RABBIDS LAND

RABBIDS LAND

6.0

Zábavný park Ubisoftu

Recenzia na WiiU verziu

Ubisoftu sa takmer podarilo niečo šialené. Keď v roku 2006 uviedli na trh uvrešťaných králikov ako Raymanových sidekickov v party spin-offe, tak to skoro znamenalo postupnú smrť pre legendu bez kĺbov. Kedysi maskot Ubisoftu sa ešte raz objavil v pokračovaní tejto veselej odbočky, no potom sa už na niekoľko rokov odmlčal. Zato králiky nás tu otravovali rok čo rok. A všade. Na konzolách, PC, neobišli ani mobily. Exkluzívne sa predstavili v rôznych podobách a snažili sa ťažiť z výhod nového hardvéru. Ubisoft ako najväčší partner každého nového systému, ich znovu vytiahol aj v prípade WiiU. A podarilo sa opäť niečo šialené.

Najotravnejšie potvory v histórii videohier zoberú v Rabbids Land útokom zábavný park. A výnimočne to aj funguje. Za predpokladu, že máte s kým hrať, dokáže z jednoduchého konceptu vydolovať hodiny zábavy, tak ako sa to kedysi darilo prvým dielom. Drobnou zmenou prešlo jadro, okolo ktorého je celá hra postavená. Svoju inšpiráciu čerpá hlavne z populárnej série Mario Party, ktorá ľudí baví už nejakých 14 rokov. A je to tá správna inšpirácia, lebo hru nakopla tým správnym smerom. Rabbids Land je vytvorená pre štvoricu hráčov. Ak počet nespĺňate, tak sú zvyšní hráči nahradení AI. Vyberiete si králika podľa svojho gusta a dostávate sa na herný plán. Plán a jeho pravidlá vychádzajú z bežných stolných hier. Stojíte na štarte so svojou „figúrkou“ a hádžete virtuálnou kockou.

Herný tvorí vnútorný a vonkajší kruh, na oboch sa nachádzajú rôzne políčka a spolu sú spojené mostíkmi, ktoré sa dynamicky presúvajú počas hrania. Hádzaním kockou skáčete po políčkach a na každom z nich vás niečo čaká. Nájdete tu pasce, eventy, bonusy, lotériu aj kvízy. Okrem toho hranie ozvláštňujú aj dynamické udalosti ako zlodej okrádajúci hráčov. Vašou úlohou je v prvom rade nazbierať určitý počet trofejí pomocou týchto políčok. Až po ich získaní sa môžete pokúsiť dostať do cieľa. Samozrejme, vyhráva prvý.

Rabbids Land
Rabbids Land Hra využíva maximum možností tabletového ovládača.
Hra využíva maximum možností tabletového ovládača.

Rabbids Land Asynchrónny multiplayer nazerá na každá minihru z dvoch uhlov.
Asynchrónny multiplayer nazerá na každá minihru z dvoch uhlov.

Rabbids Land Pohybu sa nesmiete báť.
Pohybu sa nesmiete báť.

Najrýchlejšou cestou za trofejami sú eventy. Tie spočívajú v minihrách, ako je v tejto sérii zvykom, ktorých sú tu približne dve desiatky. Sú stavané pre asynchrónne hranie jeden na jedného, pričom jeden hráč hru ovláda na tablete, druhý pomocou Wiimote (s Nunchuckom). Minihry majú až nečakane veľkú silu. Z tabletového ovládača hra žmýka maximum a môžete robiť všetko, čo dovoľuje. Používať tlačidlá, nakláňať, mieriť, kresliť, fúkať, určovať taktiku. Žiadna z predností nezostala nepovšimnutá. No a s Wiimotom robíte to, čo vždy – hýbete, mierite.

Treba pochváliť skutočne veľkú variabilitu minihier. Bolo by zbytočné každú podrobne rozpisovať, takže len stručne. Narazíte tu na kreslenie, ktorým sa staráte o záhradku, kým vám ju súper ničí. Rytmické hry jednak pohybové, ale aj na štýl Guitar Hero, keď podľa hudby púšťate na vesmírneho surfera ohnivé gule v určitých dráhach. Lovíte duchov vo svojej obývačke, alebo baseballovou pálkou odpaľujete červené králičie zadky na súpera, ktorý ich má chytať. Možnosti sú naozaj bohaté. Bohužiaľ aj keď minihry bavia, tak nie vždy sú adekvátne vyvážené. Hráči sú zvýhodňovaní samotnou ovládacou schémou, napríklad pri zbieraní pirátskych pokladov v tmavom bludisku či pri spomínanom kreslení. Keď viete, že súper má výhodu a takmer nemáte šancu nad ním vyhrať, trpí tým zábava.

Výhodou Rabbids Land je, že sa nebavíte len pri hraní, ale aj pri pozeraní. AI svojimi hrami prejde síce simuláciou, ale na zápolenie protihráčov sa celkom dobre pozerá. Hra je správne uletená a uvrešťaných králikov rada trestá. Fackami, kopancami a aj inými fyzickými trestami. Je to síce jednoduchý humor, no veľmi účinný. A čo je hlavné, eliminujú sa tak hluché miesta, kedy nedržíte ovládač v rukách vy.

Ostatné políčka na hracom pláne majú tiež svoje miesto. Pasce vás dokážu pripraviť o trofej, bonusy vás zase obohatia o zaujímavý power-up (napríklad môžete nad súperov zavesiť  bombu, ktorá každým ich krokom odpočítava), v lotérii môžete rozkrútením hracej plochy trofeje nazbierať, no aj stratiť. No a nakoniec je tu zaujímavý kvíz. Netradičný, no nie ľahký. Vedeli by ste z hlavy odpoveď na otázku, ako dlho trvá priemerný bozk? Model kvízu je tiež asynchrónny. Hráč, ktorý naň stúpi háda. Ostatní hráči tipujú, či zvolil správnu odpoveď a za správny tip môžu dostať jednu trofej. Hra je stavaná tak, aby bola čo najviac vyrovnaná celú dobu, navyše občas aj AI „zacheatuje“ a uchmatne viac trofejí.

Rabbids Land rýchlo stráca čaro a siahnete po nej iba počas párty. Len tak si ju asi nespustíte. Chcelo by to aj viac možností ako meniť pravidlá, prípadne dĺžku hry, ktorá je dosť obmedzená. Najdlhšie hra vydrží slabú hodinku a potom musíte rozohrať novú partiu. Pritom len stačilo pridať možnosť výberu hrať do 50 alebo aj 100, veď pri sude piva by čas utiekol rýchlo.

Potenciál hry mimo hlavného režimu zostáva využitý len veľmi vlažne. V ňom si odomykáte jednotlivé minihry, ktoré môžete neskôr hrať v móde rýchlej hry. Okrem toho je tu už len režim Treasure Hunt, kde narazíte na každú disciplínu a z nej 3 úrovne obtiažnosti. Ich prechádzaním zbierate trofeje a nimi si zas sprístupňujete bonusové videá vo vysokom rozlíšení. Sú to krátke a vtipné epizódky „zo života“ králikov a ich márnej snahy dostať sa na Mesiac. A zamilujete si ich. Kvôli odomknutiu všetkých videí pri doplnkových módoch strávite hodinku navyše.

Graficky Rabbds Land niet čo vytknúť. Nie je len výtvarne zlatá, ale aj technicky pomerne vydarená. Možno o máličko lepšie ako doterajšie Rabbids hry. Pri tomto type je najdôležitejšie, aby bežali plynulo a táto hra podmienku spĺňa dokonale. Navyše vyzerá veľmi dobre aj na displeji tabletu. Zvuk je tradične otravný. Konečne by v Ubisofte mohli rozšíriť knižnicu pazvukov, ktoré králiky vydávajú. Hudba je šitá každej minihre na mieru, niekedy reflektuje, možno trochu paroduje aktuálne popové hity.

Rabbids Land funguje až prekvapivo dobre. Na hru zo série, od ktorej už nikto nič nečakal, prináša nečakane veľkú porciu poctivej zábavy hlavne pre párty s priateľmi. Minihry vo väčšine svoj účel plnia na jednotku. Nájdu sa aj slabšie (zatváranie králikov na kolotoči), no tých je málo. Zábavná párty hra. Nič viac, nič menej. Vlkom samotárom nemá čo ponúknuť a taktiež bude mať problém zaujať z dlhodobého hladiska. Keď ju raz za čas zo skrine vytiahnete, rozhodne tým nič nepokazíte.

Rabbids Land
Rabbids Land Herný plán skrýva mnohé nástrahy aj bonusy.
Herný plán skrýva mnohé nástrahy aj bonusy.