RIDICULOUS FISHING

RIDICULOUS FISHING

9.0

Na ryby, brokovnicou

Recenzia na Mobil verziu

Spýtajte sa kohokoľvek, lov rýb brokovnicou nie je povolený v žiadnom revíre. Nemám nič proti športovému rybolovu. Môže to byť aj príjemný relax, ak fandíte púšťaniu úlovku ihneď po odfotografovaní naspäť do vody. Ridiculous Fishing sa darí eliminovať všetko, čo nemá prívlastok akčný, dynamický, okamžitý. Robí to absurdným spôsobom, to je pravda, ale o to viac je rybačka zábavnejšia.

V Ridiculous Fishing: A tale of Redemption nečakáte na záber, neriešite dennú dobu ani kam nahodíte, akú návnadu použijete či ktorý prút. Tradičné náradie tu nenájdete, hra ide rovno po akcii. Lov prebieha v troch fázach. Po nahodení kontrolujete klesanie háčika a snažíte sa dosiahnuť čo najväčšej hĺbky alebo kam vás vlasec pustí bez toho, aby ste chytili rybu. Potom sa proces obracia a (rovnako nakláňaním mobilu do strán) ťaháte háčik hore, ale namiesto toho, aby ste ryby obchádzali, ich chytáte.

Kvantita však nehrá rolu, drobné kusy nie sú vôbec zaujímavé a sústrediť sa musíte iba na tie najvzácnejšie, resp. tie, ktoré vám zarobia poriadny balík. Rybačka nekončí vytiahnutím úlovku na palubu malého člnu. Potrebujete ho vyhodiť do vzduchu, kde ryby ako holuby musíte postrieľať. Čím vyššie, tým máte viac času na strieľanie. Snáď netreba dodávať, že ťažké ryby padajú hneď dolu a tie s krídlami vyletia aj do kilometrovej výšky.

Ridiculous Fishing

Nahodíte...
Ridiculous Fishing

Ulovíte...
Ridiculous Fishing

Rozstrieľate!

Táto slučka tvorí základ hrateľnosti. Aby ste ju opakovali do odpadnutia a prekonávali povedzme počet ulovených rýb, dosiahnutú hĺbku alebo výšku peňazí, od toho sú tu upgrady. Dovolia vám vidieť v mútnych vodách, predĺžia vlasec, s namontovaným fénom môžete elektrizovať ryby pri klesaní, bowlingová guľa zase umožní loviť až od zaujímavejších hĺbok. Peniaze otvárajú cestu aj k výkonnejším zbraniam: k revolveru alebo raketometu. Zarábate ich dokonca aj počas klesania, kedy môžete hluky rýb rozrážať pomocou motora a doslova ich rozmetať.

Motor ale spotrebúva palivo a toho zo začiatku nie je mnoho, vlastne, v úvode nemáte ani túto možnosť. S každým nainštalovaným upgradom sa zvyšujú šance na dosiahnutie kritických hĺbok jednotlivých stanovíšť a vylovenie všetkých rýb v danom revíre.

Ridiculous Fishing má extrémne strmú krivku hrateľnosti a dokáže vás svojou návykovosťou paralyzovať. Chvíľu trvá, kým si zvyknete, že medúzy body odratúvajú, že vybrané ryby sa menia vo vzduchu na bomby a ďalšie zase skáču na háčik samé, herné mechanizmy nie sú natoľko zložité, aby ste nepochopili od prvého momentu, čo od vás vôbec chce.

Ceny upgradov nie sú stratosferické, nedostanete sa k nim však cez skratky mikro poplatkov, ale si ich musíte zaslúžiť. Vysokú hrateľnosť si hra udržuje až do kritického momentu, kedy si poviete, že sa k nej nebudete vracať každú hodinu a skúšať sa ponoriť s háčikom do kilometrovej hĺbky, ale že to skúsite raz za dva dni. Ridiculous Fishing vám nedá spať a hra to ešte sťažuje tým, že v encyklopédii vidíte prázdne miesta pre trofeje a po každom výlove ste informovaní, koľko druhov sa vám nepodarilo chytiť. Vlambeer do hry dokonca integrovali aj falošný Twitter, kde prebiehajú vtipné diskusie.

Pre holandské duo Vlambeer a kolegov sa stala rybačka Ridiculous Fishing takmer osudnou a vieru v tvorbu hier skoro zlomil úspešný klon. Po rokoch sa im podarilo zrealizovať strelenú, ale o to návykovejšiu a atraktívnejšiu ideu s ľahkosťou, akou to vedia len indie vývojári. Že nikto neloví ryby brokovnicou? Spýtajte sa priateľov a garantovane začne kolovať váš telefón. Každý to chce vyskúšať.

Ridiculous Fishing ulovíte na App Store za 2,49 eur.

napísal spacejunker 11.4.2013
9.0