KUNG FU PANDA 2

KUNG FU PANDA 2

6.5

Karate Kinect zvieratká

Letná sezóna filmových hitov sa už rozbehla a spolu s ňou aj invázia herných verzií pre všetky možné platformy. Všetci vieme, ako to v tejto oblasti chodí – rýchlo pripravené hry sa uchádzajú o peniažky filmových fanúšikov, ale pozor, občas sa objaví aj nadpriemerný kúsok. Pri Kung Fu Pande sú iba dve možnosti: z hry sa vykľuje typická behačka (PS3 verzia) alebo sa autori s možnosťami pohybových ovládačov pokúsia o niečo viac – a X360 verzia taká chce byť, keď podľa obalu imperatívne vyžaduje Kinect. Takže budeme môcť konečne bojovať vlastnými rukami a silami v dobrej hre podľa filmu?

V podstate áno. Navyše herná Kung Fu Panda 2 sa nevydala ani typickým smerom prerozprávania už známeho príbehu, ale vytvorila nový, voľne nadväzujúci na dianie z filmu. Lord Shen je porazený, Gongmen City zachránené, no rysujú sa noví protivníci. Aj zvyšky Shenovej armády, ktorá nechce kapitulovať, aj lord Xiao Dan s mocenskými chúťkami. Nový príbeh je dobre poskladaný a niekto si dal námahu nadviazať na dianie z dlhých i krátkych filmov; rešpektuje charakter postáv, dianie vo svete a doň zasadil nových súperov i akciu. Príbeh si navyše vyhradzuje solídny kus času na svoje rozprávanie, cutscén je neúrekom, len kvalita grafiky nie je na dnešné pomery práve špičková.

Čo neznamená, že by ste sa do Story Mode nemali vôbec pustiť, skôr naopak, budete musieť, ak túžite vidieť všetko, čo hra ponúka. Spolu s Free Mode tvoria hlavnú porciu a sú videoherne prepojené. Vo Free Mode je patričná voľnosť, možnosť hrať levely dookola či s úvodným tréningom. Ale na začiatku je dostupného len málo obsahu, ten sa odomkne prirodzene počas hrania príbehovej časti.

Story Mode je však trochu nevyrovnaný celok. Že rozpráva dobrý príbeh a má kopu animácií, je fajn. Ale že trvá len štyri hodiny a animácie tvoria zhruba 30 % obsahu, to je horší rezultát. Je dobré vidieť prepracovanú líniu, oveľa ťažšie sa však zmierite s tým, že vás hra zastaví práve v čase, keď sa chcete najviac biť alebo že taký dobrý príbeh nebol vybavený väčšou porciou hrateľnosti. Možno sa hra sama reguluje v snahe, aby ste sa príliš neunavili, ale primárne publikum (deti) má veľa energie.

Kung Fu Panda 2
Kung Fu Panda 2 Výkopy majú spočiatku zvláštnu finesu - musíte urobiť mierny výpad vpred, inak miniete.
Výkopy majú spočiatku zvláštnu finesu - musíte urobiť mierny výpad vpred, inak miniete.

Kung Fu Panda 2 Minihra s rikšou je fajn a pripomína to najlepšie zo športových Kinect jednohubiek.
Minihra s rikšou je fajn a pripomína to najlepšie zo športových Kinect jednohubiek.

Kung Fu Panda 2 Preraziť takto tvrdú obranu vyžaduje neraz fígeľ - podraziť či nalákať vlka na iný hnát.
Preraziť takto tvrdú obranu vyžaduje neraz fígeľ - podraziť či nalákať vlka na iný hnát.

Dobrá správa je, že Kung Fu Panda 2 ako Kinect titul nepadla do osídiel nevýrazného titulu alebo iba x-tej kolekcie minihier. Hlavná porcia herného obsahu je bojovka, kde predvádzate útočné i obranné údery. S Kinectom si hra rozumie od hlavného menu, kde jednou rukou vyberáte v priestore módy a nastavenia a ľavou rukou udierate do gongu na znak potvrdenia. Šikovná voľba, čo sa nezunuje. Údery sa učíte postupne a hra vám spočiatku radí čo a ako. Pästné chvaty sa naučíte okamžite, stačí udrieť do priestoru. Kopy sú inštinktívne, akurát si treba dávať bacha, aby ste neboli príliš blízko TV a omylom nedali nakladačku svojej 40" uhlopriečke. Kopačku z otočky či horizontálny kop a la Po síce nenacvičíte, ale môžete ju simulovať výskokom v správnom čase. Vaši protivníci sa snažia uhýbať, odskakovať a iným spôsobom znepríjemniť boj. Zásadne nebojujete proti presile, ale iba jednému protivníkovi, hoci proti vám stoja traja – oni sa postupne vystriedajú, ale naraz útočiť nebudú. Po vzore bojoviek sa zobrazia ukazovatele zdravia vás i oponentov a postupne si uberáte životy. Potiaľto by bola Kung Fu Panda 2 aj celkom dobrou hrou podľa filmu a Kinect by jej robil česť, no neskôr sa objaví problém.

Ako sa vám znamenite darí útočiť, tak vzniká problém pri obrane. Skvelá odozva Kinectu je zrazu preč a vy bojujete viac s omeškaním o tretinu až pol sekundy i presnými pózami či gestami, ktoré sa snažíte napodobniť, ako s reálnymi nepriateľmi tam v hre. Prvá lekcia s obranou ma skôr rozladila ako presvedčila o tom, že viem inštinktívne bojovať s rôznymi protivníkmi ako to hra odo mňa očakáva. Ani ďalšie momenty som nedokázal rozlúsknuť na sto percent – už si zvyknete na oneskorenie, zrazu sa treba vyrovnať s občas nevyrovnanou obtiažnosťou. V Story Mode je postup hrou celkom priamočiary – ale vo Free Mode už budete na vyšších obtiažnostiach súboje opakovať, lebo vás čo-to zradí. Moja súbojová krivka sa tak zrazu mení – to, čo zvládam na útokoch, strácam na obrane a naopak. Je to neľahký súboj, aj s Kinectom. Boje majú ešte jeden ďalší element popri postupne sa zväčšujúcej palete – mocný úder niekoho zo Zúrivej päťky: stačí zvolať Tigress či Crane a už sa vyrúti váš kamoš.

Okrem bojovania sa však do Kung Fu Pandy 2 predsa len prepašovali aj minihry. Preteky na rikšiach sú pestré, zábavné a podobne ako v Kinect Adventures využívate pohyb celého tela na uhýbanie, skok či pokrčenie sa. Kinect funguje ako má a navyše sú preteky spestrené o hádzanie predmetov a rušenie ich rovnováhy na inej rikši. Mierenie a hádzanie predmetov tvorí aj druhú minihru – v ktorej nejde o nič iné, len o útok a obranu. Opäť platí – Kinect dokáže obe aktivity pokryť akceptovateľne. Treťou minihrou je servírovanie rezancov správnej farby svojim zákazníkom. Celkom nuda, časový limit sa kráti a vy vyberáte správne farby či ingrediencie a podávate ďalej.

Kung Fu Panda 2

Keď prehryznete menšie sklamanie zo Story Mode, zistíte, že obsahovo nie je Kung Fu Panda 2 taká chudobná. Free Mode má povahu mapky, na ktorej ikony núkajú možnosti prehrať si všetky časti príbehu a obsahuje bojové, aj miniherné aktivity. Ale prekvapivo tu nemáte iba obsah zo Story Mode, t.j. všetky levely s možnosťou opakovaného hrania, vylepšovania štatistík a hrabania medailí a viac bodov za vaše snaženie. Tu a tam sa objaví nová minihra (najmä pri hádzaní predmetov a rezancoch) či možnosť bojovať rôznymi štýlmi a na viacerých obtiažnostiach. Základ je prejsť najprv Story Mode, lebo až potom sa odblokujú všetky obsahové možnosti aj vo Free Mode.

Grafika je spočiatku fajn, ale postupom času sa ukáže byť dosť nevyrovnaná. Na Poa bola minutá celá pozornosť tvorcov, na modely ostatných postáv či arény už menej. Ešteže sa striedajú rôzne prostredia aj pár exteriérov, inak by vyznela Kung Fu Panda 2 fádne. Zvuková výbava je priemerná, hoci tá skvelá hudba z filmu sem cestu nenašla a rovnako ani Jack Black či iné známe hlasy. Prekvapivo však dostali veľmi dobrých náhradníkov, takže medzi Po vo filme a v hre takmer nezistíte rozdiel.

Kung Fu Panda 2 je teda dosť rôznorodý, ale nie nehrateľný celok. V hre je dosť málo obsahu, najmä príbehový mód by si zaslúžil aj dvojnásobok. No väčšina hernej náplne funguje – minihry sú hrateľné a súboje väčšinou tiež. Akurát si musíte zvyknúť na podivnú defenzívu a neočakávať zázraky. Detský sen plný fiktívneho mlátenia pred obrazovkou v rôznych kung fu trikoch sa vám však splní.

napísal korec 30.6.2011
6.5
5.2