POKÉMON MYSTERY DUNGEON: GATES TO INFINITY

6.5

Pikachu na vedľajšej koľaji

Recenzia na 3DS verziu

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity je po Super Pokémon Rumble ďalšou odbočkou Pokémonov na 3DS. Na hlavný debut čakáme do 12. októbra, dovtedy slúži ako zaujímavá výplň s ľahšími pravidlami. Namiesto trénerov sa dostanete rovno k Pokémonom a zažijete s nimi dobrodružstvo – Pikachu chce kúpiť kus pôdy a vybudovať na nej Pokémon Paradise, kde si budú všetci nažívať. Vy sa zhostíte role jeho spoločníka a padnete mu k nohám rovno z nebies. Vyberiete si svojho avatara (klasicky volím Snivyho ako favorita z poslednej iterácie Pokémon White), dáte mu meno a rýchlo sa stretnete s kamošom s nádejnou misiou.

Pikachu chce vybudovať Pokémon Paradise nie na zelenej lúke, ale v púšti, kde takmer nič nie je, ani domček, kam by sa so Snivym schovali. Najprv musia požiadať stolára o láskavosť – ten chce zopár drahých kameňov. Snivy a Pikachu ich zoženú v prvom dungeone, ale v meste im ich ukradnú. Vydajú sa tak po stopách zlodeja atď. Príbehová línia je veľmi jednoduchá, zrozumiteľná aj hráčovi zo základnej školy prvého stupňa.  Ani úroveň angličtiny nie je príliš vysoká. Mnohí budú prekvapení, ako sú Pikachu a spol. ukecaní – čakajú vás hodiny dialógov, ktoré sa nedajú preskočiť.

Pokémon Mystery Dungeon vás stále motivuje ísť vpred, aj prosté úlohy majú zmysel, presvedčia vás odohrať ešte jeden quest či dungeon. Keď bande ukradnú peniažky alebo im chýba predmet, radi sa vydáte na výpravu, aby ste ich našli. A keď ste v dungeone, niet cesty späť, iba ho dohrať. Nehovoriac o pozitívnom duchu celej hry – Pikachu je optimista a ženie sa stále k cieľu.

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity
Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity Na silné kúzla typu Thunder, uberajúce všetky životy, na začiatku hry rovno zabudnite.
Na silné kúzla typu Thunder, uberajúce všetky životy, na začiatku hry rovno zabudnite.

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity Vtipné medziscény s tesármi vás zabavia aj ikonickými postavičkami, ktoré sa opakovane objavujú.
Vtipné medziscény s tesármi vás zabavia aj ikonickými postavičkami, ktoré sa opakovane objavujú.

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity Prehľadný systém ukazuje, kam sa môžete počas jedného ťahu pohybovať.
Prehľadný systém ukazuje, kam sa môžete počas jedného ťahu pohybovať.

Hra prepína vašu pozornosť medzi civilným mestečkom, ktoré budujete, a pár desiatkami dungeonov s príbehovými či vedľajšími misiami. Obvykle majú vybraný počet poschodí a zväčša ľahkú úlohu: prísť nakoniec, poraziť bossa či získať predmet. Viac ako 40 dungeonov vystačí na dlhé hodiny hrania; najprv putujete dvaja a potom si môžete aj verbovať ďalších spoločníkov – a trénovať na vyšší level, lebo spočiatku je schopností málo.

Boj je riešený taktickou formou, pri útoku máte viacero možností – buď si zvolíte základný úder, ktorý oponentovi príliš neublíži alebo jednu zo štyroch špeciálnych vlastností naviazanú na jednotlivé tlačidlá. Pri nich svieti limitovaný počet použití, musíte si takticky zvoliť, či a kedy útok použiť. Súboje nie sú ťažké, občas však je lepšie sa dať na útek a využiť inú vlastnosť hry – pri pohybe sa regenerujú HP. Taktika zdrhnúť a vrátiť sa s plným počtom je zbabelá, ale neraz funkčná.

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity nie je ťažká hra, medzi desiatkami dungeonov sa nájde pár vypečených, keď sa valí presila a tú nedokážete zvládnuť. Každý dungeon je vhodne riešený, no po desiatich príde čoraz častejšie deja vu. Vpred vás ženie iba vlastný záujem získať všetkých Pokémonov a plniť vedľajšie úlohy. Zber predmetov, taktický boj i trénovanie prekrýva Pokémon Paradise, ktoré postupne vylepšujete a chodíte hrať minihry. Dobré miesto, ktoré ukazuje váš postup v hre.

Samostatnou kapitolou je séria ťažších dungeonov, tzv. Magnagates. Získate ich v momente, keď v reálnom svete nájdete určitý tvar (prvým bol kruh) a po jeho skenovaní sa objaví portál do náročného podzemia s kvalitnými predmetmi. Bonusové dungeony majú oveľa viac poschodí, nie je ľahké ich prejsť, ak sa do nich dostanete zavčasu ani darovaní Pokémoni vám nepomôžu.

Pokémon Mystery Dungeon vyzerá na pomery 3DS celkom solídne, pomáha mu aj štylizácia mäkkých farieb i krásnych prostredí. Aj zapadnutá púšť má dobrú atmosféru, rovnako aj podvodné jazierko. Prekvapivo dobre sedí aj 3D efekt, či v exteriéroch, alebo pod povrchom dáva hre lepšiu hĺbku. Hudba je fajn a zvukové efekty sú adekvátne.

Pokémon Mystery Dungeon: Gates to Infinity má prostý koncept – choď do dungeonu, získaj lepších Pokémonov či predmety a vráť sa budovať mestečko. Ak si dávkujete dungeony každý deň, vydrží vám týždne a neomrzí. Ak sa chcete doň ponoriť, rýchlo objavíte monotónnu hrateľnosť, príliš jednoduché súboje a klonované prostredia. Kto má rád Pokémonov a je ochotný tráviť leto ľahším akčným RPG, má príležitosť.

napísal korec 11.7.2013
6.5
5.9