AIR CONFLICTS: PACIFIC CARRIERS

AIR CONFLICTS: PACIFIC CARRIERS

7.5

Najslávnejšie boje Pacifiku

Slovensko sa ani zďaleka nezaraďuje medzi veľmoci vo vývoji videohier. Skôr práve naopak a v kvantite, často aj v počte imaginárnych Áčiek (teda nie priamo kvalite) nás hravo predbiehajú aj všetky susedné krajiny. Dokonca aj Ukrajina. O to viac poteší, keď nejaký slovenský tím na trh dopraví kvalitný titul. Dá sa povedať, že stávkou na istotu v tomto smere môžu byť vývojári z Košíc, predtým známi ako 3D People, teraz Games Farm. Sú pojmom medzi leteckými akciami, v ktorých sú ako doma. Ich sériu Air Conflicts snáď zvlášť predstavovať a po minuloročných tajných misiách, kde sme sa dostali aj do vzdušného priestoru Banskej Bystrice, nás tentoraz zavedú nad bojiská Pacifiku.

Nie je to však prvý výlet Games Farm do Pacifiku. Séria počas svojej šesťročnej histórie už zmapovala najznámejšie boje druhej svetovej vojny a prvýkrát sa sem pozreli v roku 2007 v Attack on Pearl Harbor. Prakticky odvtedy sa už len držia svojho zaužívaného konceptu, ktorý rozširujú o nové nápady, aby hry pôsobili stále sviežo. A presne to je aj prípad aktuálneho dielu Air Conflicts: Pacific Carriers. Zdieľa mnoho spoločných čŕt so svojimi staršími súrodencami, no nezabúda ani na novinky.

Menším easter eggom od autorov je, že aj hra umiestnená do tejto časti sveta začína menším odkazom na Československo a to hneď v traileri. V hre samotnej sa už však dostávate do herného diania. To sa odvíja od roku 1938, kedy bola spustená na vodu snáď najznámejšia americká lietadlová loď, USS Enterprise, ktorá je dejiskom nielen príbehu, ale aj bojov. Nebola by to však akcia z prostredia Pacifiku, keby nezačínala útokom na Pearl Harbor. Je to už klišé, no ešte stále ako vstupná brána sa bojov tohto konfliktu spĺňa svoju úlohu.

Air Conflicts: Pacific Carriers
Air Conflicts: Pacific Carriers Do boja tentoraz vstupujete s celou letkou.
Do boja tentoraz vstupujete s celou letkou.

Air Conflicts: Pacific Carriers Výraznejšie sa pustíte aj do potápania lodí, či ponoriek.
Výraznejšie sa pustíte aj do potápania lodí, či ponoriek.

Air Conflicts: Pacific Carriers Dostanete sa aj mimo lietadla.
Dostanete sa aj mimo lietadla.

Secret Wars zo značnej miery vsádzal na príbeh hlavnej hrdinky a jej flashbacky do minulosti. Pacific Carriers na to ide trochu inak. Príbeh v hre taktiež nájdete, no teraz pôsobí len ako rámec, neodohráva sa v ňom priamo dej. Prvé husle, ako už aj názov hry napovedá, hrá prítomnosť lietadlových lodí. Tento príbeh vám teda predstaví veliteľov nie len Enterprise (Admirál Lucas Stark), ale aj japonských legiend medzi lietadlovými loďami – Akagi a Zuikaku (Hideaki Hashimoto). V koži veliteľov tak vysielate svojich pilotov do tých najznámejších bojov a následne aj preberáte úlohy týchto pilotov.

Kampaň je v Pacific Carriers rovnomerne rozdelená medzi obe strany konfliktu, pričom ešte aj tieto dve časti sa ďalej delia do dvoch kapitol. Celkovo tak ponúka slušnú nádielku misií, ktoré vás prevedú celou časovou líniou konfliktu, dočkáte sa bitky o Midway, nechýba ani Wake Island a potopíte mnoho lodí, napríklad aj Arizonu.

Do misií idete s celou letkou pilotov, pritom si môžete navoliť aj výzbroj, s ktorou podrobíte nepriateľov nemilosrdnej paľbe. Munície však nemáte neobmedzené množstvo a tak treba dobre mieriť aj striedať ovládané lietadlá, aby tie neaktívne mali čas doplniť zásoby. Vaši piloti (tí, ktorí prežijú) postupne za výsledky v boji získavajú skúsenostné body a pomaly sa vylepšujú.

Náplni jednotlivých misií nechýba variabilita, dokonca je ešte o niečo väčšia ako tomu bolo v minulosti. Vzhľadom na zameranie je zrejmé, že okrem leteckých súbojov výraznejšiu rolu zohrá aj bombardovanie či zosielanie smrtonosných torpéd. Tieto činnosti síce nepatria k najjednoduchším a ich učenie, aj vďaka niekedy nie príliš nápomocnému zameriavaniu, vám chvíľu potrvá, no v boji to potom zužitkujete. Okrem toho narazíte aj na hliadkovacie misie, v niektorých dokonca ani neovládate lietadlo, ale delá na lodi. Naháňať sa budete aj za pozemnými a pohyblivými cieľmi. Poteší aj dĺžka misií s niekoľkými úlohami na úkor ich počtu.

S prítomnosťou celých letiek súvisí jeden celkom nepríjemný problém, ktorý v niektorých momentoch dokáže nahnevať. Umelá inteligencia ostatných pilotov na bojisku nie je oslnivá. Síce po sebe dokážu strieľať, no to je asi tak všetko. A to bohužiaľ neplatí len pre pilotov súpera, ale aj vašich vlastných. A tak, keď sa prepnete medzi lietadlami, tak sa môžete ocitnúť aj na úplne opačnom konci mapy, lebo tu si AI lieta. Občas do vás pokojne vletí, tu však môžeme prižmúriť oko vzhľadom na povahu japonských pilotov. Celkovo však AI nie je žiaden zázrak a často si všetko musíte všetko odpracovať sami. Aspoň že neplytve munúciou.

Okrem kampane Pacific Carriers ponúka aj viacero ďalších režimov. V Survive sa ako jeden zo strelcov na lodi bránite prichádzajúcim vlnám nepriateľov, čo je variácia na populárnu hordu. Ďalej tu nájdete aj Instant Battle, kde sa podľa vlastných pravidiel vrhnete do rýchly súbojov. Samozrejmosťou je tréning, ktorý vám odhalí taje ovládania a herného systému. To isté platí aj pre možnosť znovu si zahrať už prejdené misie.

Samostatnou kapitolou je multiplayer, ktorý okrem hrania cez internet ponúka aj hranie po LAN, čo je dnes skôr vzácnosťou ako samozrejmosťou. Ten celkovo ponúka štyri módy DM, TDM, Capture The Flag a Carrier Battle, kde dva tímy proti sebe bojujú s cieľom zničiť loď toho druhého. K dispozícii je nastavovanie pravidiel, 13 máp a hranie si môže užiť naraz osem hráčov. Rovnako ako v predchádzajúcej časti, tak aj teraz sú súboje vynikajúce, rýchle a plné napätia. Hra sprvu trpela menšími problémami, no tie sú už teraz zažehnané. Jediný, ktorý pretrval, je slabšie vyvažovanie tímov.

Air Conflicts: Pacific Carriers
Air Conflicts: Pacific Carriers Kampaň neobchádza ani Pearl Harbor.
Kampaň neobchádza ani Pearl Harbor.

Air Conflicts: Pacific Carriers Letecké súboje stále patria k tým najzábavnejším.
Letecké súboje stále patria k tým najzábavnejším.

Air Conflicts: Pacific Carriers Reálne stroje a technika potešia nadšencov.
Reálne stroje a technika potešia nadšencov.

Air Conflicts: Pacific Carriers je skôr jednoduchšou leteckou arkádou, aj keď okrem arkádového letového modelu ponúka aj simulačný. Čo sa ovládania týka, tak si poradí s rôznymi perifériami alebo joystickmi. Postačí síce aj myška a klávesnica, no odporúčané je minimálne ovládanie gamepadom. Ovládanie je jednoduché a jeho základy si rýchlo osvojíte. Avšak s myškou je to kvôli jej „lenivosti“ trochu náročnejšie a ak si môžete vybrať, tak tejto možnosti vyhnite.

Graficky sa toho síce veľa od Secret Wars nezmenilo, modely lietadiel sú veľmi pekné a ponúkajú aj vizuálny model poškodenia, kedy vidíte otrhané krídla a podobne. Modely lodí sú o niečo slabšie, taktiež kokpity by si zaslúžili o niečo viac detailov. Prostredia sú pestrejšie, no aj tento raz jednoduché. Zvuky nekonkurujú filmovým ani herným trhákom, no neurazia. Hudba sa počúva veľmi príjemne. Okrem anglického poteší aj japonský dabing postáv.

Air Conflicts: Pacific Carriers je opäť veľmi slušnou hrou, no niekomu už môže vadiť až príliš veľká podobnosť s predošlými dielmi. Hra síce prináša aj zmeny, no treba dať za pravdu aj predchádzajúcim tvrdeniam. Aj tentoraz to autorom vyšlo, no v budúcnosti bez väčších zmien už nemusí. Zabavíte sa však veľmi dobre a to online aj offline, zvlášť ak pred simuláciou preferujete jednoduchšie lietanie.

napísal matus_ace 8.11.2012
7.5
AIR CONFLICTS: PACIFIC CARRIERS