TOTAL WAR: SHOGUN 2 - FALL OF THE SAMURAI

TOTAL WAR: SHOGUN 2 - FALL OF THE SAMURAI

Pušný prach vs katany

Dojmy

Séria Total War sa minulý rok vrátila do historického Japonska a ťaženie samurajov bolo veľmi úspešné. Boj o krajinu vychádzajúceho slnka však ešte neskončil. Tentoraz sa však proti dokonale ostrým katanám postavia pušky. Akú má šancu meč proti olovenej guľke?

Nový Shogun 2: Fall of the Samurai sa posúva do modernejšieho obdobia. Po mocenských bojoch zavládol v krajine na dlhé roky relatívny pokoj. Vládnuci Šogunát uzavrel prístavy, aby sa vyhol vplyvom západu a krajina zostala dlhodobo v izolácii. Nič však netrvá večne a príležitosť robí zlodeja. Príležitosť pre imperiálne sily konečne zvrhnúť vládu samurajov pomocou moderných zbraní s podporou cudzích mocností.

Do hry sa teda okrem tradičných jednotiek s mečmi, kopijami a lukmi dostávajú aj technologické novinky. Prvé strelné zbrane v Japonsku sme videli už v pôvodnej hre. Teraz však dostali oveľa väčší priestor. Zatiaľ, čo sa konzervatívnejší Šogunát pridŕža starých spôsobov a naďalej uprednostňuje pôvodné zbrane a štýl života, impérium neváha siahnuť po puškách, gatlingoch, delách a vynálezoch, ako je parný stroj alebo telegraf. Začína sa nový boj o krajinu, v ktorom majú prsty aj privandrovalci z Ameriky, Anglicka a Francúzska.

Testovacia verzia nám dovolila načať nové ťaženie v pozícii imperiálnej frakcie Satsuma. Priebeh kampane sa v zásade nelíši od zabehnutého systému. Krátke a dlhé ťaženie vyžaduje v limitovanom čase ovládnutie určitého počtu provincií vrátane konkrétnych lokalít. Hoci vyjadrenie podpory Šogunátu alebo Impériu do istej miery zlepšuje alebo zhoršuje vzťahy s inými klanmi, nie je to boj dvoch strán. Aj tentoraz bojujete hlavne sami za seba proti všetkým, s ktorými neuzavriete spojenectvo. Priznám sa, že som očakával trochu odlišný priebeh kampane, ale je to klasika, ktorá nijako nevybočuje od zaužívaného Total War štandardu. Samozrejme, vnímate modernejšie obdobie, ale je to ako mať nový náter na starom, aj keď spoľahlivom aute.


Rozdiely sú predovšetkým v sortimente budov a jednotiek, ktorých vývoj a nákup je riešený tradičným spôsobom. Imperiálne klany už začínajú s modernými prvkami. Na čele sú generáli, ktorí namiesto kovového brnenia nosia uniformy a v armáde sú rozšírené pušky. Je však zrejmé, že pušný prach sa tu ešte neudomácnil, takže aj keď majú zbrane vysoký účinok, strelci pomaly nabíjajú a tak ešte nepredstavujú ničivú silu. Navyše dostrel prvých pušiek je krátky. Ľahko odení vojaci by by rýchlo podľahli čepeliam samurajov, keby ste ich na bojisku neumiestnili za tradične vyzbrojených bojovníkov v brnení s mečmi, či oštepmi. Postupom času však získate množstvo nových streleckých jednotiek s vyšším efektom, vrátane kavalérie s karabínami, či revolvermi, delá a gatlingy. Aj tak je však kombinovanie tradičných bojovníkov s moderným vojskom optimálnym riešením.

Modernizácia sa prejavuje aj na vode. Lode a parníky s účinným delostrelectvom a torpédami majú ničivú silu a svižnejšie sa pohybujú. Výrazne ovplyvnia aj priebeh bitiek na pevnine, keď ich paľbu zameriate na jednotky protivníka priamo počas boja. Taktiež oslabujú nepriateľské sídla, ktoré rýchlejšie podľahnú pri obliehaní. Pri obrane vlastného mesta naopak decimujú agresora, ktorý sa vás pokúša vyhladovať. Aj slabá posádka pevnosti so silnou podporou lodí dokáže odraziť výraznú presilu. A Keďže Japonsko je vlastne séria ostrovov, taktické možnosti lodí využijete pri väčšine pozemných konfliktov. Je dobre, že loďstvo, ktoré v starších dieloch Total War bolo iba sekundárnym doplnkom, teraz zohráva významnú úlohu na ceste k víťazstvu.

Manažment hry je dôverne známy, ale nájdete tam určité úpravy. Hospodárenie ovplyvňujú aj ročné obdobia, kedy sú zvýšené alebo znížené výnosy. Vývojový strom je delený na štátnu politiku a vojenské technológie. Prvý set viazaných inovácií predstavuje najmä prínosy v ekonomike a hospodárstve. Vojenské technológie znamenajú modernizáciu armády. S vývojom pribúdajú technologické skúsenosti a rastie úroveň klanu. Pokročilé vynálezy môžete vyvíjať až keď dosiahnete patričný technologický level. Najpokrokovejšie prvky vyvíjate až na štvrtom stupni.


Zmenil sa aj sortiment agentov, ktorí sa opäť špecializujú na diverznú činnosť alebo podporu klanu. Gejša využíva svoj šarm na podmanenie cieľa alebo inšpiruje spriatelené mestá a generálov, ktorí sú potom spokojnejší a oddanejší. Mestá rýchlejšie rastú. Ishin Shishi šíria propagandu a snažia sa presvedčiť zástancov Šogunátu, aby sa pridali k impériu. Iniciujú rebélie u nepriateľov, môžu zavraždiť neželaného generála a odhaliť cudzích agentov. Protikladom je Shinshengumi na strane Šogunátu. Shinobi je vrah, sabotér a skaut, odborník na záškodnícku činnosť. Foreign Veteran je britský, francúzsky alebo americký agent. Demoralizuje nepriateľov, likviduje cudzích agentov a v domovskom meste znižuje náklady na produkciu armády. Ľahko podľahne šarmu gejše.

Popri ťažení do hry pribudnú aj nové historické bitky. V ukážkovej pozemnej bitke sa ukázalo, že aj imperiálne jednotky, po zuby vyzbrojené strelnými zbraňami, majú problém zabrániť samurajom, aby prenikli do Kyoto. V námornej bitke, kde bolo treba chrániť významnú loď, sa zas uplatnili nie len výkonnejšie imperiálne lode, ale aj pobrežné batérie, ktoré po obsadení priniesli slušnú palebnú podporu.

Fall of The Samurai je samostatne funkčná expanzia. Bez originálu nebude obsahovať pôvodnú kampaň a bitky, ale ponúkne plnohodnotné nové ťaženie a historické boje. V preview verzii sa aktivovali aj súčasti, ktoré vyšli ako DLC, napríklad odseknuté údy a krv na obrazovke počas boja z Blood Pack balíčka. V multiplayeri má byť nová dobyvačná mapa z 19. storočia a avatar. Samozrejmou voľbou je režim directX 9 alebo directX 11. V praxi teda datadisk ponúkne rovnaký komfort a podobný zážitok, ako Shogun 2. Kvalita je zrejmá, ale pre majiteľov pôvodného titulu môže byť kúpa otázkou primeranej ceny.

Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai vychádza 23. marca.



napísal uni 1.2.2012
Páči sa mi!
TOTAL WAR: SHOGUN 2 - FALL OF THE SAMURAI



PC

Vývoj: SEGA / Comgad / Creative Assembly
Štýl: Stratégia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 23. marec 2012
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (0)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19840)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk