LEGO MOVIE VIDEOGAME

LEGO MOVIE VIDEOGAME

8.5

LEGO film poskladaný do kockatej hry

Populárna dánska stavebnica LEGO už dávno prerástla podlahy detských izieb a obrazovky monitorov či televízorov. Celosvetový fenomén sa najnovšie snaží zaujať aj na striebornom plátne animovaným dobrodružstvom s jednoduchým názvom - LEGO Movie. Od momentu ohlásenia filmu bolo nad slnko jasnejšie aj to, že sa pracuje na videohre s rovnakým námetom. Tejto úlohy sa po všetkých LEGO  hrách, ktoré si zobrali na mušku Indiana Jonesa, Pirátov z Karaibiku, Star Wars a Marvel, nemohol zhostiť nikto iný, než tím TT Games.

Stavbár Emmet žije svoj všedný, rutinný život v LEGO meste. Robí to, čo mu je predpísané, počúva to, čo ostatná šedá masa, pracuje v rovnakom tempe ako ostatní, oblieka sa tak, aby nevytŕčal z davu. Všetko sa zmení po tom, čo sa náhodou stretáva so zvláštnou dievčinou Wyldstyle. Tá mu nahovorí, že je vyvoleným a za pomoci mudrca Virtruvisa musí zastaviť diabolské plány Lorda Businessa. Ako to už obyčajne býva, Emmet a ani nikto v jeho okolí na  takéto šialené hypotézy neverí, no počas 15 levelov zhruba pokrývajúcich aj dejovú líniu filmu, sa Emmetovo hrdinstvo prejaví naplno.

„Ak ste hrali jednu, hrali ste všetky,“ takáto novodobá múdrosť pasuje na LEGO hry ako povestný šerblík na zadok. Základné herné princípy, čiže rozdelenie postáv podľa ich schopností a následná nutnosť ich kombinácie pre postup vpred, sa nezmenili ani vo filmovej adaptácii. Budete rozbíjať okolité stavebnicové prostredie, stavať z neho nové objekty, zbierať zlatky a platia  aj všetky ďalšie činnosti, ktoré na LEGO tituloch milujete. V prípade, že s nimi máte problém, ani táto časť série vás neuspokojí, stále je to o tom istom.

LEGO Movie Videogame
LEGO Movie Videogame Prostredie Cuckoo oblaku zaváňa nadmiernym používaním LSD.
Prostredie Cuckoo oblaku zaváňa nadmiernym používaním LSD.

LEGO Movie Videogame Pozriete sa aj pod morskú hladinu.
Pozriete sa aj pod morskú hladinu.

LEGO Movie Videogame Dopravné prostriedky samozrejme nesmú chýbať.
Dopravné prostriedky samozrejme nesmú chýbať.

Na misie vyrážate z centrálneho hubu, ktorým je Emmetove rodné mesto. Tu môžete okrem hlavných plniť aj rôzne vedľajšie úlohy. Ako to už býva zvykom, po dohraní príbehového módu sa do mesta vrátite, aby ste si kampaň zopakovali vo freeplay režime, pozbierali všetky stavbárske plány, nohavice, zlaté a červené kocky. Tie sprístupňujú špeciálne bonusy. K najobľúbenejším už tradične patrí multiplikátor získaných peniažkov. Znovuhrateľnosť je jedným zo silných  a pozitívnych aspektov hry. Novozískané postavičky dávajú levelom iný nádych a stráviť vo fantastickom LEGO svete viac ako 20 hodín nie je vôbec žiadny problém.

Emmet a Wyldstyle sú základnými ovládateľnými postavičkami, no keďže má LEGO dlhodobo výborné vzťahy aj s ostatnými veľkými spoločnosťami, počas hrania sa k ním pridá cez 80 ďalších, vrátane exotov ako Batman, Superman, Gandalf, Abraham Lincoln či Green Lantern. Rôzne postavy oplývajú rozličnými schopnosťami, takže sa môžete tešiť na rozbíjanie strieborných kociek, skákanie na neprístupné miesta, hackovanie počítačov, ovládanie robotov na diaľku, ovládanie vozidiel či zvierat.

Tak, ako sa pri hraní menia charaktery a ich schopnosti, mení sa - v nadväznosti na dej filmu - i herné prostredie. Začínate v modernom meste, cez ktoré sa dostanete na divoký západ. Potom nasleduje mierne "haluziodný" Cuckoo Oblak s jeho najpodivnejšou obyvateľkou Unikitty (spojenie Unicorn a Kitty, teda jednorohá mačička). Z Unikitty sa vykľuje tá najbizarnejšia LEGO postavička v histórii. Jej špecialitou je totiž možnosť zmeniť sa na besniacu príšeru nadľudských rozmerov. Pozriete sa tiež pod morskú hladinu alebo do mrakodrapu spoločnosti Octan.

Z pridaných noviniek vyčnieva najmä Pac-man minihra, kde v bludisku utekáte pred príšerkami a snažíte sa aktivovať jeden či viac spínačov. Zaujímavosťou je, že v prípade kooperačného hrania sa v bludisku objavia postavičky dve, čo rozhodne prináša väčšiu porciu zábavy. Možno si tiež obľúbite tanečný QTE súboj (a najmä pesničku Everything is awesome, ktorá nejde nijako vypudiť z myšlienok, akonáhle ju raz počujete), nové stavbárske minihry na čas, či označovanie správnych komponentov plánovaného objektu.

Už sme spomínali, že pacmanovská minihra je zábavnejšia pri dvoch živých spoluhráčoch. Platí to ale samozrejme o celej hre. So živým spoluhráčom sa zábavnosť každej stavebnicovej videohry posúva o niekoľko levelov vyššie a inak tomu nie je ani v prípade LEGO Movie Videogame. Dôvodov je niekoľko. Hlavným je to, že AI hráča nie je možné po zle vypočítanom skoku nad priepasťou fyzicky inzultovať, živého však áno.

Autori o hre tvrdia, že to je prvý LEGO titul, kde je celé prostredie vytvorené stavebnicovými kockami. Neznamená to síce, že by ste mohli všetko rozbiť, ale žiadne oblé či "nelego" objekty tu, na rozdiel od starších titulov, nenájdete. S tým súvisí aj zapracovanie podobnej stoptime animačnej techniky, ako je použitá vo filme. A pozor, prvýkrát (ak si dobre pamätám) sa v hre objaví aj reálny človek! Očakávané zakomponovanie vtipných scénok je rozdelené do niekoľkých rovín. Určité gagy sú určené priamo pre deti, niektoré sa viac hodia pre ich rodičov. Humorné situácie výborne zabavia jednu aj druhú skupinu, treba ale upozorniť na to, že ak ste už videli film, o časť zábavy budete ochudobnený. Druhýkrát už viaceré z nich tak smiešne nepôsobia.

LEGO Movie Videogame
LEGO Movie Videogame Rôznorodosť prostredí dokumentuje aj westernový level.
Rôznorodosť prostredí dokumentuje aj westernový level.

LEGO Movie Videogame Jednou z noviniek je tanečná minihra.
Jednou z noviniek je tanečná minihra.

LEGO Movie Videogame Batman je iba jednou z množstva známych postáv.
Batman je iba jednou z množstva známych postáv.

Recenzovaná verzia na platforme Playstation 4 trpela starými známymi boliestkami. Nedokonalý kolízny model spôsobuje občasné záseky postáv, ktoré sa dajú vyriešiť buď prepnutím na druhého hrdinu, no v najhorších prípadoch pomôže až reštart levelu. Našťastie sú takéto incidenty pomerne ojedinelé. 200 rokov vyprosovaná online kooperácia sa nedostavila ani s nástupom nových konzol. Zrejme treba čakať na kompletne nový engine, ktorý by takúto featúru podporoval. K lepšiemu sa zmenilo vyberanie zo zoznamu všetkých dostupných postavičiek. Čo kedysi trvalo niekoľko sekúnd, teraz sa deje okamžite.

Napriek tomu, že TT Games v zásade neprinášajú žiadnu veľkú zmenu, ani čo sa týka hrateľnosti, ani spracovania, Lego Movie Videogame pokračuje v tradícii zábavných "kockových" titulov. Niekoľko nových prvkov poteší a staré známe neduhy poznáme už niekoľko rokov. Spočítané a podčiarknuté, je to ideálna hra pre kooperáciu, pri ktorej sa s mladším súrodencom nebudete nudiť v pokročilom a dokonca ani v zrelom veku.

napísal je2ry 20.2.2014
8.5
7.0