UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION

UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION

Naháňačka s lietadlom v multiplayeri

Dojmy

Nie je žiadnym tajomstvom, že Uncharted 3 bude obsahovať aj multiplayer. Naughty Dog sa naďalej odmieta podvoliť prúdu a k tvorbe módov aj samotnej hrateľnosti počas zápasov pristupuje po svojom, pričom prenáša pôvodný feeling zo singleplayeru do hry viacerých hráčov. Trochu iný má byť aj v pripravovanej trojke, stačí si pozrieť vydarený video zostrih.

„Našim cieľom bolo vždy vziať charakteristickú hrateľnosť Uncharted a slabosť pre dramatické momenty a použiť ich ako základné kamene pre budovanie neopozeraného multiplayerového zážitku," opisuje multiplayer Arne Meyer z Naugty Dog pre PS Blog.

Vo videu môžete vidieť dvojicu máp – The Airstrip a Chateau. Na tej prvej dochádza k naháňačke na pristávacej dráhe, z korieb kamiónov hráči postupne preskakujú až na palubu obrovského nákladného lietadla, ktoré sa snaží vzlietnuť. The Airstrip je rozdelená na dve časti, keď sa lietadlo odlepí od dráhy, boj sa presunie do hangáru. V arénovitom duchu sa nesie aj druhá mapa.

Medzi novými predstavenými módmi sú: Team Deathmatch (5 vs 5), Three Team Deathmatch s delením hráčov do troch tímov po dvoch (2 vs 2 vs 2) a Free For All pre ôsmych, ktorý najlepšie vystihuje skladba z traileru s názvom „I Want to Kill Everybody in the World". Novinkou bude aj podpora splitscreenu pre dvoch hráčov s možnosťou nalogovať sa dvomi nezávislými PSN kontami.

Bez priateľov ani ranu

„Hranie s kamarátmi a vytváranie tímového prostredia je pre nás mimoriadne dôležité a podporíme to aj Buddy systémom." vysvetľuje Meyer. Každému hráčovi bude pridelený parťák, s ktorým zdieľate všetky (ne)úspechy v hre. Umožní aj respawnovanie v blízkosti žijúceho kamaráta, takže do akcie vstupujete rýchlejšie a ak to situácia dovolí, aj mu pomôžete v prekérnych momentoch. „Je to kľúčové, pretože väčšina našich módov sú tímovo zamerané a tímy, ktoré budú držať spolu, vydržia dlhšie," dodáva.

V traileri si môžete všimnúť modifikácie zbraní, úpravy sa však nebudú týkať iba výzoru, ale aj funkčnosti, zväčšíte si zásobníky, mieridlá a pod. A to nie je všetko. „Hrdinovia aj zloduchovia budú mať stovky upraviteľných častí, od tričiek, cez nohavice, až po prepracovanú úpravu zbraní." Upraviť pôjde dokonca aj výzor Drakea a Sullyho, nehovoriac o vytvorení vlastného tímového emblému.

Uncharted 3: Drake's Deception

S postavami súvisia aj boostre, k niekoľkým obľúbeným schopnostiam pribudnú nové špeciality vrátane spoplatnených. Za utŕžené peniaze môžete investovať do jednorazových, ktoré použijete iba v jednom zápase. Výhody však narastajú aj získavaním medailí alebo hľadaním truhlíc. Systém odmien sa neobmedzuje iba na expy či peniaze, bonusy sa odomykajú cez rôzne modifikátory aj predmety počas plnenia Misií. V Uncharted 3 budú dva typy – instantné a dlhotrvajúce.

„Instantné sa objavia aj v strede zápasu s cieľom, ktorý splníte po niekoľkých zápasoch. Misie, ktoré si zvolíte z menu, budú vyžadovať oveľa viac času, dokonca niekoľko dní, a od toho budú odstupňované aj odmeny."

Naughty Dog sa snaží v multiplayeri eliminovať pocit okamžitej bezmocnosti, keď čelíte oveľa skúsenejším. Misku váh môže v zápasoch nakloniť Power Play, ktorá sa aktivuje, ak jeden z tímov zaostáva. Vyrovnajú sa tak šance; posledný môže dohnať stratu, ale pre prvého sa otvára príležitosť ako zvýšiť náskok. A ak na konci nastane zhoda, zápas sa automaticky predĺži, pričom po časovom limite rozhodne aj jediný bod. Ak by ani po predĺžení nebolo rozhodnuté o víťazovi, prejde zápas do Sudden Death. „Je to veľmi podobné Elimination – neexistujú tu respawny a posledný žijúci hráč vyhrá zápas pre celý tím."

Sociálny Uncharted 3

Online komponent Uncharted 3 bude unikátny integráciou celého Facebooku. Po prepojení konta budete vidieť, kto z priateľov (zobrazených s profilovou fotkou a skutočným menom používaným na Facebooku) je online, či zavesili niečo súvisiace s hrou na nástenku. S priateľmi bude možné priamo komunikovať, pozývať ich priamo do hry. Na nástenkách sa budú objavovať okrem fotografií, videí, emblémov aj statusy, ktoré možno lajkovať a odomknúť si in-game darčeky. „Neupdatujeme vašu nástenku základnými vecami, ktoré sa dejú v hre," povedal Christophe Balestra pre USA Today.

Videá zo zápasov poputujú aj na YouTube a ak budú zaujímavé, bude ich vysielať aj interný kanál Uncharted TV. Celková dĺžka klipov narástla na 190 sekúnd, pričom výsledok sa bude dať dodatočne upraviť (manipulácia s kamerou, pridanie komentáru a pod). So strihaním a úpravou môžu pomôcť aj priatelia online.

Naughty Dog sa v úvodných prezentáciách koncentruje iba na kompetitívnu časť, o co-ope sa zatiaľ mlčí. Autori však ubezpečujú, že sa nemáme ničoho báť, co-op je súčasťou Uncharted 3.

O všetkých módoch budeme vedieť takmer všetko mesiac pred vydaním, tj. v októbri. Ale už teraz máme pozitívnu správu pre všetkých, ktorí sú členmi PS Plus alebo tých, ktorí si plánujú kúpiť inFamous 2. Ide totiž o jediné možné cesty ako sa zúčastniť multiplayerovej bety Uncharted 3, ktorá vypunke 28. júna a potrvá do 13. júla.

napísal spacejunker 18.4.2011
UNCHARTED 3: DRAKE'S DECEPTION

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Naughty Dog