ČO NOVÉHO V CAULDRONE

ČO NOVÉHO V CAULDRONE

V Bratislave sa otvára lovecká sezóna

Čo sa zmenilo v Cauldrone za posledné štyri roky, vybieham s otázkou rovno na spoluzakladateľa Mariána Ferka pri posedení ešte počas letných horúčav na terase. „Sprofesionalizovali sme sa, výroba hier bola pred piatimi rokmi predsa len iná," odpovedá. „Výroba sa zefektívnila," a to až do takej miery, že pre momentálne posledného partnera Activision Value dokázalo bratislavské štúdio za rok vyprodukovať dve hry ročne! Začiatky spolupráce s Activision neboli prechádzkou ružovou záhradou, okrem podmienky, aby ich prvý titul bol vyrobený za rok, bola zadaná neľahká téma vojny Sever proti Juhu, kde sa strieľalo perkusnými zbraňami.

„Sprvu sa zdalo že, spraviť takúto strieľačku za rok s použitím týchto zbraní je nemožné," Cauldron to stihol za deväť mesiacov a na prekvapenie mnohých, aj vydavateľa, sa hra predávala tak dobre, že bolo odklepnuté pokračovanie a štúdiu prischol status najlepší výrobca spomedzi ostatných produkujúcich hry pre Activision Value, pre ktorý bolo v rokoch 2006 – 2009 vyprodukovaných celkovo 7 titulov, menovite Battle For Pacific, Soldier of Fortune: Payback, Civil War: Secret Missions, Secret Service, Jurassic: The Hunted a zatiaľ posledný Big Game Hunter.

Cauldron síce dokáže zvládnuť dva tituly ročne, ale takáto výroba má svoje tienisté stránky. Jeden z titulov mal vždy vyššiu prioritu ako ten druhý. Oba prichádzali na trh približne v rovnakom období, Activision to však dokázal kompenzovať počtom krabíc navozených do obchodov. Taktika kvantity sa oplatila, pretože znižovala riziká investície pri nízkych nákladoch na rozpočet. No karta sa obrátila a Activision sa v poslednom období začal sústrediť na kvalitatívnu stránku, prím už nehrá kvantita.

Lovecká sezóna otvorená

„Momentálne finišujeme iba jeden projekt, ide o Dangerous Hunts," o ktorom nemôžeme absolútne nič povedať, pokiaľ nebude na pultoch. Pre Cauldron ide o druhú loveckú hru, navyše sa pre vyvíja nová verzia zbrane. Je to reakcia Activisionu na predchádzajúci úspech Big Game Hunter, ktorá sa predávala oveľa lepšie s perifériou Top Shot ako bez nej. Doteraz má na konte Wii verzia viac ako milión predaných kusov na území US.

Čo nového v Cauldrone

„Takýchto zbraní nie je veľa na trhu a za druhé, tie zbrane, ktoré sa chystajú, budú dokonalé, predpokladáme, že sa s nimi budú dať ovládať aj iné hry," Nepochybujeme a s predstihom prijímame pozvánku na súkromnú prezentáciu. Nová zbraň má na sebe oveľa viac ovládacích prvkov ako len spúšť a D-pad, navyše sa bude dať veľkostne prispôsobiť a bude vybavená aj analogom a senzorom pre PS3 a Xbox360 pre snímanie pohybu.

Ak sa pýtate, prečo má hračkársku oranžovo-bielu farbu, je to jednoduché. V US sa nemôžu zbrane ani zďaleka približovať predlohám. „Nemôžu byť z kovu ani byť čiernej farby, to je neprípustné. Keď si človek kúpi takúto vec, tak v návode stojí, že ju nesmie prefarbovať, inak poruší zákony," vysvetľuje Ferko. Značka Cabela, pod ktorou sa už predával Big Game Hunter a bude predávať Dangerous Hunts, je tak rozšírená, že je okamžite identifikovateľná a ľudia aj bez reklamy vedia o čo ide. A aj preto sa Dangerous Hunts s vysokou pravdepodobnosťou nedostane do európskych obchodov. „Activision Value sa zameriava výhradne na americký trh, je to veľká škoda, veľa ľudí nám píše s otázkami, prečo si nemôžu kúpiť naše hry v Európe."

Svet malých hier

Dlhoročné skúsenosti Cauldronu pomoholi k vzniku dalšej vývojárskej firme Top3Line založenej v roku 2008, ktorá už stihla vyprodukovať hru Puzzle Expedition, ktorá sa už v Kanade predáva. Na európsku verziu si počkáme, bude však dostupná vo verziách pre PC, DS a iPhone.

Puzzle Expedition vychádza z klasiky Quadrax a autori sa rozhodli, že pre prvotinu nebudú zásadne meniť herné mechanizmy ani zasahovať do obsahu. Napriek tomu sú jednotlivé verzie odlišné. „Najkomplexnejšou je PC verzia, keďže je obrazovka iná ako na handheldoch, podarilo sa tam vtesnať pomerne veľa zaujímavých a komplikovaných levelov čo sa týka grafiky. Na DS sú to dvojobrazovkové levely, kde človek prechádza z jednej obrazovky do druhej, no a iPhone mal najväčšie problémy s displayom, tak sa použili iba menšie levely." vysvetľuje rozdiely Ferko.

V Puzzle Expedition ovládate dvojicu hrdinov a navigujete ich cez bludisko plné prekážok tvorené jednou obrazovkou. V PC verzii to bude rovná stovka levelov (10 z toho bonusových), pre Iphone sa ušla iba polovica.

Čo nového v Cauldrone

Cauldron má na svojom triku hru snáď pre každú z existujúcich platforiem, no je uprednostňovaná tá, s ktorou majú najmenej starostí a majú zaistenú výbornú podporu a komunikáciu zo stranu držiteľa, tou je Xbox360 od Microsoftu. „PlayStation má nevýhodu, že je to veľmi odlišná platforma a ťažšie sa pre ňu vyvíja. Ak môžeme uprednostniť, tak uprednostňujeme platformy, pre ktoré sa vyvíja jednoduchšie." Takže žiadna hra pre Minis ani PSN v dohľadnej dobe.

Mračná nad Spellcross

Učite nie sme jediní, kto by uvítal pokračovanie alebo remake RTS Spellcross trebárs aj pre DS. „Spelcross pre DS by nebol zrovna ideálnou platformou, na dipslej by sa nezmestilo veľa," kontruje Ferko. Cauldron podľa jeho slov má „veľkú chuť" pokračovať nielen v Spellcrosse, ale aj v Chaserovi. „Aby ste sa pustili do takého veľkého projektu, musíte byť finančne nezávislí."

„Ak Spellcros, tak iba pre veľké displeje, aby to bolo prehľadné. Do úvahy prichádza iPad, na druhej strane je otázne, či by nebola škoda, aby sa táto hra spravila v kópii 1:1, so spritovom grafikou, len so zmeneným príbehom a levelmi." bilancuje.

„Ak pokračovanie, tak na špičkovej technologickej úrovni, so špičkovým príbehom a grafikou." Cauldron už skúšal oslovovať partnerov, no zatiaľ neúspešne. Nám neostáva len dúfať, že sa to raz podarí.

napísal spacejunker 10.9.2010
ČO NOVÉHO V CAULDRONE