ANGRY BIRDS STAR WARS

ANGRY BIRDS STAR WARS

9.0

Nahnevaní vtáci uprostred Hviezdnych vojen

Čo sa stane, keď najväčšia sci-fi značka absorbuje najväčšiu hernú mobilnú značku? Odpoveď je prostá - Angry Birds Star Wars. Malé, nahnevané vtáky sa tak zmenili na ostrých bojovníkov, ktorí prebrali úlohy známych postáv zo Star Wars univerza, aby porazili svojho najväčšieho nepriateľa, prasacieho Dart Vadera.

Samotná hra je podobne licencovaný produkt ako minulý rok Angry Birds Rio, kedy sa vtáci pripojili k animáku Rio, ale tentoraz ide o produkt väčší a masívnejší a pretvorené špeciálne pre Star Wars. Hra ponúka tri planéty so 120 levelmi a špeciálne bonusy v jedenástich miestnostiach, k tomu ďalšia planéta príde čoskoro zadarmo. Dostanete sa tak z púští Tatooine, prejdete planétou Dagobah, kde sa dostanete do rúk Yodu, aby ste následne mohli zaútočiť na Hviezdu Smrti. Každá z planét ponúka 40 levelov a postupne pridáva nové schopnosti alebo vylepšuje existujúce schopnosti lietajúcim vtákom.

Angry Birds Star Wars
Angry Birds Star Wars Úvodná ponuka prináša známe planéty.
Úvodná ponuka prináša známe planéty.

Angry Birds Star Wars Známe postavy Star Wars univerza nechýbajú.
Známe postavy Star Wars univerza nechýbajú.

Angry Birds Star Wars Na planéte Dagobah sa s Yodom vycvičíte.
Na planéte Dagobah sa s Yodom vycvičíte.

Hrateľnosť nekráča len v stopách Angry Birds Space, ako by sme na ďalšiu sci-fi verziu hry čakali, ale pridáva aj pôvodný Angry Birds štýl, čím získava na rozmanitosti. Planetárne levely priebežne striedajú vesmírne lokality s inými gravitačnými zákonitosťami, napríklad z úvodného povrchového útoku na Hviezdu smrti prejdete do jej útrob.

Pre začiatočníkov vo svete Angry Birds to znamená, že na povrchu vystreľujete z prakov vtákov na nepriateľské pevnosti len v jednej rovine s jednou úrovňou gravitácie, zatiaľ čo vo vesmíre môže byť niekoľko planét s vlastnými gravitáciami všade okolo vás. Všade sú samozrejme prasatá, ktoré treba s dopredu určeným počtom lietajúcich vtákov zlikvidovať.

Tenotraz si bude treba poradiť aj s netradičnými schopnosťami postáv, ponuka vtákov síce ostáva zachovaná z pôvodnej hry, ale podobne ako v Space časti dostávajú úpravy vzhľadu a schopností podľa toho, akú postavu predstavujú. Napríklad červený vták bude Luke Skywalker a dostáva laserový meč, ktorý môže pri dopade na nepriateľské stavby náležite využívať. Čierny vybuchujúci vták bude sám Obi Wan vládnuci Jedi Silou a odtláčajúci veci a nepriateľov na diaľku, žlý trojuholníkový vták bude Han Solo so svojim laserom, zlaté vajce bude pretvorené na robota C3PO a R2D2 bude sám sebou. Obaja sú tentoraz vystreľovací so svojimi špeciálnymi schopnosťami, kde C3PO sa rozpadne a R2D2 elektrizuje všetko v dosahu.

Podobne aj samotné prasatá sú prezlečené za rôzne typy nepriateľov od banditov, cez Stormtrooperov, stíhače, generálov až po samotného Dart Vadera. Všetky postavičky sa postupne zbierajú do výkladnej skrine, kde sa dajú prezerať, žiaľ bez interakcie. Malú interakciu si môžete užiť v štandardnom Angry Birds menu a výbere levelov, kde môžete rôznych nepriateľov klikaním zostreľovať, miestami aj v akčných scénach.

Rozmanité postavy a ich schopnosti sa odzrkadľujú aj na nižšej náročnosti levelov, väčšinou sa totiž presekáte alebo prestrieľate nepriateľmi aj na prvý alebo druhýkrát bez väčšieho rozmýšľania. Len miestami sa vyskytnú situácie, ktoré vás dokážu zdržať aj na desiatku neúspešných pokusov. Celé to ešte uľahčuje zobrazovanie trajektórie vystrelenia aj pri pozemných leveloch, čo v pôvodnej hre nebolo a rovnako to zjednodušuje mierenie a prechádzanie levelov. Na druhej strane zábava stále ostáva ako aj náznaky Star Wars príbehu na pozadí prechádzania levelov.

Grafickým spracovaním sa Andry Birds Star Wars nesie presne v štýle pôvodných hier, pridáva prvky Hviezdnych vojen ako už spomínanými postavami, tak aj prostrediami. Celé to dopĺňa hudba, ktorá je rovnako ako všetko ostatné vytvorená spojením titulnej skladby z Angry Birds a titulnej témy Star Wars. Znie to zvláštne, ale hneď spoznáte obe. Z technickej stránky žiaľ stále chýbajú aspoň online rebríčky, keď už autori nejavia záujem o multiplayer.

Angry Birds Star Wars je veľmi príjemným rozšírením Angry Birds série, aj keď možno nie práve najlepším rozšírením Star Wars univerza, ale nakoniec, značku už má už pod palcom Disney a môžeme čakať malé a možno aj veľké zmeny v marketingu produktov. Tak či onak, je to výborná zábava, možno pre všetky schopnosti vtákov jednoduchšia ako ostatné Angry Birds hry, ale stále si zachovávajúca svoj vlastný ráz.

Angry Birds Star Wars
Angry Birds Star Wars Pozemné levely striedajú vesmírne úrovne.
Pozemné levely striedajú vesmírne úrovne.