BULLETSTORM

BULLETSTORM

Zabíjajte štýlovo

Bulletstorm je prehnanou FPS, ktorá v záplave vojenských operácií a vážnych konfliktov pôsobí ako rebel so vztýčeným prostredníkom. Môže si to dovoliť, autorov pôvodného Painkillera istí Epic Games. Je nafúknutá do absurdných rozmerov, čo sa týka zbraní, dizajnu, brutality a počtu steroidov napichaných do tela hlavného hrdinu, čo dávame za vinu značke Unreal Engine. Vo svete FPS je Bulletstorm hlúpym, bezhlavým a najmenej inteligentným, nepochopeným súrodencom. Teda aspoň sa tak tvári. A zdanie v mnohom klame.

Unikátne na Bulletstorm nie je, že v hre má prsty vykričaný Cliff Bleszinski, ktorého rukopis je evidentný nielen na ovládacej schéme, ale aj na zjednodušení prvkov a ich príbuznosti s Gears of War. Stlačením A sa hrdina rozbehne a kamera trasením vytvára dojem zvyšujúcej sa rýchlosti počas šprintu. Na postup toho veľa nepotrebujete vedieť, stačí ak viete, kde je kohútik, kde vystreľovací lúč, kde sa menia zbrane a kde je kopanec. Do krvi prechádza okamžite a ak ste niekedy hrali nejakú FPS, tak budete v Bulletstorm ako doma.

Unikátna nie je ani dĺžka dema, ktoré sa dá označiť za najkratšie v histórii hrateľných ukážok posledného desaťročia. Dá sa prefrčať pod päť minút a ak chcete, tak trhnete aj svetový rekord v speed rune. Rýchlosť nie charakterovým rysom Bulletstorm, tým je len a len štýl. A ten sleduje pozorne bodovací systém, body utešene narastajú na konto za najkreatívnejšie spôsoby popravy, odpratania, headshoty, kopance, krvostroje, napichávačky, lisovania, eliminácie, skupinové terapie s granátmi. Každé zabitie (skill kill) má svoju hodnotu.

V hre ich je viac ako stovka a zatiaľ čo základné podkopnutie, odkopnutie a následná lobotómia rozkroku olovom počas lokalizovaného bullet-timu alebo technika s pritiahnutím, odkopnutím a napichnutím na úplnou náhodou trčiace tyče z betónového skeletu stĺpu sú ohromujúce po prvýkrát, pri ich častom opakovaní veľa bodov nepripisujú a tu sa hlási o slovo experimentovanie so zbraňami a prostredím.

Prásk, mľask, bum, bác

Nielen v deme, ale aj všetky zbrane v plnej hre majú sekundárny režim paľby, tu nazvaný charge. Revolver vystreľuje explodujúce projektily, ktoré môžu s novým majiteľom vyletieť do vzduchu a tam explodovať v krvotrysku. Základný samopal zase cez žeravú hlaveň naraz vyprázdni zásobník s takým počtom guliek, že oholia kohokoľvek na kosť. Doslova. Poslednou zbraňou je granátomet so schopnosťou páliť diaľkovo odpálené nálože tvorené dvomi granátmi spojených reťazou, ktorá sa omotá o čokoľvek – krk, hlavu, nohu, stĺp. Čo sa stane po stlačení červeného tlačítka, netreba snáď popisovať. Sekundárny režim takúto muníciu akceleruje tak, že prerazí čokoľvek v dosahu.

Extrémne krátka stopáž po prvom dohraní vychladne prirýchlo, po piatom takisto, ale s motiváciou prekonať vlastné skóre, nahrabané body priateľov alebo tých v celosvetovom rebríčku vám nedajú a zopakujete si Echo mód, znovu a znovu. Echo je jediným ponúkaným režimom v deme, cieľom je prejsť úvodnú pasáž v rozpadajúcej sa budove s čo najvyšším dosiahnutým skóre pri čo najefektívnejšom zabíjaní. Výsledky sa okrem bodov hodnotia aj hviezdami (1 – 3). Opakovanie je matkou múdrosti aj v Bulletstorm, čoskoro zistíte, že v úvode stačí strhnúť strop na prvého žoldniera, že po požití alkoholu dostávate extra body. Deformovaný obraz vám sťaží mierenie, ale za tie body to stojí.

Bulletstorm

Experimentovaním a skúšaním rôznych taktík sa dá nájsť ideálna cesta k prekonaniu hranice desiatich tisícok. Hrdina dokáže druhou rukou pritiahnuť kohokoľvek pomocou energetického lúča alebo ho chargovaním vyhodiť do vzduchu, z nepriateľov v šachte môžete spraviť fašírku privolaním výťahu alebo si požičať rotačák a rozstrieľať ich na sra.ky... kašu. Zrazu steny s káblami bez izolácie začnete vnímať ako ideálnu príležitosť pre elektrizujúcu masáž a diery zase ako rýchlokurz paraglidingu bez padáku. Objaviť všetky skill killy dá zabrať. Niekedy stačí náhoda, strelíte niekoho do krku alebo rozkroku.

Bulletstorm každý jeden skill kill označuje skvelými hláškami ako Gang Bang, Ding Dong ani hrdina si neberie servítky pred ústa a komentuje dianie slovami ako Murder Time. Grayson Hunt nie je Duke Nukem, ale niečo nám hovorí, že niektoré hlášky sa stanú klasikami rovnako ako drsný čierny humor.

Demo Bulletstorm je kratučké, ale o to viac vás navnadí na plnú verziu, ktorá vychádza 25. februára. My sa ho nevieme dočkať.

Mimochodom, aké najvyššie skóre ste v deme dosiahli vy?

napísal spacejunker 27.1.2011