KINECT RUSH

KINECT RUSH

8.0

Pôsobivá zábava pre deti a celú rodinu.

Máte radi Pixar rozprávky? Ak áno, práve ste našli svoju novú obľúbenú hru, Kinect Rush totiž zhŕňa to najlepšie z tvorby Pixaru a dá vám ju vychutnať na vlastnej koži a to doslova. Vstúpite totiž so svojou postavičkou priamo do ich príbehov a budete ju ovládať svojim telom pomocou kinectu. Takto si zabeháte v Príbehu hračiek, zajazdíte v Autách, na dobrodružstvo sa pustíte v príbehu Hore, za jedlom sa budete kĺzať s potkanmi v Ratatouille a nakoniec pomôžete aj Rodinke Úžasných.

Pixar a autori z Asobo studios takto ponúkajú novú úroveň interakcie v ich príbehoch, a zároveň pre fanúšikov otvárajú virtuálny Pixar Park.  Ten síce rozľahlému Disneylandu z minuloročného kinect titulu nesiaha ani po členky, ale hrateľnosťou ako aj atraktívnosťou príbehov je Kinect Rush ďaleko vpredu. Rozprávky Macka Pu z Disneylandu už jednoducho dnešné deti tak nedokážu osloviť ako Mater alebo pán Úžasný. A práve o deti tu ide. Kinect Rush síce neodmietne žiadne publikum, ale deti si ho skutočne užijú.

Hra ponúkne 5 tém podľa známych animovaných filmov, každá téma má svoju sekciu parku a v nich tri postupne sa otvárajúce levely prepojené príbehom. Levely sú doplnkom k pôvodným filmom, niekedy ponúknu iný koniec, niekedy skrytú časť, ktorú sme nevideli, alebo len využijú známe prostredie na vlastný minipríbeh. Spolu takto hráči prejdu 15 levelov, každý zaberajúci okolo 4 až 7 fyzicky náročných minút

Kinect Rush
Kinect Rush  Kinect Rush vám umožní hrať aj za potkana a zachrániť reštauráciu
Kinect Rush vám umožní hrať aj za potkana a zachrániť reštauráciu

Kinect Rush  Stanete sa súčasťou Rodinky úžasných a zničiíte omnidroida
Stanete sa súčasťou Rodinky úžasných a zničiíte omnidroida

Kinect Rush  V príbehu Hore doslova prebehnete džungľou.
V príbehu Hore doslova prebehnete džungľou.

Vstúpte do rozprávky

Keďže je hra primárne pre deti, deti budú aj postavy hráčov a rovnako všetci návštevníci parku. Hráč si bude môcť vytvoriť svoju vlastnú postavu ktorú si buď nechá automaticky zoskenovať kinectom, ktorý vygeneruje postavičku pre každú hru, alebo si ju môže nadefinovať sám. Následne sa už spolu s deťmi zo školy autobusom vydáva k bránam filmového parku.

Tak ako postava hráča, tak aj ostatné deti začnú skúmať park a vymýšľať vlastné príbehy na ktoré vás budú lákať do danej sekcie a ktoré si s nimi následne môžete zahrať.  Napríklad v Cars sekcii takto ponúknu úvodné preteky po Chladičových kúpeľoch, kde budú hráči nasledovať Matera,  cestou zbierajú mince a snažia sa o čo najlepší čas. To nakoniec bude úloha v každom levele, čas a peniaze sa následne spočítajú a odomkýnajú ďalší level príbehu, alebo iné bonusy. V Cars si takto postupne hráči zajazdia na Porto Corsa a v Tokyu, aby chytili zloducha a zachránili Francesca, alebo v Príbehu hračiek pôjde o menej akčný ale rovnako dramatický príbeh a hráči majú za úlohu dopravaviť strateného macíka k dievčaťu. Preskáču škôlkou, pošúchajú sa na batožinových pásoch na letisku, skočia z lietadla a  nakoniec si zajazdia na aute na ovládanie. V Hore pôjde o prechod džungľou a útok na vzducholoď, v Ratatouille bude treba poraziť zlého šéfkuchára kde sa bude behať po strechách a po reštaurácii, exotickejší výlet ponúkne Pán úžasný, kde čaká hráčov džungľa, sopka a aj záchrana mesta.  Všetky príbehy ponúkajú obsiahly mix špecifických prostredí a či už behania, padania, šmýkania sa alebo jazdenia podľa vlastnej potreby.

Síce jeden level trvá maximálne 7 minút, pri deťoch to môže byť aj 15 minút a navyše sa to jedným nekončí, postupným odomkýnaním motivuje totiž hrať daný level stále znovu a znovu. Je teda síce v hre 15 rôznych epizód,  ale prechádzať ich bude treba aj 5 krát aby sa odomkli všetky upgrady postupne rozširujúce a vylepšujúce daný level. Napríklad sa takto získa turbo, rakety, nočné videnie, ktorým sa odhalia tajné miestnosti. Spolu je to takmer stovka upgradov, pri ktorých sa deti zabavia aj na desiatky hodín.

Žiaľ zábava je mierne stereotypná, všetky levely sú zamerané len na čas a body a aj keď su rozmanité cieľ je stále ten istý. Chýbajú tu súťažné minihry ako preteky, alebo súboje, ktoré si niektoré rozprávky vyslovené pýtajú. Znamená to, že napríklad v Cars sekcii nepretekáte, síce jazdíte a zbierate mince ale chýba tomu adrenalín s pretekania.

Na pokraji síl

Ovládanie v Kinect Rush je asi fyzicky najnáročnejšie zo všetkých kinect titulov, ale k tomu je aj najreálnejšie. Totiž ak sa chcete s postavou kráčať musíte hýbať rukami popri tele, ak chcete utekať musíte zapojiť aj nohy. Veľmi elegantne je vyriešené otáčanie a smerovanie postavy, kde stačí mierne natočiť ramená do jednej alebo druhej strany a postava už zatáča. Je to dynamické a plynule hlavne pri behu. Okrem toho sa budete nakláňať na boky pri šmýkaní sa, vyvažovať sa rozpaženými rukami, zaberať rukami, aby ste boli rýchlejší, alebo samozrejme skákať, liezť rukami na vyššie miesta, alebo zlanovať na nižšie. Nakoniec nechýba šoférovanie, ktoré na kinecte ponúka aj brzdene, spiatočku a turbo. Spolu je to rozsiahla paletu pohybov, do ktorej sa hráči rýchlo dostanú a aj to vďaka postavičkám neustále predvádzajúcim čo treba robiť. Predvádzajú to žiaľ neustále až je to iritujúce, niekedy pre istotu zaberú pol obrazovky priamo cez hru.

Napriek tomuto detailu je všetko v hre akčné, dymamické, ale samozrejme namáhavé. Ak to budú hrať deti, majú rodičia večer postarané o kľud, keďže hra deti doslova zničí a zaľahnú od vyčerpania. Iná situácia ale nastane keď nebudú vedieť niečo prejsť a zapoja do hry rodičov, vtedy pôjde do kolien celá rodina. Okrem možnosti striedania hráčov, je tu aj možnosť hrať dvaja kooperačne, kde si hráči môžu pomáhať, pretekať sa a kradnúť mince svojmu protivníkovi.

Ruka v ruke s ovládaním idú aj animácie a grafika, ktoré excelujú a aj keď to nie je vysokorozpočtový titul udržuje si vysokú kvalitu, ktorú nasadili ostatné Kinect tituly a miestami ju ešte posúva ďalej. Typicky Pixarovský art štýl samozrejme vyniká. Hudba z jednotlivých filmov nechýba a vždy vám pripomenie ich hlavný motív, hlasy sú decentné, ale žiaľ pre Slovenské deti chýbajú aspoň titulky.

Kinect Rush
Kinect Rush  Postavičky vám hra po zosnímaní vašej podoby vytvorí sama.
Postavičky vám hra po zosnímaní vašej podoby vytvorí sama.

Kinect Rush  Ťažké úlohy čakajú na hračky.
Ťažké úlohy čakajú na hračky.

Kinect Rush  S autami prejdete lokalitami z Cars 2
S autami prejdete lokalitami z Cars 2

Celkovo z Kinect Rush vychádza pekná, aj keď fyzicky náročná zábavka, ktorá očarí hlavne deti vyrastajúce na aktuálnych Pixarovských rozprávkach. Ponúkne zábavu a doplnenie už známych príbehov, v ktorých deti uväzní a precvičí na desiatky hodín. Z hry nakoniec budú mať "radosť" aj rodičia, ktorí budú unavené deti pravidelne striedať.

napísal saver 13.4.2012
Kinect Rush - Gameplay
Kinect Rush - Trailer