THE LEGEND OF ZELDA: A LINK BETWEEN WORLDS

THE LEGEND OF ZELDA: A LINK BETWEEN WORLDS

9.0

V sľapajách 20-ročnej klasiky

Recenzia na 3DS verziu

Nezáleží na tom kedy, stane sa to. Link zomrie. Vašim pričinením, nepozornosťou, treťou fázou súboja s bossom, zradným pieskom, rytierom, ktorý na vás vyskočí pri tradičnom kosení trávy. V The Legend of Zelda: A Link Between Worlds dostanete na výber. Nie je to tradičný odchod do menu a reštart, ale možnosť, či chcete pokračovať z dungeonu, kde ste položili život alebo z bezpečia domčeka. Má to však háčik. Power upy a schopnosti si prenajímate a neskôr za poriadny obnos peňazí kupujete. Máte na výber. Kúpiť alebo prenajať. Riskovať alebo ísť na istotu?

Prekopaný ekonomický systém a spôsob získavania schopností už nie je závislý na hlušení bossov v presnom poradí, ale podmieňuje sa prieskumu prostredia a preferencií hráča a voľbe, ktorého zo siedmych mudrcov zachrániť ako prvého. Zoznamovanie s hrou tým netrpí, nepôsobí to zmätočne a ani radikálne nepodkopáva výzvu.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds nemá tradičný tutorial ani sa nespolieha na navigačné značky. To je sila, ale aj slabina hier The Legend of Zelda, pretože sa v nich dá stratiť a zdanlivo ocitnúť v “slepej uličke”. Označí vám miesta dungeonov, ale už nepovie, ako sa tam dostať. Chce po vás, aby ste na to bádaním a skúšaním prišli sami. Neexistuje tu žiaden žurnál, kam sa zapisujú questy ani sa nezvýrazňujú zaujímavé miesta, tie si musíte označiť špendlíkmi a mnohé iné si držať v hlave, čo pri dvoch paralelných svetoch, medzi ktorými cestujete, je samo o sebe výzvou.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Jeden obrázok vystihuje podstatu premeny na maľbu. V takejto podobe sa prešmyknete sa aj cez mreže.
Jeden obrázok vystihuje podstatu premeny na maľbu. V takejto podobe sa prešmyknete sa aj cez mreže.


The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Pre takéto prípady, keď vidíte cez viaceré poschodia, padne vhod 3D obraz.
Pre takéto prípady, keď vidíte cez viaceré poschodia, padne vhod 3D obraz.


The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Link hľadá v alternatívnom svete - Lorule siedmych mudrcov uväznených v obrazoch.
Link hľadá v alternatívnom svete - Lorule siedmych mudrcov uväznených v obrazoch.





The Legend of Zelda: A Link Between Worlds nie je remakom legendárneho dielu The Legend of Zelda: A Link To The Past, ale jeho iteráciou (ostatne ako každý diel série) S 20-ročnou legendou zdieľa štruktúru a rozloženie sveta. Po triumfálnom vytiahnutí meča zo skaly je vám pridelená identická úloha, oslobodiť siedmych mudrcov, dedina Kakariko je na východ od hradu a mnohí bossovia môžu vyvolávať spomienky.

Reprodukcia Hyrule pri zvolení izometrického pohľadu môže byť familiárna, no nehrá sa rovnako. A Link Between Worlds je vôbec prvou hrou zo série s plne otvoreným svetom. Vzhľadom na to, že si môžete u prefíkaného obchodníka Ravia, ktorý sa mimochodom nasťahuje do vášho domčeka, požičať ktorúkoľvek zbraň a power up, kľudne môžete odpaľovať skaly alebo sa medzi stĺporadím presúvať pomocou kotvy či dvíhať bloky z piesku.

Nie je to benevolentnosť a rozbitie predvolenej cesty, kľúčovou schopnosťou v hre je premena v 2D obraz. Narozdiel od Paper Maria sa neotáča perspektíva, ale Link sa dokáže prisať k akejkoľvek rovnej ploche a v podobe maľby sa po nej v jednej rovine prechádzať. Stačí tak málo a pohľad na tradične navrhnuté dungeony, kde truhlice a uzamknuté dvere zvýrazňuje kompas a ich cieľom je otvoriť vráta k bossovi, sa dramaticky mení. 

A dungeony sú na to pripravené. Tam, kde nevedie žiadna viditeľná cesta, sa dá na druhú stranu prejsť po stene, do druhej miestnosti sa prešmyknúť ako list papiera cez úzku štrbinu alebo pomedzi mreže. Ste schopní pozrieť sa za roh, objaviť truhlicu alebo spínač. Premena v obraz sa stala elementárnou súčasťou nielen prieskumu, ale aj boja. Pred mnohými útokmi je vhodnejšie zaliezť do steny a prekvapiť nepriateľa od chrbta alebo sa tam pred ním schovať. Prechod medzi 2D a 3D podobou sa dá využiť aj na vytláčanie objektov zo stien napríklad mostov či malých potvoriek, za ktoré vám Matka Maiamai vylepší zbraň.

Ako maľba môžete obtekať stĺpy, obísť dungeon po vonkajšom múre a vojsť do inak nedostupnej miestnosti. V mnohých podzemiach ide skôr o získanie kľúča a cesty k nemu ako o boje, ktoré sú vďaka ovládacej schéme prispôsobenej pre hru s izometrickým pohľadom, veľmi rýchle. Najvernejším spoločníkom Linka je pochopiteľne meč (dá sa dvakrát upgradovať), ale má po ruke aj luk, verný bumerang či vrhač fireballov.

Netradičnou zmenou je nahradenie munície (šípov, bômb) energiou zdieľanou so schopnosťou meniť sa do 2D. Pri streľbe sa rýchlo vyčerpá, takže udržuje zbrane na uzde a vás neustále v strehu. Takmer každý súboj sa dá vyriešiť súbojom s mečom. Naraz môžete mať zvolené iba dve zbrane, ich selekcia je pomerne svižná cez rýchlu voľbu aj počas akcie. V inventári si môžete vybrať posuvníkom, ktoré z predmetov chcete pri voľbe cirkulovať. Fľaštička s červeným či modrým nápojom je na dosah na dva kliky.  

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Od samotného začiatku máte prístup k všetkým zbraniam. Za malý poplatok si ich môžete požičať, prídete o ne, ak zomriete.
Od samotného začiatku máte prístup k všetkým zbraniam. Za malý poplatok si ich môžete požičať, prídete o ne, ak zomriete.


The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Drvivá väčšina súbojov (aj tých s bossmi) sa dá zvládnuť iba s mečom.
Drvivá väčšina súbojov (aj tých s bossmi) sa dá zvládnuť iba s mečom.


The Legend of Zelda: A Link Between Worlds Po dohraní sa odomyká Hero mód, v ktorom sú nepriatelia tuhší.
Po dohraní sa odomyká Hero mód, v ktorom sú nepriatelia tuhší.





Po Hyrule a alternatívnom svete nazvanom Lorule sa dá pohodlne cestovať pomocou čarodejníckej metly, stačí len aktivovať miesta, kde sa ukladá pozícia. Po smrti sa z dungeonu môžete vrátiť bez ťažkostí do domčeka, požičať si upgrady, zájsť po zásoby a vrátiť sa naspäť alebo preskúmať mnohé z nepovinných dungeonov. Hra vás síce nevedie vpred za ruku, ale zobrazuje mnohé nápovedy formou symbolov zbraní, aké budete v podzemí potrebovať, nezabúda ani na úplných nováčikov, ktorí využijú služby špeciálnych okuliarov odhaľujúcich duchov s radami alebo si po pomoc zájdu k veštcovi.

Hra si počas celej doby udržuje vysokú náročnosť v dungeonoch ich rafinovaným dizajnom. Zvolený izometrický pohľad necháva vyniknúť vrstvené podzemia. Obyčajne sa nepohybujete iba po jednom poschodí, ale často aj po visutých chodníčkoch a ste donútení medzi nimi skákať cez diery. S orientáciou a odhadom pomáha mimoriadne 3D obraz, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds patrí do klubu hier, ktoré sa oplatí hrať v 3D.

Nemá revolučné power-upy ani zbrane, ktoré by ste už predtým nepoužili. Experimentovanie so zmenou perspektívy sa nakoniec Nintendu vyplatilo, prechod z 3D do 2D aplikovaný na hrdinu zmenil radikálne pohľad na prechádzanie dungeonov, z čoho ťaží pocit zo zdolávania prekážok. Satisfakcia z riešenia hádaniek prichádza často a ženie vás do objavovania sveta, na ktorom je hra postavená. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds nie je vôbec krátka, čo je takisto veľkým plusom a s odomknutým Hero módom s tuhšími nepriateľmi odstraňuje aj počiatočný strach zo zníženia výzvy.


napísal spacejunker 2.12.2013
Páči sa mi!
9.0
Vo svete
9.1
Ohodnotiť
THE LEGEND OF ZELDA: A LINK BETWEEN WORLDS
+ mechanika premeny na 2D využitá v bojoch aj pri prieskume
+ otvorený svet a požičiavanie power-upov
+ rafinovane navrhnuté dungeony
+ dôraz kladený na objavovanie sveta pri minime slov a sprievodného textu
- žiadne nové power-upy
- prílišná podobnosť s pôvodnou klasikou
- nízka obtiažnosť súbojov s bossmi


RECENZIE HRÁČOV
icon
9.5
S.T.F.UP!    23.11.2018
Uz od prvych momentov ma hra pohltila svojou plynulostou a svetom. Je to jednoducho zabavne a nie pr... zobraziť

3DS

Vývoj: Nintendo / Conquest / Nintendo
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 22. november 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NAJNOVŠIE NOVINKY
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19551)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk