arkádový mód sú malými a pozitívnymi prídavkami ku kampani, ale oveľa lepšie by bolo keby autori namiesto toho popracovali na dlhšej, respektíve lepšej kampani, ktorá je v tomto prípade hlavným nosníkom hry a môžeme zhodnotiť, že Kane & Lynch 2 veľmi neprospieva. Prekvapuje, miestami zaráža, ale chýba jej masívnosť, pôsobí ako prvá epizóda z niekoľkodielnej série na stiahnutie. Spolu s nedotiahnutou hrateľnosťou výrazne sťahujú potenciál pôvodnej myšlienky priniesť niečo nové v novom vizuálnom štýle.

Na grafiku sa dá pozerať z dvoch strán, jedna je celkový dojem, vďaka filmovým filtrom vzniká priam realistická atmosféra mesta a bojov, ale na druhej strane slabé detaily postáv, animácií a textúr kazia finálny obraz. Keby sa autori ešte viac pohrali s prepracovaním, mohli ponúknuť priam dokonalý drsný zážitok z reality podsvetia v Šanghaja. Takto to uviazlo niekde v polovici podobne ako zvyšok hry. Pri kamerových efektoch sa však skutočne pohrali a to už pri loadingu, ktorý je v štýle bufferingu videa, rozmazávania a odrazov svetiel a zašli až do takých detailov ako rozpadávanie obrazu typické pre mpeg, ktoré nastáva pri zásahoch alebo explóziách. Je to pekný efekt, ale výrazne zneprehľadňuje boje. Ak by ste sa ho chceli zbaviť, môžete vypnúť kamerové efekty, ale to z hry spraví titul graficky na úrovni Kane & Lynch 1.

Kane & Lynch 2: Dog Days
Kane & Lynch 2: Dog Days Krv bude špliechať na objektív.
Krv bude špliechať na objektív.

Kane & Lynch 2: Dog Days Hra je extrémne brutálna a kamera niektoré miesta automaticky cenzúruje.
Hra je extrémne brutálna a kamera niektoré miesta automaticky cenzúruje.

Kane & Lynch 2: Dog Days Nasvietenie je kľúčovou stránkou vizuálu.
Nasvietenie je kľúčovou stránkou vizuálu.

Samotná rýchlosť enginu je na PC veľmi dobrá, aj na slabších kartách nemáte problém dostať nad 30 fps pri plnom rozlíšení, kedy kamerové efekty skutočne vynikajú a čiastočne zakrývajú ostatné nedokonalosti grafiky. Trochu škoda, že na konzolách autori zvolili subHD rozlíšenie, pri ktorom už ani ďalšie filtre veľa nezmôžu. Popri obrazových filtroch sa autori pohrali aj so zvukmi, ktoré sa vyrovnávajú netradičnosti obrazu a dodávajú titulu na reálnosti a to ako hlasy, tak aj zvuky zbraní.

Kane and Lynch 2 je netradičnejší, drsnejší, akčnejší a aj keď má niečo do seba, chýba mu ale herná prepracovanosť a hĺbka Hitmana. Dúfajme, že sa autori čoskoro vrátia späť k Hitmanovi, Kane & Lynch stále vyzerá len ako experiment štúdia, v ktorom neustále niečo autori skúšajú, ale nikdy to poriadne nedotiahnu. Navyše má titul zásadný problém, vychádza popri Mafii 2, ktorá ako akciu, tak aj cover systém zvláda napriek inému zameraniu lepšie.

Celkovo by sme Kane & Lynch 2 hodnotili úplne inak, ak by to išlo o sťahovatelnú sériu alebo budgetovku. Vtedy by bol takmer dokonalý, ale pri cene 60 EUR ho ťažko odporúčať. Našťastie je k dispozícii demo a každý si môže netradičný štýl aspoň skúsiť.

Kane & Lynch 2: Dog Days
Kane & Lynch 2: Dog Days Fyzika dotvára atmosféru deštrukcie.
Fyzika dotvára atmosféru deštrukcie.