EROTICKÉ HRY

EROTICKÉ HRY

Budeš mojím valentínom?

Článok

Obsah článku nie je vhodný pre mladších ako 18 rokov.

Môže byť niečo krajšie ako sviatok lásky? Pre obchodníkov určite, minimálne Vianoce a Veľká noc. Nežnejšie polovičky síce vravia, že ich tento sviatok veľmi nezaujíma, ale skúste prísť v tento deň bez kvetiny alebo minimálne čokolády v tvare srdca. Je to síce „umelo“ vytvorený hype a pasca na zákazníkov, ale nie vždy tomu tak bolo. Ako určite viete, na Valentína väčšinou obdaruvávate vami milovanú osobu, ktorá na sklonku dňa obdarí vás. Pretože ide o lásku milencov, má tento sviatok veľmi blízko k erotike a sexu. A presne na tieto dva aspekty sa zameriame. Samozrejme, z herného hľadiska.

Erotické hry
Custers Revenge pohoršil domorodých indiánov.
Začneme v hernom praveku, kedy svetu vládol Walkman a Atari. Na ich konzole Atari 2600 sa objavilo viac šteklivých hier, no najviac diskutované boli Castros Revenge a Beat em and eat em. V prvej šlo o to, aby ste sa s holým kovbojom dostali pomedzi padajúce šípy k indiánke priviazanej o kôl, kde ju bolo treba patrične „oslobodiť“. Hra sa stretla s nevôľou hlavne u domorodých indiánov, ktorý hru brali ako zneuctenie a poníženie. V druhej zmienenej hre ste ovládali dvojicu nahých žien, ktoré mali za úlohu chytať do úst tekutinu vystreľovanú obnaženým pánom nad nimi v dome. Grafické spracovanie z osemdesiatych rokov z dnešného hľadiska vyvolá len jemný úškrn, no vtedy boli hry zaradené do tvrdého porna a bolo jedno, že falus generála Castra vyzeral ako tri veľké diagonálne spojené pixely.

Erotické hry
Perverse Doom modifikoval mnoho textúr a zvukov na oplzlosti.
V pokročilejšom a už trocha menej bradatom roku 1987 svetlo sveta uzrela postavička menom Larry Laffer. Jeho tvorca Al Lowe chcel poskytnúť trocha povyrazenia pre majiteľov osobných počítačov a svojho hrdinu uväznil v adventúre. Príbehy o nie príliš peknom ani príliš inteligentnom chlapíkovi, ktorý urobí takmer čokoľvek pre to, aby zasunul, sa stali populárne hlavne vďaka humoru a narážkam v texte. V tých dobách tých niekoľko holých pixelov skutočne nikoho neštartovalo, čo sa však menilo so stúpajúcou číslovkou za názvom. Najlepšie časy zažíval Larry dovŕšením šiesteho pokračovania, kedy aj digitalizované a potom znovu prekreslené modelky v zaujímavých pozíciách spôsobovali brnenie v rozkrokoch. Po tomto diely to však išlo s kariérou Larryho dolu vodou. V posledných smrteľných kŕčoch už sa zmohol len na hlúpučkú Magna Cum Laude, kde sa vtipné dialógy podrobili akčnej zložke. Takto končí jedna legenda, ktorú sa ešte pokúsilo nasledovať české štúdio Pterodon s titulom 7 dní a 7 nocí.

Erotické hry
7 dní a 7 nocí sa pokúsil nadviazať na šteklivé adventúry Larryho.
V roku 1998 sa narodila nová legenda žánru a jej sláva zhasla o sedem rokov neskôr. Napadlo vás niekedy ako to chodí v porno biznise? Na túto tému sa pokúsilo dať odpoveď štúdio CDV v ich Lula: The Sexy Empire. Jednalo sa o celkom zábavnú manažmentovku štúdia zameraného na výrobu filmov pre dospelých a hlavnú úlohu v nej zabrala blonďatá a veľkými pľúcnymi vakmi obdarená Lula. O rok neskôr sa objavila ako virtuálne tamagoči, ex post ešte v pinbale a pokri, no autorom s nízkym rozpočtom nedochádzali len financie, ale zjavne aj nápady. Labutiu pieseň prsnatá hrdinka zaspievala v Lula 3D a pravdepodobne sa zhodneme, že to bolo len dobre.

Erotické hry
Duke a spestrenie v strip bare.
Pred rozšírením internetu, kedy sú dnes rôzne erotické hry na bázi pexexa, strip pokru alebo tetrisu vzdialené len niekoľko klikov od vašich monitorov, sa šírili hry väčšinou pomocou diskiet (a nebudeme si nahovárať, že neboli pirátske a zavše zavírené). Najbližšie a v zrozumiteľnom jazyku s erotickým podtextom vznikali doma na kolene u našich západných bratov. Spomeňme napríklad Perverse Doom, kde sa autor vyhral a pomenil v tejto kultovej hre desiatky textúr a zvukov. Miesto brokovnice ste obťahovali penis, zbierali vložky miesto nábojov a ultimátnu BFG alternovalo ženské torzo od pása dolu. Všetko s patričnými oplzlosťami a vulgárnym pokrikovaním od IMPov a zombie vojakov. Podarenejším počinom však určite bol Playboy. Čisto textový simulátor balenia a zvádzania žien si našiel nespočet fanúšikov a vzniklo hneď niekoľko pokračovaní, ktoré pridávali nové minihry, akcie a samozrejme obrázky slečien. Vývoj sa zastavil na verzii Playboy 2003 a hra je voľne ku stiahnutiu. Otázne je, či sa vám ju v prípade záujmu ešte podarí spustiť.

Erotické hry
Vo svete Falloutu ste sa mohli stať porno hviezdou.
Keďže sme už trocha načali modifikácie v prípade Pervers Doom, tak by bolo hriechom nespomenúť nejaké iné. Moderská komunita na PC nepospávala a k úspešným hrám väčšinou existovali rôzne nude patche, kde sa obľúbená hrdinka (alebo aj hrdinovia, ak chcete) objaví celkom bez oblečenia. Mániu odštartovala samozrejme Lara Croft, no podobné kúsky nájdete napríklad pre Oblivion, Half Life 2, či Sims, respektíve si môžete byť istí, že ak je hlavná postava ženského pohlavia, tak na 90 percent je ku hre na internete dostupný nude patch.

Erotické hry
Plumbers Dont Wear Ties neobsahoval okrem zlých FMV scén žiadne kusy voľne spozorovateľných ženských orgánov.
Éra 90-tych rokov bola poznačená hlavne nástupom CD médií a FMV sekvencií, ktoré neobišli ani šteklivý biznis. Treba však hneď konštatovať, že tieto (ne)hry boli ešte väčšie zhovadilosti ako tie pre Atari 2600. Ich podstata spočívala vždy len zvoliť to, ako má príbeh pokračovať. Volieb bolo samozrejme málo, celý „film“ mal okolo 40 minút a použiť sa nedali ani ako masturbačná pomôcka, pretože na tých kockatých low res (Sex(3DO)) filmoch by ste nerozpoznali bradavku od topánky (Voyeur I a II (Philips CDi)) a v horších prípadoch dokonca nahota absentovala úplne (Plumbers dont wear ties (3DO)).

Erotické hry
Nude patch pre Tomb Raider vznikol pre každý diel.
V modernej 3D ére sa skôr stavia na polygóny a hi-res textúry, o čom sa nás úspešnejšie snažili presvedčiť hlavne hry Singles 1 a Singles 2, 7 Sins alebo Playboy: The Mansion. Kde išlo buď o manažmentovky alebo simulátor vzťahov na spôsob Sims. Dieru do sveta neurobili, no akú-takú pozornosť vďaka svojmu zameraniu a publikovaným obrázkom získali. Tak tomu však bolo u nás. V Japonsku by takéto hry neprerazili. To je totiž kategória sama pre seba. Milión rôznych variácií na dating simulátory, ktoré ani nemá zmysel spomínať, rôzne voyeurské a šmírovacie blbinky, až po hlúposti, ako je natieranie oleja na dievča na pláži (Sexy Beach). Toto môže asi skutočne vzrušovať len Japoncov. Posledná a najotrasnejšia kategória z východu je simulátor znásilnenia - Rapelay (ak napíšem neskúšajte ju, tak poslúchnete?) Príšerná ani nie tak prevedením ako morálnosťou, kedy postupne obchytkávate a znásilňujete matku a jej dve dcéry. Kam to bude ďalej spieť?

Erotické hry
Nahé scény v Heavy Rain neboli jednoúčelové.
Sexuálny podtón a scény však obsahujú aj hry, ktoré sú z iného žánru a túto zložku v sebe majú len na vytvorenie väčšej uveriteľnosti príbehu alebo sveta. Spomeňme si na nie tak dávny škandál, ktorý spôsobil Mass Effect, kde bola súlož len akýmsi vyvrcholením a spečatením vzťahu dvoch zamilovaných osôb, no v médiách to bolo, samozrejme, prezentované inak. Podobnú zložku na vyvolanie pocitu maximálnej autenticity mali v minulosti napríklad Zaklínač, GTA, Gothic či oba Fallouty, kde ste sa mohli stať dokonca porno star.

Erotické hry
Simulátor znásilnenia? Kam to spejeme?
S nahotou potrebnou na vytvorenie uveriteľnejšej doby a reálii ste sa mohli stretnúť v gangsterke Godfather a Saboteur, kde kluby s exotickými tanečnicami vedeli vyvolať lepšiu uveriteľnosť. Sprchovacia a strip scéna z Heavy Rain zasa pomáhala na vyvolanie väčšej zraniteľnosti postavy a zúfalstva, kam až musí zájsť, aby dosiahla daný cieľ. Niekedy je však nahota v hre zameraná úmyselne na najprimitívnejšie pudy hráča. S týmto faktom pracujú hlavne japonské štúdiá, no niekedy slúži len ako skrytý bonusový obsah pre tých najhorlivejších ako odmena. Do prvej kategórie spadajú napríklad šlápoty v baroch Duke Nukem 3D, obnažená priateľka z Dantes Inferno, mačkoidné alienky z Albionu, radodajky v sérii God of War či séria Castlevania, kde nie je o nejaký ten holý prsník polobohyne nikdy núdza, alebo ktorúkoľvek prsaticu z bojových hier ako napríklad Dead or Alive. Do druhej kategórie smelo zaradíme populárne Hot Coffee z GTA, scénu s Meryl v prvom Metal Gear alebo holú Alexis Sinclaire v jakuzy v titule SiN.

napísal fendi 14.2.2011
EROTICKÉ HRY

|Cod mw2 (2)