Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

7.0

WWE '12

Wrestling plný zmien

Recenzia pre PS3 (recenzovaná verzia), Xbox360, Wii

možnosti editoru
široká herná ponuka
mnoho obsahu
počet postáv
príliš veľa skriptov v RTWM
nevyvážaná AI
dynamické comebacky
častý nesúlad obsahu v MP

Pokladom v portfóliu vydavateľského domu THQ sú jednoznačne aj každoročne vydávané wrestlingové tituly. Novodobé gladiátorské zápasy síce u nás nijak zvlášť populárne nie sú, no aj vďaka niektorým hviezdam, ktoré presiahli hranice tejto zábavy, aspoň niečo hovoria širokej verejnosti. Hlavne však pre fanúšikov prichádza nové pokračovanie, celkovo štrnásty diel, avšak prvý nesúci len meno svetovej wrestlingovej organizácie - WWEʹ12.

Dvanástka je priamym pokračovaním minuloročného WWE SmackDown vs. Raw 2011, no nemení len číslovku za názvom, ako to bohužiaľ často býva v prípade športových sérií, ale robí aj zaujímavé zmeny do jadra samotnej hrateľnosti. Niektoré sú dobré, iné zase horšie, hlavnou otázkou však zostáva, či titul dokáže zaujať a to nie len fanúšikov subžánru, ale aj hráčov, ktorí k tejto tematike nemajú až tak blízko.

Teatrálnosť a pompéznosť prezentácie patria k hlavným črtám samotného profesionálneho wrestlingu a inak tomu nie je v prípade WWE 12. Bohatá prezentácia vás milo prekvapí už v úvode a jednoznačne dáva najavo, že na hre sa nešetrilo. Dokonca vás aj istým spôsobom strhne. Rovnako je na tom aj bohatá ponuka herných režimov, ktorá jasne dáva na známosť, že má pre vás pripravené desiatky hodín hrania. No znie to až príliš idylicky a samozrejme aj v tomto prípade výsledný dojem kazia niektoré chyby.

Zabudnite na placatých panákov, hra disponuje pekne vymodelovanými divákmi
V zástupoch hrateľných postáv nájdete aj divy wrestlingu.
Narazíte na tie najznámejšie mená.



Nie je mnoho titulov, ktoré by len v jednom režime ponúkli také množstvo obsahu ako je v prípade WWEʹ12. Obyčajná možnosť rýchlej hry, kedy si vyberiete postavy a arénu, narastá do gigantických rozmerov v rôznych pravidlách, ktoré si môžete navoliť a obohatiť tak hranie. Okrem súboja jeden na jedného tu nájdete aj súboje tag tímov, zápasy v klietke, v ohnivom kruhu, za pomoci rebríkov a rôzne iné špeciálne pravidlá, ktoré vás dokážu zabaviť na dlhé hodiny.

Ťažiskom sú ale dva hlavné režimy, predstavujúce isté obdoby kariéry. Prvý z týchto režimov je nazvaný Universe, v ktorom zasahujete do predpripravených súbojov za určitých podmienok. Preskáčete si tu celým kalendárom WWE, RAW a ďalších, v ktorých sú pre vás pripravené situácie, ktoré musíte splniť, najčastejšie teda zvíťaziť. Postupom si môžete odomknúť veci ako postavy, arény a ďalšie. Fanúšikom je tento režim už dobre známy z predchádzajúceho dielu, no v tomto ročníku môžete spozorovať rozšírenie slobody.

Road To WrestleMania je druhým ťažiskovým režimom. Pozostáva z troch aktov a každý sa nesie v inom duchu. Prvý vás zavedie do kože zloducha, ktorým je írsky wrestler Sheamus. Hlavnú rolu v príbehu hrdinu má známy Triple H. V poslednom akte sa dostáva k slovu váš vlastný výtvor ako hrdina svojej príbehovej línie. RTWM má pre vás pripravené desiatky hodín, počas ktorých sa stále niečo deje a ktoré vás okrem ringu zavedú aj do zákulisia tohto divadla. Problémom ale je, že vám scenár až príliš často diktuje, čo presne máte robiť a čo sa má stať. A tak musíte nad súperom zvíťaziť predpísaným spôsobom, aj napriek dominancii v zápase vás zrazu z ničoho nič váš zdevastovaný súper položí na lopatky či v animačke po súboji vaša postava s hanbou uteká z ringu aj napriek bezkonkurenčnému výkonu. Kým v prvej tretine sa cez to ešte dokážete preniesť, tak potom to začne čoraz viac otravovať a znechucovať.

Slobodu, o ktorú ste ukrátení v RTWM, je vám navrátená v editore, ktorého možnosti sú úžasné. Nevytvárate len postavy a ringy, ale aj nástupy, videá, pohyby či príbehové línie. Len v samotnom editore dokážete stráviť ďalšie hodiny vytváraním obsahov presne podľa svojho gusta. A samozrejmosťou je aj zdieľanie vytvorených obsahov. Chýba vám v hre Hulk Hogan či chcete automaticky vyhrávať s Chuckom Norrisom? Nie je problém, tieto postavy sú už dostupné! Herné režimy uzatvára multiplayer. Poteší vás prehľadné a rýchle vyhľadávanie, avšak kvôli rôznorodosti obsahu sa často stáva, že sa na hru nepripojíte, lebo nemáte stiahnutý určitý ring.

Doslova na hubu však WWE 12 dopadá vďaka jednej fatálnej chybe, ktorá je novinkou v súbojovom systéme. Okrem nej tu nájdete aj iné zmeny, často k lepšiemu, no práve táto má drastický dopad na celkovú hrateľnosť. Samotný obal hry naznačuje, že aktuálny súbojový systém je jednoduchší, rýchlejší a uveriteľnejší. A v ani jednom bode mu nemôžem odporovať, lebo všetko je to pravda. Bohužiaľ toto je ten prípad, kedy to nemusí nutne znamenať, že je aj globálne lepší.

Preč je systém silných a slabých chvatov z predchádzajúcej hry. Veľa vecí je teraz automatických a útoky sa odvíjajú aj od stavu oponenta. Vynikajúcou vecou je zameriavanie útokov na konkrétne časti tela a taktiež vylepšenia v systéme vymanenia sa z pinfallu, ktorý je trošku náročnejší. Novinkou je aj bod zlomu. Manéver v podobe stláčacej „minihry“, kedy môžete v istom momente zápasu protivníka zlomiť a zvíťaziť. To všetko je ale na nič, nakoľko celkový dojem ruinuje systém dynamických comebackov, čo sú vlastne QTE na odvrátenie útoku. Sú ale strašne otravné, neprirodzené, zle načasované, AI ich využíva až príliš často. Pri hraní zistíte, že hra dokonca vyžaduje, aby ste ich predvídali, lebo ak stlačíte zodpovedajúce tlačidlo v momente objavenia, tak je už neskoro. Možno by to až tak neprekážalo, keby to nebol mechanizmus, ktorý máte pred očami prakticky každú sekundu v zápase. Je to vec, ktorú dokáže razom opraviť patch, ale takto to stále iba zbytočne frustruje.

Tu sa čisto nebojuje.
K postavám patria aj typické chmaty.
Musíte súpera zlomiť!



Grafická stránka WWE 12 je na tom pomerne dobre. Hlavne vaše oko potešia animácie pohybov, ktoré sú zvládnuté na jednotku, sú dokonale plynulé a prechody medzi jednotlivými pohybmi sú prirodzené. Zvuková stránka a dabing sú taktiež na vysokej úrovni. Plejáda mien, ktorými sa titul pýši, je impozantná. V tomto type hier doteraz najširší. Obsahuje nie len známe tváre ako Triple H, Steve Austin, John Cena, ale aj mnoho dív ženského wrestlingu. Škoda len, že asi najznámejšia tvár, The Rock, je zatiaľ len bonusom pre predobjednávky. Je obrovská škoda, že titul premárnil svoj obrovský potenciál na úplne zbytočných chybách. Mohol prilákať aj mnoho nových hráčov, no takto mu zostáva len vybudovaná základňa fanúšikov a aj tí si budú musieť zvykať na nepríjemnosti s ňou spojené.


napísal matus_ace 2.1.2012


Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Karta hry
WWE 12
xbox360 wii

THQ /Comgad / YUKES
Šport
www.metacritic.com/game

dátum vydania 25.11. 2011
Kúpiť si hru na
Hodnotenie
Sector:
                                        7.0
Užívatelia (výpis):
                                       
7.9
Vaše hodnotenie:
                                       
0.0
Užívateľské recenzie
WWE 12 wrestlingová hra z dielne THQ, ktorá obsahuje plnú licenciu na všetky hviezdy, logá a podobné...prečítať
KOCO - jmeno me, 28.4.2012
6,5

Chcete pridať svoj názor? Napíšte článok....

Ďalšie články k hre
43 WWE '12
[recenzia 2.1.]
Ďalšie aktuálne články
12 Grim Dawn
dojmy 17.4.
15 Age of Wonders III
recenzia 16.4.
0 Sector magazín #55
článok 15.4.
12 Tower of Guns
recenzia 14.4.
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2014 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk